"המגזר הציבורי בישראל משתמש יותר ויותר ברחפנים"

"הרחפן הפך להיות כלי עבודה שמחליף דרכי עבודה מסורתיות, ועושה זאת ביתר קלות וביותר יעילות", כך אמר רן קליינר, מייסד גדפין, בראיון לקראת כנס אנשים ורחפנים

רן קליינר, מייסד גדפין. צילום: יניב פאר

"יותר ויותר גופים ציבוריים בישראל – משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, משטרה ועוד – החלו להשתמש בשנה החולפת ברחפנים למטרות שונות. הרחפן הפך להיות כלי עבודה שמחליף דרכי עבודה מסורתיות, ועושה זאת ביתר קלות וביותר יעילות", כך אמר רן קליינר, מייסד גדפין.

קליינר התראיין לקראת כנס אנשים ורחפנים 2020 – הכנס הרביעי ברציפות בנושא, שייערך ביום ב' הקרוב במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "אנחנו רואים שימוש הולך וגדל ברחפנים בקרב גופי חקירות, אכיפה, שיטור וביון. נעשה שם שימוש נרחב בקליטת מידע מחיישנים לצורך יצירת תמונת מצב עדכנית בזמן אמת, ושילוב הנתונים הללו במערכות שליטה ובקרה. בעולם תוכן זה, המיקוד הוא על ביצוע כמה שיותר פעולות אוטונומיות, ופישוט של פעולות מורכבות".

"תחום נותני השירותים מבוססי רחפנים התפתח מאוד וצפוי להמשיך ולהתפתח גם השנה, בשל התועלות שהוא נותן ללקוחות ארגוניים במגזרי המשק השונים", הוסיף קליינר. "כך, למשל, היכולת לספק שירותי מיפוי מתקדמים עם יכולות למידול בדו ממד ובתלת ממד. כיום עושים את זה כמעט אך ורק עם רחפנים. אם בעבר חברות מיפוי היו מספקות תמונה, הרי שכיום יש ביכולתן לספק ניתוחים מתקדמים במגוון ממדים, עם מדידות חכמות ומדויקות".

"דוגמה נוספת היא הרחפנים בעולם הבנייה", ציין. "הם מסייעים למעקב אחר התכנון מול הביצוע במהלך הבנייה, גילוי חריגות ועוד. רשויות מקומיות מסתייעות ברחפנים כדי לגלות חריגות בנייה, או חברות קבלניות המשליכות פסולת בניין שלא במקומות המיועדים לכך, כמעין הרחבה של מצלמות המעקב, כאשר הכל נעשה בזמן אמת ובמתכונת דיגיטלית. כך, כלל הנתונים נאספים וניתן לעשות להם עיבוד וניתוח לאחר מכן, באופליין".

רן קליינר, מייסד גדפין, עם כלי הטיס Spirit One, שאותו תציג החברה בכנס אנשים ורחפנים הקרוב. צילום: גידי אבינרי

רן קליינר, מייסד גדפין, עם כלי הטיס Spirit One, שאותו תציג החברה בכנס אנשים ורחפנים הקרוב. צילום: גידי אבינרי

"גם העולם החקלאי נהנה מהיכולות של הרחפנים, במעקב אחר מזיקים, שדות בהם הגידולים מתפתחים יפה מול כאלה שלא ועוד", הוסיף.

"gus תחום בעולם הרחפנים הוא חברות סטארט-אפ שמפתחות טכנולוגיות חדשניות, שישתמשו בהן בעתיד", אמר קליינר.

"המיקוד העולמי: התפתחות הרגולציות על הרחפנים"

"בעולם, המיקוד כעת הוא על התפתחות הרגולציות על עולם הרחפנים", ציין קליינר. "זאת, על מנת לאפשר לרחפנים לעבוד בעוד ועוד מתווי פעילות. למשל, לטוס בצורה בטוחה מעל אנשים ולטוס מרחקים גדולים, מעבר לקו הראייה של מפעיל הרחפן. הדבר יאפשר בעתיד משלוחים אוויריים מבוססי רחפנים. מדובר במגמה חזקה, שכל החברות הכי גדולות בעולם, דוגמת אמזון ואובר, רוצות להיכנס ואף כבר נכנסות אליו. אני מעריך שהשנה תהיה פריצת דרך ברגולציה על התחום בעולם, מה שיביא להרחבת השימוש ברחפנים במתווי פעילות שונים".

"טכנולוגיות הרחפנים בעולם בהחלט מתקדמות, אלא שיש חסמים לתחום", הוסיף קליינר. "החסם הראשון הוא הרגולציות והשני הוא הצורך להפעיל את הרחפנים בצורה בטוחה ומאובטחת. שילוב טכנולוגיות אלה יחד עם האסדרה ירחיב את השימוש בהם".

קליינר סיכם באמרו כי "גם השנה, הכנס יחבר יחדיו את האנשים שנמצאים בלב העשייה בתחום הרחפנים בארץ: נותני שירותים, יבואנים, חברות סטארט-אפ וגופים ציבוריים וממשלתיים. עבור כל מי שעוסק בתחום, הכנס הוא המקום להתעדכן ולפגוש את האנשים שבליבת העשייה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר קליינר

    אנו למדים מהכתבה שתחום הרחפנים הולך ותופס מקום משמעותי בתחומים רבים של חיינו , בהחלט אפשר לראות את הרחפנים ככלי עזר לניהול פגעי טבע ; שרפות ,שטפונות כמו שחווינו רק בסוף שבוע זה, בהצלחה בקנס החשוב בשבוע הבא.

אירועים קרובים