הרבעון של סאפ: עלייה בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

העלייה בהכנסות - תוצאה בעיקר של התרחבות פעילות הענן של החברה ● הירידה ברווח - בגלל גידול ניכר יותר בהוצאות מאשר בהכנסות

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock

סאפ סיימה את השנה ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידה ברווח הנקי, שנבעה מעלייה גדולה יתר בהוצאות מאשר בהכנסות – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ב'). נתון בולט בדו"חות הוא שהחברה מרחיבה את פעילות הענן שלה במידה ניכרת – הכנסותיה הרבעוניות בתחום זה זינקו ב-35% ונשקו את הרף של שני מיליארד יורו, ובמהלך השנה כולה הן האמירו ב-39% ל-6.73 מיליארד.

ההוצאות השנתיות רשמו עלייה של 17.5% ל-23 מיליארד יורו, בעוד שההכנסות גדלו בשיעור נמוך יותר – של 12% – ל-27.5 מיליארד. כתוצאה מכך נרשמו ירידות ברווחיות התפעולית והנקייה, כשהתפעולית קטנה ב-21% ל-4.4 מיליארד יורו והנקייה – ב-17% ל-3.4 מיליארד.

החברה הציגה מגמות דומות ברבעון האחרון של השנה. ההוצאות עלו במהלכו ב-17.6% ל-5.9 מיליארד יורו וההכנסות עלו ב-8% לקצת יותר משמונה מיליארד. גם ברבעון, הנתונים הללו השפיעו לרעה על הרווחיות, ובפרט על הרווח התפעולי, שקטן ב-11% ל-2.1 מיליארד יורו. הרווח הנקי רשם ירידה קטנה יותר – של 2%, ועמד על 1.65 מיליארד יורו והרווח למנייה ירד ב-3% ל-1.37 יורו.

במהלך הרבעון פרש ביל מק'דרמוט מתפקיד מנכ"ל סאפ לאחר כעשור, ועבר לנהל את סרוויס נאו. ג'ניפר מורגן וכריסטיאן קליין נכנסו לנעליו בחברה הגרמנית. השניים הביעו סיפוק מהתוצאות וציינו במיוחד את הגידול בהכנסות, על רקע העלייה בפעילות הענן של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים