הנשק הסודי של חברות הקנאביס הישראליות לכיבוש השוק הגלובלי

רק מידע מדויק, המבוסס על מיקום הצרכנים, יאפשר לחברות הקנאביס להגיע באופן יעיל לקהל רלוונטי בהתאם לרגולציה המקומית

אילן סגלמן, מנהל פעילות ופיתוח עסקי בישראל בדיגיט'ל אלמנטס. צילום יח"צ

שוק הקנאביס בישראל רותח, והחברות העוסקות בתחום נושאות את פניהן לשוק הבינלאומי במטרה לזכות בנתח ממנו. מגדלי הקנאביס, כמו גם חברות העוסקות במוצרים משלימים בתחום, החל מחברות טכנולוגיה המפתחות יישומים בתחום ועד חברות המייצרות מכשור, עומדות בפני אתגר גדול של שיווק ופרסום מרכולתן בעולם מורכב מאוד, הכולל חוקים והגבלות רבים.

פייסבוק העולמית אוסרת על פרסום או מכירת קנאביס ברשת החברתית גם במדינות שבהן הוא חוקי, זאת משום שמצאה כי הפערים הגדולים בחוקיות הקנאביס מסביב לעולם אינם מאפשרים לגבש מדיניות אחידה בנושא. אינסטגרם, שנמצאת אף היא בבעלות פייסבוק, הסירה לחלוטין את התגית #קנאביס מהפלטפורמה.

בעוד ששתי הפלטפורמות המשמעותיות הללו אינן עומדות לרשות חברות הקנאביס במאמצי הפרסום והשיווק שלהן, הללו יהיו חייבות לאמץ כלים ומודלים מתקדמים על מנת להגיע לצרכנים אונליין. הן יהיו חייבות להעמיד קמפיינים פרסומיים יעילים, שיגיעו לקהלי היעד באופן אפקטיבי ומפולח בשלל מכשירים ובטווח רחב של מיקומים, בהתאם לרגולציה המקומית – עבודה מורכבת מאוד ואפילו סיזיפית אם לא משתמשים בכלים הנכונים.

שיווק ופרסום אונליין נרחב אינו אופציה שעומדת לרשות חברות הקנאביס, שכן לא בכל מקום מותר לפרסם מידע על קנאביס – בייחוד כשלא בכל מקום מותר בכלל לצרוך קנאביס. הרגולציה על הפרסום של הקנאביס עובדת קצת אחרת בכל מדינה. יש מדינות שמאפשרות להעלות פרסומות על קנאביס, אך לא מאפשרות לצרוך אותו, ואילו במדינות אחרות אסור להעלות פרסומות על קנאביס אך מותר לצרוך אותו, וכן הלאה שלל הגבלות.

הדרך היחידה של חברות הקנאביס לצאת מהפלונטר הרגולטורי הוא לשלב במאמצי הפרסום מידע מדויק על אודות הפרופיל של הצרכן הפוטנציאלי ולהתאים את התוכן אליו באופן אישי ככל האפשר בהתאם למיקומו. מיקום הוא ללא ספק נתון קריטי בתמהיל המידע בקמפיינים אונליין בתחום הקנאביס, הקורס תחת רגולציה מקומית.

חברות הקנאביס יעשו בחוכמה אם ישתמשו במידע מדויק מבוסס IP (IP Geolocation) על מנת להגיע לקהל רלוונטי ולהתאים את עצמן לכללים המקומיים. שימוש במידע מבוסס מיקום באופן גרנולרי יכול למקם משתמש עד לרמת אזור בתוך עיר – וחשוב מכל, המידע אינו משויך למידע אישי או לזהות הצרכן, דבר שמסיר כל חשש מפני פגיעה בפרטיות.

מעבר לכך, חשוב לציין, כי לא רק חברות קנאביס עושות שימוש כיום במידע מבוסס IP כדי להניע בהצלחה קמפיינים פרסומיים. חברות בכל ענפי המשק משתמשות במידע זה כדי להגיע לקהל יעד ממוקד באופן יעיל, החל מחברות אופנה, דרך חברות טכנולוגיה וכלה בכלי תקשורת.

טרגוט באמצעות מיקום הוא בעל השפעה עצומה על רלוונטיות של כל מודעה. הוא מאפשר קידום אזורי של תכנים, כמו גם זיהוי מיקומו של הצרכן והתאמת התוכן אליו – לדוגמה, ניתן להתאים לצרכן מודעה בהתאם לקרבה שלו לאירוע, לחנות או לחברה שאותם מפרסמים. חברות קנאביס יכולות, לדוגמה, לפרסם חנויות פיזיות אם הן נמצאות בקרבת הלקוח מבלי לחשוש מעבירה על החוק. מידע מבוסס מיקום מאפשר גם להתאים שפה, מוצר או מבצע לאזור שבו הלקוח הפוטנציאלי נמצא.

הקטר האדיר של הקנאביס שועט קדימה, וחברות בכל העולם רוצות לקחת בו חלק. חברות ישראליות, שישכילו להשתמש במידע מבוסס מיקום, מדויק ואמין, יאתרו משתמשים פוטנציאליים ויוכלו לייצר מערך שיווק ופרסום אפקטיבי ומותאם אישית. זוהי שעת הכושר של החברות הישראליות המהירות והגמישות בתחום הקנאביס לקחת הובלה בשוק, לפני שחברות הענק משתלטות עליו. המידע נמצא בהישג יד, צריך רק לדעת להשתמש בכלים הנכונים על מנת להגיע אליו ולמנף אותו בצורה נכונה.

 

הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי בדיגיטל אלמנט ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים