נשים ומחשבים: דנית בן סימון, TappedIn

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דנית בן סימון, פאונדרית של TappedIn

דנית בן סימון, פאונדרית של TappedIn. צילום: תומר קדוש

תפקיד: פאונדרית של TappedIn, סוכנות שיווק בלינקדאין, ושל tappedin.io – מערכת חכמה ליצירת לידים באמצעות לינקדאין.

ותק: שנתיים.

תפקידים קודמים: מנהלת מותג סטולי ישראל, בעלת משרד יחסי ציבור.

השכלה/שירות צבאי: MBA  ו-BA במנהל עסקים ושיווק מאוניברסיטת בר אילן. שירות צבאי כבקרית שליטה ימית, חיל הים, מוצב תל רידן, עזה.

משפחה: השנייה מתוך ארבעה אחים. כולנו בתחום הטכנולוגיה, יזמים, מהנדסים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? טכנולוגיה היא כישוף. רגע אחד אין כלום ולאחר כמה שורות נוצר קוד. זה עולם חדש שאין לו גבול. הרגשתי שרק אם אבנה טכנולוגיה חדשה אוכל באמת להגשים את עצמי ולבנות מאפס מוצר שישנה את העולם.

במשך שנתיים שניהלתי חשבונות לינקדאין עבור עסקים, הבנתי שיש פער בין המוצרים הקיימים בשוק, לצורך של הלקוחות. בעזרת צוות שיושב בהודו, בניתי אפליקציית ווב שמאפשרת לעסקים הפונים לעסקים לייצר לידים בלינקדאין בצורה חכמה, שאוספת לידים, מונעת ספאם ושומרת על המוניטין של הלקוח.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת – אני בטוחה. רוב קרנות ההון סיכון מנוהלות על ידי גברים. לפי מחקר שנעשה על פי Crunchbase, רק 3% מסכום ההשקעות בסטארט-אפים הגיע לנשים פאונדריות ב-2019. זה מזעזע וזה חייב להשתנות, אנחנו ב-2020!
החזון שלי הוא לשנות את המצב, לגייס השקעה למיזם שהקמתי, ולהמשיך לפעול למען יזמיות כמוני, שרוצות לשנות את העולם, אבל מאזן הכוחות בעולם קרנות הון סיכון לא מאפשר להן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בהחלט. כשפניתי לאנג'לים וניסיתי לעניין אותם במיזם, חלק ביקשו להיפגש איתי מסיבות לא מקצועיות וניסו להתחיל איתי, והשאר הציעו שאשלח את הדק שלי – אך התעלמו. בהתחלה אמרתי לעצמי שזו הדרך שכל יזם צריך לעבור בתקופה של גיוס השקעות. אבל כשהגעתי למפגשי נטוורקינג של משקיעים ויזמים, התחלתי לחשוב אחרת. קיבלתי הוכחה לאפליה בשטח. המשקיעים לא התייחסו למיזם, או התעניינו בי, באותה צורה כמו במיזם של גבר, ובפעמים שהגעתי לאותו מפגש עם חבר, הם היו בטוחים שאני עובדת אצלו בסטארט-אפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים