יש לכם רעיונות ליישומי עיר דיגיטלית? עיריית ירושלים מחפשת אתכם

עיריית ירושלים פרסמה קול קורא לקבלת מידע והצעות להקמת מאגר מידע והצעות ליישומים ולטכנולוגיות בנושאי עיר חכמה במגוון רחב של תחומים, כמו מים ואנרגיה, תקשורת, תברואה ואיכות סביבה, תשתיות עירוניות, תנועה ותחבורה, GIS, מוקד עירוני

עיריית ירושלים

עיריית ירושלים פרסמה קול קורא (RFI) לקבלת מידע והצעות להקמת מאגר מידע והצעות ליישומים ולטכנולוגיות בנושאי עיר חכמה במגוון רחב של תחומים, הקשורים  בחיי העיר, וזאת במטרה לתת שירותים טובים יותר לתושבים.

הקול קורא, שנכתב בעזרת עופר עוז, יועץ העירייה לתחום הזה, מתייחס לתחומים הבאים: מים ואנרגיה, תקשורת, תברואה ואיכות סביבה, תשתיות עירוניות, תנועה ותחבורה, GIS, מוקד עירוני. ליבת הפעילות תהיה שו"ב, שירכז סביבו את כל התחומים.

לדברי  איתמר קורנפלד, מנמ"ר העירייה, וציון סמולר, CTO העירייה, מדובר במהלך חדשני, שמבטא מדיניות של ניהול "מחוץ לקופסה". "מדובר במהלך רחב מאוד. הכוונה היא לקבל מגוון רחב מאוד של הצעות ופתרונות, הן מחברות סטארט-אפ, הן מחברות שכבר פעילות, שיעלו רעיונות איך ניתן לייצר שירותים ופעילויות, שלכאורה לא קשורות לעירייה, אבל הן קשורות לכך, שהמטרה של העירייה היא לסייע לתת להם פתרונות בכל תחומי החיים", אומרים השניים בשיחה עם אנשים ומחשבים.

הקול קורא ייסגר לציבור ב-18.2. קורנפלד וסמולר מסבירים, כי אז יחל שלב המיון, והצעות שיהיו רלוונטיות  יוצגו למנהלי האגפים בעירייה, שאחראים על אותם תחומי שירותים. חלק מההצעות, לאחר שיאושרו ויימצא להם המקור התקציבי, יגובשו למכרזים על פי חוק. אולם לדבריהם, עד כה הגיעו הצעות ורעיונות לפתרונות שהחברה שעוסקת בהם כלל לא מבקשת תמורה, מאחר שיש לה עניין להיחשף לפעילות עם הרשות, או שאותו פתרון הוא ייחודי ויכול להיות אפילו ברמת ספק יחיד.

המסמך מפרט שורה ארוכה של נושאים בכל אחד מהתחומים, למשל בתחום הבריאות. המסמך מבקש הצעות בתחומים של טלה-רפואה, ניטור מרחוק של מטופלים, מערכות בקרה וניטור ועוד. בתחום התחבורה מבקשת העירייה פתרונות בתחום של תחבורה ציבורית בזמן אמת, תשלום דיגיטלי, רכבים אוטונומיים ועוד.

סמולר, שמרכז את הבקשות, מעודד מאוד מההיענות עד כה. "קיבלנו הצעות ורעיונות שונים, שלא בהכרח חשבנו עליהם, וזו בעצם מטרת הבקשה למידע", הוא אומר. "למשל, קיבלנו הצעה מחברה צעירה, שיכולה לספק סוללות גיבוי נטענות לטלפונים ניידים לתושבי העיר, בפריסה רחבה, על בסיס של תשלום הדומה לשימוש בתל אופן או בקורקינט", הוא מספר. "אנחנו רואים בפרויקט זה מעין האקתון שבו כל אחד מוזמן להציע לנו הצעות, לאחר שבדק וזיהה מה הצרכים שלנו ועל בסיס זה להציע הצעות".

קורנפלד מוסיף, כי בנוסף לתהליך של בקשת מידע, העירייה ממשיכה לקדם פרויקטים בתחום העיר הדיגיטלית, כגון הגלים המילמטריים, שכבר מיושם בחלקים שונים של מזרח העיר, הפעלת פרויקט 1,300 פחים חכמים, מבוססי חיישנים, שמדווחים בזמן אמת על פעילות קבלני הניקיון בעיר ומצב הניקיון, אינטרנט אלחוטי ברחבי העיר, תאורה אנרגטית ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים