"השנה ללא תקציב מייצרת הזדמנויות רבות – שהמדינה לא מנצלת"

תקופה זו היא הזדמנות טובה ליצירתיות ולחדשנות במשרדי הממשלה, כי הפוליטיקאים לא מפריעים, כך אמר עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, במפגש ההשקה של פורום המשפיעים של אנשים ומחשבים

עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת. צילום: יניב פאר

"שנה ללא תקציב היא שנה מאתגרת ומייצרת הזדמנויות רבות למנהלים במשרדי הממשלה, אלא שהמדינה לא מספיק מנצלת אותן", כך אמר עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, במפגש של פורום המשפיעים במגזר הציבורי מבית אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') ביס פלנט בירושלים. נושא המפגש היה "התנהלות בשנה ללא תקציב" והוביל אותו ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות, מידע וסייבר במשרד לשירותי דת. מנחה האירוע היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי פלוס, "שנה כמו זו שאנחנו פועלים בה, בין מערכת בחירות אחת למשנהה, היא שנה שבה הפוליטיקאים לא מפריעים, ומנהלי משרדי הממשלה יכולים להגשים את החלום של ממשל מקצועי. דווקא תקופה זו, שאני אוהב באופן אישי, היא המקום ליצירתיות במחשבה ולעידוד העובדים שהם באים למשרד לא רק כדי לעבוד, אלא גם כדי לקדם ולחדש".

"הממשלה צריכה להתנהג כמו חברת היי-טק"

פלוס הגיע למשרד לשירותי דת לפני חמש שנים, לאחר קריירה ארוכה במגזר הפרטי וברשויות מקומיות. "באתי למילואים כי המדינה חשובה לי", אמר. "אני רוצה שהממשלה תתנהג כמו חברת היי-טק, וזה לא קורה".

בהמשך דבריו הוא יצא נגד אווירת הנכאים שלדבריו משרדי הממשלה משדרים בתקופה זו של העדר תקציב. "יש חשיבות רבה למסר שהממשלה משדרת לציבור", אמר. "המשרדים צריכים לחפש את הדרכים היצירתיות כיצד ממשיכים פרויקטים ואיך משיגים תקציבים, ולא גורמים לשקיעה אלא לפריחה".

פלוס נתן כדוגמה את המשרד לשירותי דת. "במשרד שלי, שהוא משרד קטן, אני מחפש כל הזמן חדשנות. עכשיו, כשיש זמן, זו העת לחפש אותה ולבצע, ולעודד עובדים שרוצים לעשות חדשנות".

דוברים נוספים במפגש היו סיגלית פוני, חשבת בכירה במשרד המשפטים, עו"ד חגי אברהמי, היועץ המשפטי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. המשך סיקור המפגש – בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים