שוב מהפך בצמרת עשירי תבל: בזוס מאבד את ההובלה – ולא לגייטס

אייל ההון הצרפתי, ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה LVMH, הוא שמתמקם בראש טבלת עשירי העולם של פורבס וזאת אחרי סוף שבוע שבו ירדו מניות אמזון ב-0.7% ומניות LVMH עלו בדיוק באותו שיעור

ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה LVMH, על שער המגזין פורבס מ-2018 כשהוכתר כאדם העשיר ביותר בצרפת. צילום אילוסטרציה: BigStock

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, לא עובר זמנים קלים – השבוע הוא ביקר בהודו וחזר משם אחרי שראש הממשלה התחמק מפגישה איתו, ושסוחרים רבים הפגינו נגדו ונגד החברה בהובלתו. בהמשך הסתבר שהוא גם כבר לא האדם העשיר ביותר בעולם – לפחות לעת עתה – כך על פי דיווחי כלי תקשורת זרים.

השווי הנקי של מייסד ומוביל ענקית המסחר האלקטרוני צנח ב-760 מיליון דולר, ל-115.6 מיליארד דולר, מכיוון שמניות אמזון ירדו בסוף השבוע ב-0.7%.

הפסד זמני של מאות מיליונים הוא לא משהו שאמור לשנות יותר מדי לבזוס שיכול לרכוש באמצעות כספו מדינה שלמה בערך, אבל הוא כן הספיק בכדי לגרום לו לאבד את מהמקום הראשון, ולרדת לזה השני בטבלה של פורבס שמדרגת את המיליארדרים המובילים בעולם.

איבד (שוב) את מעמדו כאיש העשיר בעולם. מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס. איור: BigStock

איבד (שוב) את מעמדו כאיש העשיר בעולם. מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס. איור: BigStock צילום: BigStock

האדם העשיר החדש ביותר שעולם הוא ברנרד ארנו, מנכ"ל ענקית מוצרי היוקרה LVMH. ארנו, שכבר היה בעבר בראש הטבלה לא פעם. ארנו צבר שווי של 1.9 מיליארד דולר נוספים בסוף השבוע (ו'), כאשר מניית LVMH עלתה ב-0.7%. ממש במקביל לנפילתה של אמזון.

נדבן וטוב לו? ביל גייטס. אילוסטרציה: BigStock

נדבן וטוב לו? ביל גייטס. אילוסטרציה: BigStock

איל ההון הצרפתי שווה כיום 117 מיליארד דולר, לעומת 102 מיליארד הדולרים שנרשמו לזכותו בפורבס רק לפני פחות מארבעה חודשים. "אם אתם משווים אותנו למיקרוסופט, אנחנו קטנים", אמר ארנו לפורבס, אבל הבטיח ש"זו רק ההתחלה".

כעת ארנו עשיר יותר בשבעה מיליארד דולר ממייסד מיקרוסופט והיזם ביל גייטס, שהוא נכון לעכשיו השלישי בעושרו בתבל, מאחורי ארנו ובזוס. לפי הדיווחים עם זאת, גייטס היה יכול להיות עשיר יותר משני המיליארדים שעקפו אותו, אלמלא היה מעניק 35.8 מיליארד דולר לצדקה במהלך חייו.

ארנו הפך להיות המיליארדר השלישי בעולם ביוני האחרון וכבר הדיח את בזוס ממקומו בצמרת פעמים אחדות, שהאחרונה שבהן הייתה בדצמבר האחרון.

מכיוון שגייטס ממשיך להיות פילנתרופ ושההפרש בין הונם של שני הטייקונים בזוס וארנו עומד על פחות משני מיליארד דולר – סביר להניח שהם ימשיכו להחליף מקומות בראש הטבלה גם בעתיד לבוא.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בוב

    איזה מסכן בזוס, בואו נתארגן כולנו, נאסוף כסף ונתרום אותו לבזוס, כדי שיהיה שוב האיר העשיר בעולם.

אירועים קרובים