פייסבוק צופה שווירוס הקורונה ישפיע על ייצור קסדות Oculus VR

לוח הזמנים לאספקת ציוד המציאות הווירטואלית של אוקולוס יפגע כנראה ● פייסבוק היא ענקית הטכנולוגיה הראשונה שמודה באפשרות בריש גליי, למרות, למשל, הספקולציות שמכשירי ה-iPhone של אפל יספגו האטה משמעותית במשלוחיהם בגלל הנגיף

משקפי Gear VR של סמסונג. צילום אילוסטרציה: יח"צ

דווקא פייסבוק, שאינה נחשבת לחברה הכי כנה ושקופה, לכאורה, היא ענקית ההיי-טק הראשונה להודות בצורה ישירה שהתפרצות נגיף הקורונה בסין, כמו גם החשש שממנה הוא יגיע ליתר העולם, יכולים להוות בעיה ולפגוע בעסקיה.

פייסבוק אמרה ביום ו' לרויטרס כי וירוס הקורונה צפוי להשפיע על ייצור וזמינות החומרה שלה, הכוללת את קסדות המציאות הוירטואלית של חברת אוקולוס שבבעלותה.

בתקשורת העולמית העוסקת בתחום דווח כבר ביום ד' האחרון כי פייסבוק הפסיקה בתחילת השבוע לקבל הזמנות ל-Oculus Quest – קסדת המציאות המדומה האחרונה שהשיקה החברה במאי 2019. לפי הדיווחים ההסבר שהענקית סיפקה לעצירת המכירות הוא שהציוד "אזל מהמלאי".

פייסבוק שלחה למגזין UploadVR את ההצהרה הבאה, בכדי להסביר את מצב הקווסט: "Oculus Quest אזלה באזורים מסוימים עקב ביקוש רב. עם זאת, בדומה לחברות אחרות אנו מצפים להשפעה נוספת על ייצור החומרה שלנו כתוצאה מווירוס הקורנה. אנו נוקטים אמצעי זהירות כדי להבטיח את בטיחות העובדים שלנו, שותפי הייצור, ולקוחות – ועוקבים מקרוב אחר המצב. אנו פועלים להחזרת הזמינות בהקדם האפשרי".

לא רק דאגה וחולי. וירוס הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא רק דאגה וחולי. וירוס הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

"אנו צופים השפעה נוספת על הייצור"

"עקב נגיף הקורונה התחלנו לנקוט אמצעי בטיחות נוספים, מה שהפך את הנושא הזה למורכב עוד יותר, ובגלל זה אנו צופים השפעה נוספת על הייצור", כך הבהיר דובר פייסבוק לסוכנות הידיעות רויטרס.

בנוסף ל-קווסט, מוצרי חומרה אחרים של פייסבוק, כמו מכשירי Oculus RIft S והרמקולים החכמים מסדרת Portal, עלולים להיות מושפעים גם הם מהעיכוב בייצור.

יש להניח כי פייסבוק אינה החברה היחידה שמתמודדת עם בעיות חמורות בייצור בגלל התפרצות הווירוס, אך היא בכל זאת בין הראשונות להודות שיש לה בעיות ספציפיות כאלו.

חברות אחרות, כמו גוגל ואפל – שספקיות ויצרניות שלהן בסין הפסיקו לפעול למשך זמן רב, ועדיין לא שבו לפעילות מלאה – טענו כי הייצור לא הושפע קשה מדי מהקורונה, למרות הסגירה של מספר מפעלים שנכפתה עליהן. היו גם חברות שהצביעו על השפעות, אולם טענו שאלו מתבטאות רק בשווקי אסיה ובסין.

אלא שדיווחים שונים הציגו מצב אחר לגמרי, כמו למשל הגורם האנונימי שמכיר את הנושא, וששוחח עם רויטרס, שהזהיר כי למגיפה – או לחשש מפניה – עלולה להיות השפעה "גדולה" על זמינות מוצר הדגל של ענקית הטכנולוגיה, ה-iPhone, בגלל שהספקית הבכירה שלה, פוקסקון, פשוט לא עובדת בימים אלו.

יצוין כי גם קוואלקום הודתה בבעיות שעלולות לצוץ אך דיברה באופן מעט יותר מעורפל מפייסבוק. מנהל הכספים של יצרנית השבבים אמר בשבוע שעבר (ד'), עם פרסום התוצאות העסקיות הרבעוניות, שקוואלקום תלויה ברכיבים שמיובאים בסין ושלנוכח המצב, "לא בטוח" שהספקים שאיתם היא עובדת יספקו את מלוא הסחורה הדרושה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים