נשים ומחשבים: לוסילה צ'ויט, SciPlay

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לוסילה צ'ויט, מהנדסת איכות ב-SciPlay

שם ותפקיד: לוסילה צ'ויט, מהנדסת איכות ב-SciPlay.

השכלה: B.Sc במדעי המחשב.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
מאז ומתמיד נמשכתי יותר לעולמות הריאליים מאשר ההומניים. כבר מילדות היה לנו מחשב בבית, שנהגתי לשחק בו ולחקור דברים, וכשהגעתי לתיכון באופן טבעי בחרתי ללמוד במגמת אלקטרוניקה ומחשבים. היינו רק 4 בנות בכיתה של בנים, אבל הרגשתי ששם אני צריכה להיות. בצבא התגייסתי לחיל הים, וכשהשתחררתי החלטתי להמשיך בקו שהתחלתי בתואר ונרשמתי ללימודי מדעי המחשב. היה לי חשוב מאוד לדאוג לביטחון הכלכלי שלי, והרגשתי שתואר במדעי המחשב יהיה דרך טובה לעשות את זה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
לצערי, אני חושבת שבחלק מהחברות יש. יצא לי לשמוע מחברות ולקרוא בכל מיני קבוצות של נשים בתעשייה שהן נתקלו בשאלות לא ממש לעניין בראיונות עבודה. אז כן, נראה לי שלחברה הישראלית יש עדיין דרך לעשות בנושא הזה. אגב, אני חושבת שזה משהו שמושרש בנו מבלי שאנחנו מודעים לכך. גם בתואר הייתי בין הסטודנטיות היחידות בכיתה. אנחנו צריכים לעבור איזשהו מהפך כחברה ולהבין, שהתפיסה של פעם היא כבר ממש לא רלוונטית, והעולם הטכנולוגי הוא ממש לא עולם גברי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
אני אישית – לא. למזלי הגדול ב-SciPlay המצב הפוך לחלוטין. יש כאן נשים רבות בעמדות מפתח. הסניף הישראלי, שמונה כ-150 עובדים, מנוהל על ידי נשים מוכשרות, וכיף גדול לראות את זה. עובדות כאן נשים רבות ואימהות רבות שגם מנהלות צוותים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים