מה מזמן העשור החדש להיי-טקיסט המטייל?

מטוסים פחות מזהמים ובחירת יעד לפי תמונה ברשת החברתית: יניב פרנקל, מנכ"ל Cheapflights.co.il, מסכם את 2019 בתיירות ומנתח את המגמות הצפויות בתיירות עד 2030

27/12/2019 11:35
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

אתר cheapflights.co.il הוא מנוע חיפוש מתקדם להשוואת מחירי טיסות בין מגוון אתרים בארץ ובעולם. האתר מותאם במיוחד לישראלים, עם ממשק בעברית (בקרוב גם בערבית), ומבטיח את הטיסות הכי זולות בחיפוש מהיר אחד, באופן שקוף למשתמש ואובייקטיבי. היזמים ומייסדי האתר הם יניב פרנקל וגיא כהן, שניהם אנשי תיירות עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בתחום הטכנולוגי בתיירות, בעולמות המשלימים זה את זה. פרנקל, מהנדס בהיי-טק לשעבר, פעיל כבר עשור כיזם דיגיטל בתעשיית ה-travel tech ובשנים האחרונות מנהל את חברת TMD – Travel Media Direct שבבעלותו, המפעילה כמה אתרי השוואת מחירים בינלאומיים, בדגש לקהל בארה"ב. גיא כהן, עד לאחרונה מנכ"ל סברה ישראל, שאותה ייסד וניהל במשך שני עשורים, מביא איתו נעסיון רב בתשתית טכנולוגית עבור סוכני התיירות המסורתיים. השותף השלישי וסמנכ"ל הטכנולוגיות (CTO) הוא גיל ארנשטיין, טכנולוג בכיר יוצא 8200. המנוע, שפועל בטכנולוגיית meta-search, מציג למשתמשים מגוון מחירים מתוך אתרים בכל הגדלים – החל מהבינלאומיים והישראליים הגדולים ביותר ועד לסוכנים ישראלים קטנים, שאינם תמיד נגישים או מוכרים לציבור הישראלי, אך לעתים המחיר שלהם מאוד תחרותי ליעד ספציפי שבו הם מתמחים.

פרנקל מסכם את 2019 בתיירות ומנתח את המגמות הצפויות עד 2030:

בוטים – IN, מנועי חיפוש – OUT המהפכה המשמעותית ביותר של העשור הייתה שימוש במנועי החיפוש להזמנת טיסות ומלונות. ההזמנות ימשיכו לצבור תאוצה באונליין, אבל מנועי החיפוש ייעלמו בהדרגה, והבוטים ייכנסו לחיינו. המשתמשים ייכנסו לפלטפורמות אונליין שונות – אתר אינטרנט, רשתות חברתיות ועוד – ויבקשו מהבוטים להזמין להם חופשה. כבר כיום ניתן להזמין באופן חלקי טיסה או חופשה באמצעות בוטים, אבל הם ישתכללו לעוד פונקציות ומוצרים ויידעו לאפשר חיפוש חופשה גמיש למי שמתעניין בחופשה לפי מחיר ולא לפי יעד ותאריכים. באופן כללי, תהליך ההזמנה המסורתי הולך להיעלם בעשור הקרוב.

הזמנת חופשה באמצעות קול/מחשבה – הזמנת חופשות באמצעות קול עדיין בתחילת הדרך, אבל בעתיד חלק מהשדרוג לבוטים ומנועי החיפוש יהיה באמצעות פקודות קוליות. חזון עתידני יותר הוא שימוש ביישומים של בינה מלאכותית, שיאפשרו הזמנת חופשה באמצעות המחשבה בלבד.

המחירים יישארו נמוכים – מחירי הטיסות הזולים וכניסת טיסות הלואו קוסט חוללו שינוי בתפיסת הצרכן; אם בתחילת העשור חופשה הצריכה תכנון וכסף רב, היום יוצאים לחופשה כמה פעמים בשנה. בתחילת העשור בחירת היעד הייתה המרכיב המרכזי בחופשה, אבל היום המחיר הוא המלך: הישראלים מחפשים חופשות לפי מחיר ולפי תאריכים ומוכנים לגלות גמישות בבחירת היעד.

אופטימיזציה טובה יותר של צורכי הלקוחות – כבר כיום יש אתרים שמאפשרים לחפש לפי מחיר, יעד או תאריך, אבל בעתיד המערכות ילמדו את הרגלי הצריכה המדויקים של כל לקוח ויתפרו חופשה מדויקת עבורו. השימוש במידע שנצבר יאפשר דיוק ומתן שירותים טובים יותר למשתמשים.

התגברות כוחן של הרשתות חברתיות – מטיילים רבים בוחרים את יעדי החופשות לפי תמונות ברשתות החברתיות. בעשור הקרוב נראה את התחזקות המגמה הזאת, כולל הזמנת חופשות ישירה דרך הרשתות החברתיות. גם חברות התעופה והתיירות פועלות לחבר בין הממשקים שלהן לרשתות החברתיות. כך, למשל, בחברת התעופה איזיג'ט מפעילים את אפליקציית Look & Book – שמאפשרת למשתמשים לצלם את מסך האינסטגרם, להעלות לאפליקציה, לקבל זיהוי ליעד ולקבל מחיר לחופשה.

באוויר, בעומק הים, ביבשה ובחלל – הסקרנות האנושית והטכנולוגיה פורצת הדרך ישמשו לחקר המקומות הנידחים בכדור הארץ ומחוצה לו. מסעות לחלל וטיולים בצוללת לחקר המים העמוקים באוקיינוסים יהפכו מטיולי פרימיום לנגישים יותר.

שיפור חוויית הנוסע – שדה התעופה העתידי יהיה שונה מאוד: ממעקב אחרי הכבודה מהרגע שנכנסה לצ'ק אין, דרך בוטים או מענה דיגיטלי שיחליפו את הנציגים בדלפקים, מעקב אונליין אחרי המזוודות ועוד.

גיוון ביעדים – אם פעם הישראלים נסעו בעיקר לבירות אירופה, הרי שהגידול העצום בטיסות פתח עשרות יעדים חדשים במחירים מוזלים. הגידול בהיצע טיסות הקונקשן מישראל הפך גם הוא יעדים שבעבר היה מסובך להגיע אליהם לנגישים בהרבה. אל תאילנד הצטרפו גם המלדיביים, מאוריציוס, קובה, פנמה ועוד. בשנים הקרובות נראה ביזור רב יותר ביעדים, כשהשנה אנחנו צופים את התחזקות יעדי הלואו קוסט במזרח אירופה, כמו פוזנן או ווילנה. עוד יעדים שצפויים להתחזק השנה: פאפוס, סוצ'י וליסבון.

סביבה – יותר נוסעים ידרשו לטייל בדרך שפוגעת פחות בסביבה: מטוסים פחות מזהמים, נסיעה ליעדים או לאתרים שמקפידים על התחשבות בסביבה, והתנדבות ביעד החופשה. מצד המדינות ואתרי התיירות יוטלו מסים ומגבלות רבות יותר על המטיילים, וכניסה לאזורים הסובלים מתיירות יתר תוגבל.

תיירות שיתופית – כמו בנדל"ן ובתחבורה, הכלכלה השיתופית תופסת תאוצה גם בתיירות. השיתופיות מהווה חלק משמעותי בחוויית הטיול של המיליניאלס ודור ה-Z ומאפשרת להם להיפגש עם מטיילים, להוזיל את עלויות הטיול ולהפחית את הפגיעה בסביבה.

יניב פרנקל, מייסד ומנכ"ל cheapflights.co.il. צילום: נטע גפני

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתי

    יש הרבה מיזמים ישראלים בתחום התיירות ששווה להכיר כמו פרובו להוזלת מלונות, פאפם פאפם להוזלת השכרות רכב ואתר אקספלורר לטיסות. כל הכבוד!

אירועים קרובים