"לקבלת רציפות תפקודית נדרשת מערכת תומכת תפיסה ולא ההיפך"

עו"ד אנואר סעב, מייסד ומנכ''ל ליקומפאס-טק, סיפר במסגרת כנס Smart Cities 2020 על מערכת MY CITY, המיועדת להפעלה על ידי רשויות מקומיות וארגונים גדולים, ומטרתה לאפשר רציפות תפקודית ומעבר מהיר בין מצבים שונים

"על מנת לעמוד במשימה של רציפות תפקודית, לכל ארגון, לרבות רשות מקומית, נדרשת מערכת תומכת תפיסה – ולא ההיפך. מערכת אחודה, מרכזית, אשר בלחיצת כפתור עוברת משגרה לחירום ובחזרה", כך אמר עו"ד אנואר סעב, מייסד ומנכ"ל ליקומפאס-טק.

סעב, אלוף משנה במילואים, דיבר במסגרת כנס Smart Cities 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים בשבוע שעבר במרכז הכנסים אווניו בהשתתפות מאות אנשי IT וחדשנות מהרשויות המקומיות במדינה. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

החברה, אמר סעב, מתמחה, בין השאר, בייעוץ ואבחון ארגוני בתחום הרציפות התפקודית ובפיתוח מערכות שו"ב טכנולוגיות מתקדמות, ומייעצת למשרדי ממשלה, לחברות וארגונים, לרשויות מקומיות ולגופים ציבוריים בנושאי הניהול והשליטה בשגרה, במצבי חירום ובכל נושא ההיערכות לחירום. "הקמתי את החברה", אמר, "יחד עם פורשי מערכת הביטחון בתחומים שונים, מתוך כוונה לספק מענה ברמה הלאומית לבעיות ולאתגרים שעימם צפויה להתמודד מדינת ישראל בעתיד לפי תרחיש הייחוס הלאומי".

על מנת שמערכת שכזו ברשות מקומית תפעל באופן המיטבי, אמר סעב, "המעבריות שלה בין מצבי שגרה וחירום צריכה להיות אוטומטית, עם תהליכים חצי-אוטומטיים. יש למזג בה דיווחים, גם כאשר המוקד העירוני 'מוצף'. למשל, צורך בפינוי גזם, מעלית תקועה, שריפה ועוד. יש להתיך את מכלול הדיווחים, שיהפכו לאירוע בר-ניהול ושליטה. זה ייעשה, בין השאר, באמצעות יכולות NLP, עיבוד שפה טבעי". לדבריו, "צריך להכיל את האירוע ולמנוע את הצפת המוקדים".

הוא הציג את המערכת פרי פיתוח החברה, אשר הוטמעה, לדבריו, כבר בכעשרים רשויות מקומיות בארץ. "המערכת, MY CITY", הסביר, "מיועדת להפעלה על ידי רשויות מקומיות וארגונים גדולים, ומטרתה לאפשר רציפות תפקודית ומעבר מהיר בין מצבים שונים. באמצעות המערכת ניתן לנהל אירועים, תשתיות ומידע – בצורה גרפית, תוך אפשרות גישה למערכת מכל מקום ומכל מכשיר. למערכת יכולת למידה עצמית ופיתוח בינה מלאכותית, כך שהיא משפרת את יכולותיה ואת המידע באופן עקבי".

הוא הוסיף, כי "המערכת היא אינטראקטיבית, ומחברת בין מקורות דיווח שונים, דוגמת חדשות, דוברות, מערכות הודעות מתפרצות והודעות SMS. היא מתפקדת באופן מלא בשגרה ובחירום. היא כוללת מודול פינוי אוכלוסייה בעת משבר ומחוברת למערכות של גופים נוספים, דוגמת שוע"ל של פיקוד העורף, מערכת שומר סף – לפתיחה, נעילה, שליטה ובקרה על מקלטים וחדרי ביטחון, מערכת צבע אדום, קישוריות לאתרי אינטרט, CRM מלא בשגרה ובחירום". הוא סיים באומרו, כי "המערכת פועלת למיזוג דיווחים ופשוטה להפעלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים