"אסטרטגיית ענן דורשת אנשי IT רב תחומיים"

"עליהם להיות בעלי כישורים שונים: מהבנת צרכי הלקוח העסקיים ועד מענה בדמות פתרון טכני - מהמסד ועד הטפחות", כך אמר כפיר אלפנדרי, סמנכ"ל המכירות של דל טכנולוגיות ישראל

כפיר אלפנדרי, סמנכ"ל המכירות של דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

"הענן כאן והוא כאן כדי להישאר. רוב הארגונים כיום פועלים במציאות מאתגרת מחשובית, של עבודה בסביבה מרובת עננים. על מנת להטמיע אסטרטגיית ענן נכונה, נדרשים אנשי IT בעלי כישורים רב תחומיים: מהבנת צרכי הלקוח העסקיים ועד מענה בדמות פתרון טכני – מהמסד ועד הטפחות", כך אמר כפיר אלפנדרי, סמנכ"ל המכירות של דל טכנולוגיות ישראל.

אלפנדרי דיבר ביומה הראשון של ועידת יערות הכרמל 2020 של בינת תקשורת מחשבים. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיימה בשבוע שעבר, בהשתתפות מאות נציגים מלקוחות בינת תקשורת מחשבים ושותפיה העסקיים. את הכנס, שנערך זו השנה השמינית, הנחה עיתונאי חדשות 12 דני קושמרו.

"עבודה בסביבה מרובת עננים דורשת אחידות בתפעול התשתיות, עם יכולת שליטה אחידה בכל משאבי המחשוב, ועם מדיניות IT ומדיניות אבטחת מידע אחודות ומוכללות", אמר אלפנדרי.

הוא ציטט מחקר של גרטנר, שנערך בקרב 15 אלף מנמ"רים, ממנו עולה כי 93% מהם יטמיעו את עומסי העבודה שלהם על שני ספקי ענן – או יותר. "בבואנו לפעול בסביבה מרובת עננים", ציין אלפנדרי, "ישנם כמה אתגרים: עומסי עבודה מורכבים והצורך בהגירה של האפליקציות אל הענן; עבודה בעמודים, ב-'איים' מבודדים, כשכל אפליקציה נמצאת על ענן אחר ואין ממשקים סדורים ביניהם; קושי לניהול ניטור בקרה של כמה סביבות IT, של כמה עננים ובחצר הבית; לכל ענן יש מדיניות אבטחת מידע שונה, מה שמייצר מורכבות כשרוצים מדיניות אחודה לאורך כל הארגון; מחסור בהון אנושי בעל כישורים לעבודה בעולם החדש, של יכולת לתפעל ולנהל מדיניות כזו; והיעדר עקביות ברמת השירות (SLA), היות שלכל ענן יש מדיניות שונה".

למרות הקשיים: שוק הענן ההיברידי יגיע לחצי מיליארד דולר

אלפנדרי דיבר על שוק הענן ואמר כי "ב-2019 הוא גלגל 230 מיליארד דולר. למרות הקשיים באימוץ מודל ענן היברידי, אנחנו צופים כי עד 2023 מודל זה יגלגל מחזור שנתי של חצי טריליון דולר".

לדבריו, "שילוב הפתרונות מבית דל טכנולוגיות נותן מענה לאתגרים אלה. דל, חברה בת שבע חברות, שמה לה יעד אסטרטגי של הגעה לשוק יחד, עם פיתוח משותף של שתי החברות (שלה ושל EMC – י"ה), המייצר אבני בניין טכנולוגיים. Dell-EMC מביאה את פלטפורמת החומרה של EMC עם תוכנת הניהול VxRail – זהו התקן (Appliance, מערכת אחודה) של מערכת סגורה, המכיל בתוכו דטה סנטר בקופסה, שכולל תקשורת, אחסון ומחשוב. VMware מביאה ל-'חתונה' הזו את vCloud foundation, מערכת לניהול הענן". הוא ציין ש-"אין מדובר בשני מוצרים משלימים, אלא על מוצרים בעלי מפת דרכים טכנולוגית משותפת, הנסמכת על מו"פ משותף, שחלקו הגדול מבוצע כאן, בישראל".

"אנחנו לוקחים פרויקט IT ומובילים אותו מול הלקוח משלב התכנון וההטמעה עד לניהול הפרויקט ולשירות. כך אנחנו מסייעים ללקוח לערוך טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית, אשר מביאה תועלות של ממש לארגונו", אמר.

"היו לנו עשרות רבות של פרויקטי הטמעת VxRail בשנה החולפת, מהם רבים בארץ, ואנחנו צופים שהמגמה תגדל השנה. מרכז המו"פ של דל בישראל הוא השני בגודלו מחוץ לארצות הברית, עם 1,200 עובדים – ועובדה זו מסייעת לנו וגם ללקוחות", סיכם אלפנדרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים