ההיי-טקיסט המטייל סוקר כמה מהמגמות החמות ל-2020 בעולם הקרוזים

זוגות-זוגות, וגם בקבוצת חברים, עמיתים לעבודה ומשפחות: יש מקום (מפנק) לכולם על הסיפון. אין ספק שבעשור החדש יוסיפו הקרוזים באוניות הענק להוות אחד הטרנדים החמים בתיירות, כאשר התחרות בענף רק מגדילה את רף העינוגים שממתינים לנופשים על הריזורטים המשייטים בלב ים

10/01/2020 12:30
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

זוגות-זוגות, וגם בקבוצת חברים, עמיתים לעבודה ומשפחות: יש מקום (מפנק) לכולם על הסיפון. אין ספק שבעשור החדש יוסיפו הקרוזים באוניות הענק להוות אחד הטרנדים החמים בתיירות, כאשר התחרות בענף רק מגדילה את רף העינוגים שממתינים לנופשים על הריזורטים המשייטים בלב ים.

בחברת השיט סלבריטי קרוזס בחרו ב-2019 להעצים את חוויית האורחים על סיפון האוניות שלה באמצעות שיתופי פעולה עם שמות גדולים בעולמות הבידור והקולינריה: תיאטרון הבלט האמריקני האייקוני והשף הבינלאומי בעל כוכבי המישלן דניאל בולוד. במסגרת שיתוף הפעולה, לאורחים ניתנת הזדמנות ליהנות מהופעות של תיאטרון הבלט על אוניות נבחרות, להצטרף לסמינרים עם הרקדנים, להשתתף בשיעורי בלט ואף לצפות בתיאטרון שמופיע בכמה מיעדי העגינה. שיתוף הפעולה נועד לאפשר לרקדנים לראות עולם, ולתיירים – לגלות את קסם הבלט. "אנחנו מחפשים דרכים חדשות לפתוח את העולם, ולא רק דרך יעדי עגינה חדשים שבהם החברה מבקרת, אלא גם באמצעות חוויות בידור וקולינריה ברמה בינלאומית", אמר אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה שירותי תיירות, נציגת המכירות הבלעדית של תאגיד השיט רויאל קריביאן.

 טיולים מאורגנים וטיולי נישה – בקרוז

אחת הנישות הבולטות שנרשמת בהן צמיחה בביקושים היא לקרוזים מאורגנים לאוכלוסיות ייעודיות, כמו הקהל הדתי או בני הגיל השלישי. כך, למשל, בחברת מסעות מקבוצת אמסלם תיירות ונופש מדווחים על גידול של כ-25% במספר ההזמנות של קרוזים מאורגנים בקרב הגיל השלישי בשנת 2019, כשהמגמה המסתמנת ל- 2020 מצביעה על צפי לגידול נוסף של כ-20% בקטגוריה זו. העלייה החדה באה לידי ביטוי בבחירת יעדים מרוחקים ואקזוטיים, כמו אוסטרליה, טזמניה וניו-זילנד, מאורציוס ואיי סיישל, דרום אמריקה ויפן, ולתקופה של מינימום שבועיים. עוד עולה מהנתונים שמספקת החברה, כי היעד המבוקש ביותר לקרוזים מאורגנים בשנת 2019 בקרב נישה זו היה אוסטרליה וניו זילנד, בעוד שבשנת  2018 היעדים המובילים היו המזרח הרחוק ואיסלנד. מסעות מתמחה בהפקת טיולים מאורגנים עם חבילות ייחודיות וטיולי קונספט, כמו טיולים למיטיבי לכת, טיולי מסעות חקר, טיולי ג'יפים, טיולי גורמה ויין, טיולים מאורגנים לפסטיבלים ייחודיים המתקיימים ברחבי העולם, שיט נהרות ועוד. חבילות אלו נועדו לתת מענה לאנשים שראו כבר "כמעט הכל" ומחפשים חוויית תיירות שטרם ניסו.

קרוז מפנק. צילום: אורית סלע

חופשות שיט מאורגנות כוללות תמיד טיסות, העברות, שיט וסיורי חוף, ומשום כך מקנות לנוסעים שקט נפשי מרגע ההזמנה, ללא צורך לדאוג ללוגיסטיקות מסביב.

גיא רווה, מנכ"ל מסעות, ציין, כי "אנחנו עדים למגמת שינוי מהותית בהרגלי החופשות של לקוחות בסקטור זה, אשר ברובו פרש מעבודה, מצוי בפנסיה עם זמן פנוי ופחות מגבלות, לצד יצר סקרנות גובר, הבא לידי ביטוי ברצון לחקור ולהכיר תרבויות חדשות ביעדים מרוחקים ואקזוטיים. קרוז מאורגן מהווה אלטרנטיבה מצוינת לאור העובדה, שמרגע ההזמנה הלקוח אינו אמור להתעסק עם אינספור הזמנות ותיאומים, אלא להתרכז בחופשה ובהנאה נטו".

גיא רווה, מנכל מסעות. צילום: יח"צ

עוד מוסיף רווה, כי "אופי הקרוז מספק רמת אירוח גבוהה בספינות פאר עם מיטב המתקנים וארוחות קולינריות מפנקות, מופעי הווי ובידור, חדר כושר, בריכות עצומות ומגוון פעילויות, כך שכל אחד יוכל למצוא את העדפותיו האישיות וליהנות באופן מקסימלי. לצד כל אלה, העובדה שאין צורך לארוז ולפרוק כל פעם את המזוודות מחדש, קורצת למטיילים. אנו צופים, כי בשנת 2020 קטגוריה זו תזכה לצמיחה נוספת של כ-20%, כשהיעדים המסתמנים כמובילים בחורף הם דרום אמריקה, אוסטרליה, ניו זילנד והמזרח הרחוק, בעוד בקיץ היעדים אשר יובילו יהיו בעיקר אירופה הקלאסית, הים הבלטי, איסלנד, האיים הבריטיים והפיורדים הנורווגיים".

באשר לנטייה להעדיף חבילה מאורגנת, אומר רווה "כיום, עם שפע המידע והנגישות לאתרים המובילים בארץ ובעולם, ניתן לבצע השוואת מחירים בכל רגע נתון לגבי מרכיבי החופשה בנפרד, והמסקנה לרוב תצביע שפירוק החופשה יקר בהרבה ולמעשה בקרוז מאורגן קיים אלמנט של חיסכון, הן בהוצאות והן בזמן ארגון החופשה".

חופשת Feel Free

בתוך כך, חברת ההפלגות הבינלאומית נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) סגרה את העשור החולף בפעם הרביעית ברציפות עם התואר "חברת ההפלגות המובילה בעולם", אותו קטפה בתחרות השנתית World Travel Awards. המותג זכה בשני תארים נוספים: "חברת ההפלגות המובילה בעולם בקטגוריית אוניות גדולות" ובתואר "אתר האינטרנט המוביל בעולם בקטגוריית קרוזים". בשנת 2020 תחשוף החברה את השיפוץ הנרחב שביצעה על סיפון הנורוויג'ן ספיריט, וגם תשיק מסלולי טיול מורחבים של 5-24 ימים לכמה יעדים מבוקשים, בהם באסיה ובאפריקה. נורוויג'ן מציעה חופשות בסגנון Feel Free, כאשר כל נוסע רשאי לבחור מתי, איפה ועם מי לאכול, כיצד להתלבש ואיך לבלות כל דקה מהחופשה. לכבוד השנה האזרחית החדשה החברה מציעה הנחה של 30% על כלל ההפלגות ובכל צי האוניות ובנוסף – בחירה בין שתי הטבות נוספות לממהרים להזמין עד לתאריך ה-13 בינואר. תינתן אפשרות בחירה: הנוסע השני בחדר ב-50% הנחה, או עד חמש הטבות  בחינם: חבילת מסעדות גורמה, חבילת Wi-Fi, חבילת משקאות ואלכוהול, חבילת סיורי חוף והטבה נוספת של אורח שלישי ורביעי בחדר בחינם בהפלגות נבחרות.

פעילויות לכל המשפטחה. צילום: NCL

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים