הכנס שהביא את החדשנות הישראלית בתחום הפינטק ללב אירופה

הפינטק הישראלי כבש את ברלין החודש עם כנס FinTech Junction, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך במתחם STATION Berlin ושבמסגרתו התקיימה גם תחרות סטארט-אפים בתחום

30/12/2019 11:42
בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים והיזם של אירוע FUTURE of AI. צילום: תומר פולטין

מבין מכלול ההתפתחויות הטכנולוגיות שמשבשות את התעשיות במתכונת המוכרת לנו, כמו תעשיית הקמעונאות או התיירות, אחת התעשיות שעוברות את השיבוש והטלטלה הדרמטיים ביותר תודות לכניסתן של טכנולוגיות חדשניות, היא התעשייה הפיננסית על נגזרותיה השונות, לרבות ענף הביטוח. למעשה, מומחי חדשנות בתחום סבורים כי בעוד עשור יכחדו מרבית הבנקים במתכונתם המסורתית הנוכחית, ויוחלפו בשירותים פיננסיים המונגשים לכולם בדיגיטל אונליין.

התפתחויות אלו לכדו גם את תשומת ליבם של יזמים רבים בישראל, ואומת הסטארט-אפ מתפוצצות מחדשנות פיננסית. תעשיית הפינטק הישראלית הפכה לקרקע הפורייה ביותר לחדי קרן, המוערכים במיליארד דולר ויותר, כאשר בדו"ח הסיכום ל-2019 שפרסמה לאחרונה עמותת סטארט־אפ ניישן סנטרל, יש פירוט של 15 "מגה־גיוסי הון", של יותר מ-100 מיליון דולר, מתוכם שישה גיוסים הם לחברות פינטק: יותר מתחומים בולטים אחרים כמו סייבר, למשל.

בראש טבלה זו נמצאים הגיוסים של חברות הביטוח: למונייד – שגייסה 300 מיליון דולר, ונקסט אינשורנס – שגייסה 250.

"המטרה: ליצור קשר בלתי אמצעי בין קהילת היזמות בישראל ובגרמניה"

את כל החדשנות הזו בענף הפיננסים והביטוח, החליטו באנשים ומחשבים לייצא לגרמניה.

המוח היהודי כבש את ברלין: באחרונה אירחה בירת גרמניה, ברלין, שני אירועי חדשנות בינלאומיים ש-"עשו עלייה" מתל אביב, ונחתו היישר בבירת הכלכלה החזקה באירופה. למעלה מאלף אורחים מ-37 מדינות נטלו חלק בכנסים שהתקיימו במתחם הכנסים האורבני – STATION Berlin, שאירח במקביל את Future of AI – הכנס הבינלאומי השלישי לטכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דטה, ו-Fintech Junction  – הכנס הבינלאומי הרביעי לחדשנות בטכנולוגיות פיננסיות.

בתמונה: ד"ר תמר גאורגזדה, מנכ"לית רייזין בנק; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, ראש מחלקת הטכנולוגיה והרגולציה בהרצוג-פוקס-נאמן (HFN); ד"ר מארווין ג. מייסטרי, לשעבר סמנכ"ל התפעול של דויטשה בנק אנליטיקס; ד"ר יאנס וולוסזאק, מייסד ומנכ"ל ספוטקאפ; ופדרו קואלהו, מנכ"ל Banco BNI Europa. צילום: דריה סוסאק, סינגרם

מימין: ד"ר תמז גאורגזדה, מנכ"ל רייזין בנק; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, ראש מחלקת הטכנולוגיה והרגולציה בהרצוג-פוקס-נאמן (HFN); ד"ר מארווין ג. מייסטרי, לשעבר סמנכ"ל התפעול של דויטשה בנק אנליטיקס; ד"ר יאנס וולוסזאק, מייסד ומנכ"ל ספוטקאפ; ופדרו קואלהו, מנכ"ל Banco BNI Europa. צילום: דריה סוסאק, סינגרם

בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי באנשים ומחשבים: "ברלין מהווה מרכז בינלאומי מוביל לפעילות של יזמות, טכנולוגיה וחדשנות, ואחת ממטרות ייצוא הכנסים הבינלאומיות לשם הייתה ליצור קשר בלתי אמצעי בין קהילת ההיי-טק הגרמנית למקבילתה הישראלית. בהמשך לכנסים הבינלאומיים המוצלחים שערכנו בשנים האחרונות בתל אביב, זיהינו צורך שעלה משוק ההיי-טק המקומי, לייצא את הכנסים הללו לאירופה, לפתוח אותם לקהלים רחבים יותר, ולייצר כנסים בינלאומיים בהובלה ישראלית, שיעניקו ערך אמיתי למשתתפים".

ואכן, לדבריו, "הכנסים היכו שורשים חשובים בברלין ומשכו אליהם את מיטב המוחות מאירופה, ארה"ב, הודו, וכמובן מישראל – הסטארט-אפ ניישן. מטרת וועידת פינטק ברלין הייתה להעמיד במרכז הבמה את הנושאים הבוערים, האתגרים וההזדמנויות בתעשייה המשבשת של הפינטק והאינשורטק, ולקדם שיתופי פעולה שיעזרו לארגונים, יזמים וסטארט-אפים להתקרב לאסטרטגיית השוק שלהם".

"המשימה המרכזית שלנו", הוסיף פלד, "הייתה למנף את המטרות העסקיות של המשתתפים, לייצר חיבורים ולסייע לרישות החברתי בתוך הקהילה. כבירתה הפיננסית המרכזית של אירופה, ברלין הייתה הבחירה הטבעית כלוקיישן מתאים למטרות שהגדרנו".

בין הנושאים שנדונו בהרחבה בכנס, בהרצאות, בדיונים ובפאנלים, נמנים: מימון המונים ומסחר חברתי, בלוקצ'יין, אבטחת סייבר בבנקאות המחר, בנקאות פתוחה, הלוואות ואשראי, בינה מלאכותית ויישומי ביג דטה, ועוד. "המכנה המשותף של כלל הנושאים הינו דיון מקצועי בפתרונות שישפרו את איכות החיים והשירותים הניתנים לאזרחי העולם", סיכם פלד.

בין המרצים הבולטים שלקחו חלק באירוע: ד"ר עו"ד נמרוד קוזלובסקי, אשר הנחה פאנלים מקצועיים; יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל אי-טורו; שלומי תורג'מן, מייסד ומנכ"ל BTB Israel; מרווין מאיסטרי, לשעבר סמנכ"ל הכספים של דויטשה בנק אנליטיקס; תמז גאורגאדזה, מנכ"ל בנק רייזין; פדרו קולה, מנכ"ל בנק BNI אירופה; ובכירים רבים נוספים. 

יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל אי-טורו. צילום: דריה סוסאק, סינגרם

יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל אי-טורו. צילום: דריה סוסאק, סינגרם

בצידם, לקחו חלק בכנס: קרנות הון סיכון, אקסלרטורים ומשקיעים בולטים, ובהם פלאג אנד פליי ונצ'רס, דויטשה באן דיגיטל,פינץ' קפיטל, קומרה קפיטל, ו-דויטשה לקום VC.

הסטארט-אפים שמבטיחים עתיד טוב יותר בגזרת השירותים הפיננסיים

את אחד מרגעי השיא של אירוע FinTech Junction 2019 בגרמניה סיפקה ההכרזה על הזוכים בתחרות הסטארט-אפים למיזמים מבטיחים בתחום הפינטק, שהציגו שורה של פתרונות טכנולוגיים יצירתיים לשאלות הקריטיות בצומת הדרכים של העולם הפיננסי.

אל תחרויות הסטארט-אפ הגישו מועמדות למעלה מ-125 חברות בשלבים מוקדמים לפעילותן, מ-12 מדינות שונות. 15 הפיינליסטים הציגו בכנס מול פאנל שופטים, המורכב ממשקיעים ומנהלים בכירים בחברות טכנולוגיה ופיננסים.

כאמור, אל התחרות ניגשו חברות מרחבי העולם ומישראל, בשלב מוקדם לפעילותן, אשר עוסקות בפיתוח בתחומי האינשורטק (טכנולוגיות בשירות ענף הביטוח) והפינטק. כל המשתתפות: חברות צעירות, בנות פחות מחמש שנים, וגייסו עד כה עד ל-4 מיליון דולרים.

שלושת הסטארט-אפים שכבשו את המקומות הראשונים, זכו בחבילת פרסים יקרת ערך, שמטרתה לסייע להן להבשיל ולפתח את המוצר בשלבים הבאים.

הסטארט-אפ שהגיע למקום הראשון, זכה בחבילת חסויות של אנשים ומחשבים לאחד מהכנסים הקרובים, בשווי 7,500 דולר, בחבילת גלישה של ענן גוגל בעבור סטארט-אפים בשווי 100,000 דולר, בחבילת שירותים תפעוליים להקמת חברה-בת בארה"ב או באוסטרליה, בקבלה למסלול מהיר לתוכנית Fintech StartupYard 2020 והשתתפות במגוון סדנאות, מנטורינג וחונכות ליזמים, אותם מובילים גופי חדשנות ברחבי הגלובוס.

הזוכה הגדולה בתחרות היא חברת הסטארט-אפ APIAX. החברה בונה כלים שהופכים רגולציות מורכבות בתחום הפיננסים לכללי תאימות דיגיטלית, המעודכנים והמאומתים כל העת.

אל המקום השני הגיעה חברת Bdeo, אשר פיתחה פלטפורמה חזותית מבוססת AI המיועדת למגזר הביטוח, ונועדה לאוטומציה של חיתום באמצעות Deep Learning ו-וידיאו.

את המקום השלישי קיבלה חברת Uhura Solutions. החברה פיתחה פתרונות המסייעים למוסדות פיננסיים להאיץ משמעותית את תהליכי הבדיקה וקבלת ההחלטות באמצעות פלטפורמת AI שמייעלת את תהליך הניתוח והניסוח של חוזים והסכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים