רבעון טוב למיקרוסופט: עליות חדות בהכנסות וברווחים
המדיניות שסאטיה נאדלה נקט עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל, כשפתח את החברה לתחומים חדשים, ממשיכה לשאת פירות: מיקרוסופט הציגה ברבעון גידול של 14% בהכנסות וזינוק של 38% ברווח
מיקרוסופט סיימה עוד רבעון טוב, עם עליות חדות בהכנסות וברווחים שלה – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ד'). המנייה של החברה בוול-סטריט מגיבה בהתאם ועולה כעת, במסחר שמעבר לדלפק, כמה שעות לפני פתיחת יום המסחר הרשמי, בכ-1.5%.
בשוק תולים את התוצאות בהמשך אימוץ המדיניות של המנכ"ל, סאטיה נאדלה, שעם כניסתו לתפקיד ב-2014 שינה את המיקוד העסקי שלה ופתח אותה לתחומים חדשים, כגון ענן וקוד פתוח. תוך כדי, הוא הביא להפיכת התדמית שלה בעיני רבים מחברה יחסית מקובעת לכזו שדוגלת בהתחדשות. שינוי נוסף שנאדלה הנחיל במיקרוסופט היה מעבר ממכירה להשכרה של חלק מהשירותים של החברה, אם כי הדבר לא מנע המשך גידול במכירות שלה, כולל לא ברבעון המדווח – כפי שניתן לראות בהמשך.
ממשיכה הצמיחה במכירות של Azure
מהדו"חות עולה כי החברה רשמה עליות בסעיפים העיקריים הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה הכספית 2020 שלה. בנוסף, בשתי התקופות, הגידול בהכנסות היה רב יותר מאשר זה שנרשם בהוצאות – מה שהביא לזינוק ברווחים. כך, במחצית הראשונה של השנה הכספית גדלו ההוצאות של הענקית מרדמונד בכ-5% ל-43.4 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות צמחו ב-13.7% ונשקו את קו 70 מיליארד הדולרים. כתוצאה ממגמה זו, הרווח התפעולי החצי שנתי של החברה זינק ב-31.5% ל-26.6 מיליארד דולר וזה הנקי בקרוב ל-30%, ל-22.3 מיליארד.
מיקרוסופט רשמה מגמות דומות ברבעון המדווח: ההוצאות עלו במהלכו ב-3.6% ל-23 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו ב-13.7%, כמו במחצית השנה הראשונה כולה, ועמדו על כ-37 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים עלו ב-11.3% ל-18.3 מיליארד דולר ומכירות השירותים, לרבות אלה של Azure, הענן של מיקרוסופט – ב-14.8% ל-18.7 מיליארד. הרווח הנקי זינק ב-38.4% ל-11.7 מיליארד והרווח למנייה – ב-40% ל-1.5 דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות נותרו כמעט ללא שינוי – הן ירדו ב-0.5% ל-7.4 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-22.4% ל-12.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 66.51%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-9% ל-10.7 מיליארד דולר והרווח צמח ב-35.4% ל-13.9 מיליארד. גם חבות המס עלתה בשיעור ניכר – של 24% – ל-2.4 מיליארד.
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מחדשים את כל הטכנולוגיות של החברה, ועובדה זו היא קריטית עבור הלקוחות שלנו. במקביל לצעדים שאנחנו נוקטים כדי להרחיב את הפעילות של החברה, אנחנו פועלים על מנת להבטיח טכנולוגיה ייחודית, שניתן לתת בה אמון".
תגובות
(0)