נשים ומחשבים: אריאל פז, לייטריקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אריאל פז, מנהלת צוות קריאייטיב במחלקת Product בלייטריקס

שם ותפקיד: אריאל פז, מנהלת צוות קריאייטיב במחלקת Product בלייטריקס.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי בצוות קריאייטיב.

השכלה: בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כשסיימתי ללמוד, תחום ה-Motion Graphics בישראל רק התחיל להיות רלוונטי באמת, ואפילו לא באמת ידעתי שזה מה שאני מחפשת. רציתי למצוא תפקיד שישלב אנימציה ועיצוב, אבל לא היה לי הניסיון האנימטיבי הדרוש לרוב הסטודיואים שהתעסקו באנימציה ברמה גבוהה. הגעתי ללימודים מתוך אהבה לאיור, אבל בבצלאל הקפידו לכוון אותנו לתחומים אחרים.

לאחר סיום הלימודים עברתי בין פרויקטי פרילאנס במשך כמה חודשים, עד ששמעתי שבלייטריקס פתחו את משרת עיצוב התוכן הראשונה. היא הייתה בדיוק כל מה שרציתי לעשות – עיצוב בתנועה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

ברוב התעשיות בעולם קיימת אפליה נגד נשים. נעשים מאמצים ברוב החברות לתקן את האפליה הזאת, אבל היא מושרשת כל כך עמוק שיעברו שנים עד שנגיע למצב שוויוני – בין אם מדובר בפערי שכר או כמות העובדות ביחס לכמות העובדים. בתחום העיצוב יש הרגשה שבמוסדות הלימוד הגבוהים יחס הגברים/נשים מאוזן למדי, אבל אפילו התעשייה הזאת עדיין יותר גברית מנשית, במיוחד כשמגיעים לעמדות ניהול. אני מאמינה שיש מגמת שיפור תמידית, אבל יש לנו דרך ארוכה לעשות עד שנגיע לאוטופיה שבה אין אפליה על רקע דת, גזע או מין.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי, לא הרגשתי שנתקלתי באפליה שכזו. בעיניי, תעשיית העיצוב היא פריווילגית מעצם הגדרתה – אנשים שבוחרים ״לעשות יפה״ כמקצוע מגיעים מרקע שמאפשר להם לחלום על עבודה, שתספק להם הנאה ותחושת הגשמה עצמית בנוסף לשכר. אישית, זכיתי להגיע למקום שמספק לי גם אתגרים מקצועיים הקשורים לעיצוב וגם עודד אותי להתקדם וללמוד על האתגרים החדשים של ניהול.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים