יו"ר סמסונג נשלח לכלא ל-18 חודשים כי חיבל בהתארגנות עובדים

לתשומת לב גוגל, שבאחרונה נתבעת בדיוק בחשד לאותו מעל: לי סאנג-הון היו"ר, ועוד שבעה בכירים של יצרנית הטלפונים הניידים מדרום קוריאה, הורשעו השבוע בעבירות על חוקי העבודה במדינה ובגינם ירצו תקופת מאסר

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

טלטלה בצמרת של סמסונג אלקטרוניקס – החברה האם של יצרנית הטלפונים הניידים מדרום קוריאה, סמסונג. על פי הפייננשל טיימס, לי סאנג-הון, יו"ר דירקטוריון החברה, נידון לשנה וחצי של מאסר בפועל בגין חבלה בהתאגדות עובדים.

יחד עם היו"ר נמצא אשם במעל גם קאנג קיונג-הון, סגן נשיא בכיר בחברה, ובסך הכל ישלחו לכלא בגין הפרשיה כ-25 מנהלים – שבעה בהווה והיתר לשעבר – של הקבוצה, שנמצאו אחראים להפרת חוקי האיגוד המקובלים בדרום קוריאה, על ידי יישום אסטרטגיות שמטרתן להרתיע עובדים מפעילות ייצוגית מול ההנהלה וממימוש זכויותיהם כחוק במסגרת איגוד העובדים.

סאנג-הון וקיונג-הון היו משוחררים בערבות בתקופת המשפט, אולם נלקחו למאסר מיד עם הקראת גזר דינם.

לפי ה-BBC, בית המשפט המחוזי המרכזי בסיאול אמר כי בין השאר איימו הבכירים בהפחתת המשכורות של הפעילים בארגון העובדים בחברה, וכן עסקו בחיסול קשרים עם חברות קבלן שעבדו עם סמסונג, ולפעמים אפילו בגרימה מכוונת לסגירה מוחלטת שלהן, אם עובדיהן היו חברי איגוד עובדים. בנוסף השתמשו המנהלים בשיטה של גילוי מידע רגיש על חברי האיגוד, שישכנעה אותם לעזוב אותו, וכן נהגו לעכב משא ומתן בין איגודי עובדים להנהלה, כך אמרו התובעים.

סאנג-הון בן ה-64, לפי קביעת בית המשפט, היה מי שניצח, במהלך כהונתו כמנהל הכספים של סמסונג, על הפגיעות הללו בפעילות איגוד העובדים המקצועי של סמסונג, ועשה כך במהלך השנים האחרונות.

גוגל: האם גם היא הפריעה להתאגדות עובדיה?

התארגנות העובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

התארגנות העובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

המקרה שונה לחלוטין, וארה"ב אינה דרום קוריאה, החוק שונה בין שתי המדינות, אולם המקרה הזה יכול בהחלט להדליק נורה אדומה אצל קברניטי אלפבית וחברת הבת שלה גוגל שבאחרונה מואשמות במעשה דומה.

השבוע נודע כי עובדת חמישית במספר של גוגל לשעבר, תובעת את החברה בטענה כי ענקית הטכנולוגיה בטענה כי פיטרה אותה בגלל פעילויות הקשורות לאיגוד עובדים. העובדת, קתרין ספיירס שמה, הגישה תלונה בנדון למועצה הלאומית האמריקנית ליחסי עבודה, ה-NLRB, באחרונה. קדמו למקרה זה האשמות ותביעה דומות מטעם ארבעה מפוטרים אחרים, שסולקו מהחברה לפני חג ההודיה השנה, לטענתם, לאחר שהיו מעורבים במחאות שונות נגד פרויקטים של החברה וביוזמה להתארגנות עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים