וואווי: תחליפי אפליקציות של גוגל יהיו מוכנות עד סוף השנה

אחת ממשימות ההישרדות הגדולות שלקחה על עצמה וואווי היא בניית אקו-סיסטם של שירותים, שיחליפו את שירותי גוגל במכשיריה, כשהיא פועלת לצורך כך בכמה מישורים. באחרונה ערכה החברה את כנס המפתחים שלה לשוק ההודי, ובו סיפר צ'רלס פנג, מנהל וואווי בהודו, כיצד היא מתכננת להתמודד עם "בעיית ארצות הברית" שלה. וואווי לא יכולה להשתמש בשירותי גוגל בשל חרם המסחר האמריקני, אבל נראה שכעת החברה אופטימית יותר בנוגע להחלפת שירותי גוגל כמו הודעות, ניווט, ג'י-מייל, יו-טיוב וכלים נוספים עד סוף השנה.

לדבריו, וואווי עובדת מול מפתחים הודים כדי ליצור אפליקציות ושירותים שיחליפו את שירותי גוגל במכשיריה. "יש לנו את HMS  (ר"ת Huawei Mobile Services) שלנו, ואנו מנסים לבנות אקו-סיסם סלולרי", הוא אמר. "מרבית האפליקציות החשובות, כמו ניווט, תשלומים, משחקים והודעות יהיו מוכנות עד סוף דצמבר", הוא הכריז.

האפליקציות האלה, לצד ממשקי התכנות שלהם, הם חלק מן האקו-סיסטם הכללי של גוגל – GMS (ר"ת Google Mobile Services) שוואווי מנסה להחליף ב-HMS שלה. גם חנות Play היא חלק מ-GMS ואחת מהנקודות הכואבות ביותר עבור משתמשי המכשירים של וואווי, שצריכים להסתפק בחנות AppGallery המוגבלת של החברה.

לדברי פנג, הצרכנים יוכלו לראות כעת הבדלים רבים בין HMS ו-GMS. "אנו עובדים מול המפתחים כדי להבטיח חוויית משתמש טובה. זהו אתגר שאנו מנסים לפתור", הוא אמר.

מאמציה של וואווי להפיץ את האקו-סיסטם שלה מתבטאים בהשקעה של מיליארד דולר ברחבי העולם בתוכנית שילוב המפתחים שלה, ובאחרונה הודיעה החברה על תוכנית מפתחים דומה גם בדרום אפריקה. התוכנית הזאת מיועדת למשוך מפתחים להתאים את האפליקציות שלהם ל- AppGallery של החברה. במסגרת התוכנית וואווי מעניקה 17 אלף דולר למפתחים בהודו שיתאימו את האפליקציה שלהם ל-HMS. "בכל מדינה נתמקד בהבאת 100-150 אפליקציות מובילות באמצעות HMS", הוא ציין, והוסיף, כי האפליקציות שמיוצרות על ידי המפתחים ההודים יגיעו גם לאירופה ולשווקים נוספים.

לפי דיווחים, לוואווי יש כבר מיליון מפתחים רשומים בעולם ל-HMS. "ניצור מודל עסקי מקצה לקצה מול מפתחים וספקי תוכן ושירותים, ונספק להם ערך עסקי", אמר פנג.

ואולם שאלות רבות בהיבט הזה של שירותים ואפליקציות עדיין נותרות פתוחות. גם עוד מיליון מפתחים לא יצליחו לייצר את התוכן הקיים היום ביו-טיוב, למשל, והאם וואווי תצליח לשכנע את המשתמשים לא להשתמש בג'י-מייל?

נכון לעכשיו, לא נראה באופק כל פתרון לבעיית וואווי-ארה"ב, ואין ספק שהחברה תצטרך להתאמץ מאוד כדי לשמור על מקום מכובד ברשימת יצרניות הסלולר הגדולות בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים