ויימו גייסה 2.25 מיליארד דולר – בסבב ראשון

גיוס הענק של החברה הבת של אלפבית מעיד על היות הרכבים האוטונומיים תחום חם ● עם זאת, מדובר בסכום נמוך מזה שגייסו החברות הבנות של פורד וג'נרל מוטורס

תפתחות משמעותית בעולם הרכבים האוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

תחום הרכב האוטונומי ממשיך להתחמם: ויימו השלימה סבב גיוס בסכום ענק של 2.25 מיליארד דולר. גודלו של הסכום מקבל משנה תוקף לאור העובדה שמדובר בסבב הגיוס הראשון של החברה. לצד היותו של הרכב האוטונומי תחום חם ומושך משקיעים, סייעה לגיוס הסכום המכובד העובדה שכמו גוגל, ויימו היא חברה בת של אלפבית.

הגיוס של ויימו, שבשנה שעברה חגגה עשור לקיומה, הובל על ידי שתי חברות מימון לא אמריקניות: סילבר לייק פרטנרס הקנדית ומובדאללה, חברת ההשקעות של איחוד האמירויות הערביות. משקיעים נוספים בסבב היו קרן הון-הסיכון אנדרסין-הורוביץ, יצרנית חלקי הרכב מאגנה, חברת סחר הרכב אוטוניישן ואלפבית עצמה. מהנהלת ויימו נמסר שהכסף ישמש להמשך התפתחותה של החברה.

עם זאת, בשוק אומרים כי ויימו ומשקיעיה נוטלים על עצמם סיכון, משום שפיתוח מכונית אוטונומית הוא לא דבר זול. ג'נרל מוטורס כבר השקיעה יותר משבעה מיליארד דולר בקרוז – החברה הבת שלה שעוסקת בתחום, ו-Argo AI של פורד גייסה 2.9 מיליארד.

בכמה מדינות כבר עורכים ניסויים ברכבים אוטונומיים ורוב המומחים סבורים שהם יקטינו במידה ניכרת את תאונות הדרכים, אבל ייקח עוד זמן עד שמספר גדול של נהגים יוכלו להתרווח בכיסא ולתת לרכב שלהם לנהוג בעצמו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    במקרה של תאונה יגזר על הרכב מאסר עולם יבדקו מי היה הטכנאי האחרון שהתרשל רכב יתקע בלב התנועה כי שכחו להחליף מצבר אדם יעמוד לפני הרכב וידבר בנייד שעות לא יהיה למי לבוא בטענות ...

אירועים קרובים