מייקל בלומברג הקים סטארט-אפ שמסייע לו להיבחר לבית הלבן
הוקפיש – דג-נץ – היא סטארט-אפ שמפרסם עבור בלומברג פרסומות בדיגיטל, ומנוהל על ידי בכירים לשעבר בחברות טכנולוגיה כמו פייסבוק ● על פי CNBC, המועמד הדמוקרטי השקיע עד כה בחברה עשרות מיליוני דולרים
מייקל בלומברג רוצה לנצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית, עד כדי כך שהוא הקים באביב האחרון חברת טכנולוגיה על מנת לסייע לו לממש את המטרה, ומשקיע בה עשרות מיליוני דולרים – כך הסתבר בימים האחרונים. דבר קיומה של החברה נחשף בעקבות פנייה של רשת CNBC לקמפיין של בלומברג, על מנת שימסרו את מי הוא שכר כדי לעבוד למען בחירתו.
לבלומברג, כמו למועמדים האחרים, יש דרך לא קלה עד לכניסה לבית הלבן, אם וכאשר: קודם כל, הוא צריך לזכות במועמדות המפלגה שלו – המפלגה הדמוקרטית – בבחירות לנשיאות ארצות הברית, כאשר הוא מתמודד מול מועמדים בולטים כמו ג'ו ביידן, לשעבר נשיא ארצות הברית, ברני סנדרס ואליזבת וורן. לאחר מכן, אם וכאשר הדמוקרטים יעדיפו אותו על פני המועמדים האחרים, הוא יצטרך להתמודד מול דונלד טראמפ. כל התענוג הזה עולה לכל מועמד סכומים ניכרים – לא בסדר גודל שימוטט את בלומברג המיליארדר, אבל עדיין, הרבה כסף.
בלומברג, בעברו ראש עיריית ניו-יורק, הבין שכיום, הבחירות מתנהלות בעיקר במרחב הדיגיטלי. לכן הוא הקים את החברה החדשה, הוקפיש (Hawkfish – דג-נץ, כשב-"נץ" הכוונה היא לא רק לעוף, אלא גם לאדם בעל דעות ניציות), ושכר אליה בכירים לשעבר בחברות טכנולוגיות כגון פייסבוק.
"יש לו תקציב בלתי מוגבל"
ג'ולי ווד, דוברת מטעם בלומברג, אמרה ל-CNBC כי הוקפיש תהיה "סוכנות הדיגיטל וספקית השירותים הטכנולוגיים המרכזית" בקמפיין. היא ציינה כי "בימים אלה, החברה מספקת שירותי פרסום דיגיטלי, לרבות יצירת תוכן ואנליטיקה", וכי בהמשך היא תסייע למרוצים של מועמדים נוספים מטעם המפלגה הדמוקרטית במערכות בחירות שונות.
לדברי ווד, בלומברג החל בהקמת החברה בתחילת 2019, עוד לפני שהודיע שהוא רץ לנשיאות ארצות הברית. מומחים ציינו שבהנחה שזהו אמנם המצב, הקמת החברה אינה עבירה על חוקי הבחירות, על אף שהיא מהלך לא שגרתי של מועמדים.
בלומברג השקיע מאז שהודיע לפני כשלושה שבועות על התמודדותו לבית הלבן סכומי עתק בקמפיין שלו, בפרט במודעות. לפי אתר פוליטיקו, מדובר ב-120 מיליון דולר – יותר מכפול מהסכומים שהשקיעו המועמדים הדמוקרטיים האחרים במרוץ בכל השנה האחרונה. ארבעה מיליון מהם הושקעו במודעות בפייסבוק. ג'ים מקלאוכלין, אסטרטג פוליטי שעבד עם בלומברג כשהיה ראש עיריית ניו-יורק (ועדיין רפובליקני), אמר לפוליטיקו כי "מעולם לא ראינו דבר כזה במרוץ לנשיאות. יש לו תקציב בלתי מוגבל".
תגובות
(0)