ענקית האנרגיה הקנדית אלקטרה השקיעה בסטארט-אפ הישראלי Grid4C

אלקטרה השקיעה חמישה מיליון דולר והובילה סבב של שישה מיליון דולר בעבור Grid4C - המספקת פתרונות בינה מלאכותית למגזר האנרגיה ● כחלק מההסכם, חברת הבת של אלקטרה, Util-Assist, תפיץ ותפתח מוצרים נוספים סביב פתרונות Grid4C

היזמית ד"ר נועה רושין-רימיני, מייסדת ומנכ"לית Grid4C. צילום: קורי האוול

חברת הסטארט-אפ הישראלית Grid4C, המדורגת במקום הראשון בפתרונות בינה מלאכותית עבור מגזר האנרגיה, הודיעה כי ענקית האנרגיה הקנדית אלקטרה השקיעה חמישה מיליון דולר בחברה, והובילה סבב גיוס של שישה מיליון דולר. כחלק מההסכם, חברת הבת של אלקטרה, Util-Assist, תפיץ את מוצרי הסטארט-אפ הישראלי, ותפתח מוצרים נוספים על בסיס פתרונות הבינה המלאכותית המובילים של Grid4C.

בנוסף השתתפו בסיבוב ICV, קרן הון סיכון ושותפה אסטרטגית של חברות חשמל מובילות מאסיה ואירופה, ומשקיעים אחרים כולל iAngels. הסטארט-אפ גייס עד היום 12.5 מיליון דולר.

ההשקעה הנוכחית תשמש את Grid4C להרחבת הפריסה העולמית שלה, וכן להעשרת והעמקת פתרונות הבינה המלאכותית שהיא מפתחת, כאשר נתוני ה-IoT הופכים ליותר גרנולריים, והאלגוריתמים עוברים לביצוע התחזיות בזמן אמת, בתוך המונים החכמים והסנסורים עצמם, בקצוות רשת החשמל החכמה (Grid Edge).

Grid4C הוקמה ב-2013 על ידי היזמית ד"ר נועה רושין-רימיני, במטרה לענות על האתגרים החדשים העומדים כיום בפני יצרני וספקי חשמל, ומציעה מערכות תוכנה המושתתות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית, המאפשרות לנתח את כמות הנתונים המסיבית המגיעה ממונים חכמים של חשמל ומכשירים חכמים, על מנת למקסם את יעילות התפעול, השליטה והבקרה של יצרני וספקי החשמל, ולספק לצרכני החשמל פתרונות ערך מוסף.

חברת Grid4C מדורגת במקום הראשון בתחום פתרונות בינה מלאכותית עבור שוק האנרגיה על ידי חברות אנליסטים כגון GTM Research ו-Navigant Research ונחשבת למובילה בתחומה בעולם. החברה עובדת כיום עם יצרני וספקי חשמל הגדולים בעולם, כגון ENGIE, Centrica, China Light & Power ועוד, מנתחת מליארדי נתוני IoT מארבע יבשות, ומייצרת מליארדי תחזיות מידי יום.

Grid4C נבחרה כשותפת פתרונות הבינה המלאכותית על ידי ספקיות המונים החכמים המובילים בעולם, וכיום האלגוריתמים שהיא מפתחת יושבים בתוך המונים החכמים עצמם, בקצוות רשת החשמל החכמה, מה שמאפשר ביצוע תחזיות ברמת גרנוליריות גבוהה יותר ובזמן אמת, על מנת לספק התראות על תקלות ובעיות ברשת החשמל או אצל צרכני החשמל, ולבצע אופטימיזציה בין מקורות ייצור אנרגיה מתחדשת ובין אספקה לביקוש החשמל.

רושין-רימיני, מייסדת ומנכ"לית Grid4C, ומומחית בתחום בינה מלאכותית מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב: "העובדה שמשקיע אסטרטגי בתחום האנרגיה, כגון ענקית האנרגיה Alectra, השקיע חמישה מיליון דולר ב-Grid4C מהווה חיזוק נוסף להכרה לה אנו זוכים מצד השוק, בזכות פתרונות הבינה המלאכותית המובילים שלנו, העונים על האתגרים עימם מתמודדים יצרני וספקי האנרגיה בכל העולם, הן בצד התפעולי והן בצד השיווקי".

לדבריה, "ההשקעה של ענקית החשמל אלקטרה והשותפות האסטרטגית עם חברת הבת שלה, Util-Assist, תאפשר לנו לשלב את פתרונות הבינה המלאכותית המובילים של Grid4C, יחד עם הפרישה הרחבה בשוק האנרגיה של Util-Assist והגב הפיננסי של ענקית החשמל אלקטרה, ולייצר ערך מקסימלי עבור לקוחותחנו".

ג'יימס דאגלס, נשיא Util-Assist: "חיפשנו להשקיע בחברה מובילה בתחום פתרונות בינה מלאכותית לשוק האנרגיה, כדי שתוכל לסייע לנו לממש את חזון ההתייעלות האנרגתית של החברה, ואנו מאמינים שפתרונות הבינה המלאכותית המובילים של Grid4C ימשיכו לפרוץ את הדרך בשוק האנרגיה ברמה העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים