ההיי-טקיסט המטייל פוגש את סנטה קלאוס בלפלנד ונפעם מקסם הזוהר הצפוני

ההיי-טקיסט המטייל מזמין את קוראיו לבירת לפלנד כדי צפות בזוהר הצפוני ולקבל מתנות מסנטה קלאוס ה"אמיתי", שיוצא מכפרו על המזחלת המובלת על ידי אייליו אדירי הקרניים ● איך מגיעים? טורקיש איירליינס השיקה את הקו הישיר שלה לרובניימי, בירת לפלנד, שנמצאת כשני ק"ר מהכפר של סנטה

13/12/2019 12:24
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

שוקי חג המולד המופלאים של אירופה כבר ממתינים בימים אלו במרחק טיסת לואו-קוסט של שעות ספורות לאלפי הישראלים שגילו את חדוות האורות הבוהקים, הפונץ' החם והמבצעים הלוהטים של הכריסטמס. אבל עבור מי שחווה כבר את נפלאות העיר העתיקה של פראג או את השאנז אליזה בדצמבר ורוצה לפגוש את סנטה קלאוס ואייליו הצפוניים בצורה הכי אותנטית שניתן להעלות על הדעת, ההיי-טקיסט המטייל מציע לפתוח את הראש ולחשוב על גיחה ללפלנד!

בימים אלו הודיעה חברת התעופה הטורקית טורקיש אירליינס, כי היא משיקה את היעד ה-317 שלה לרובניימי, בירת לפלנד, והיא חברת התעופה הראשונה מחוץ לאיחוד האירופי שיש לה טיסות סדירות ליעד זה, והיחידה שמציעה מחלקת עסקים בטיסות לרובניימי.

לפלנד הוא חבל ארץ בצפון אירופה, הכולל חלקים צפוניים של כמה מארצות סקנדינביה ואת חלקו הצפוני של חצי האי קולה. אזור לפלנד משתרע בשטחיהן של פינלנד, נורבגיה, שוודיה ורוסיה. רובניימי, בירת לפלנד, הינה היעד השני של טורקיש אירליינס בפינלנד, לאחר הלסינקי. החל מדצמבר 2019 הטיסות לרובניימי יופעלו שלוש פעמים בשבוע: בימי ראשון, שלישי וחמישי.

מכיוון שרובניימי צפונית כל כך, על חוג הקוטב הצפוני, בקיץ ניתן לחזות שם בתופעת "שמש חצות" (השמש נראית במשך כל שעות היממה), ובחורף אפשר לצפות שם בזוהר הקוטב עם ממוצע של כ-200 מופעים בשנה, כאשר העונה הזאת של דצמבר-ינואר היא עונת השיא של התופעה. הזוהר הצפוני הוא תופעת טבע מרהיבה ומהפנטת ביופייה, הוא תוצאה של מפגש בין חלקיקים טעונים מהשמש לבין השדה המגנטי של כדור הארץ.

קסם הזוהר הצפוני. צילום: BigStock

בנוסף, ברובניימי מגוון פעילויות חורף מתאימות לכל המשפחה, אבל כאלו שבאמת תתקשו למצוא בכל יעד תיירותי אחר שתעלו על הדעת: דהירה על מגלשות שלג רתומות לכלבים, שיט בשוברת קרח וקפיצה נועזת למים הקפואים (בחליפה מיוחדת השומרת על חום הגוף מפני היפותרמיה), לינה באיגלו זכוכית ידידותי לסביבה, ביקור בחוות גידול של איילי צפון, ספארי אופנועי שלג אקסטרימי, או ביקור במלונות קרח. כל אלו הופכים את רובניימי לאחד היעדים המסקרנים ומציתי הדמיון לתיירות חורף.

ואולם החוויה הכי מעניינת שמזמנת לפלנד למבקריה בימים אלו היא המפגש המוזר עם סנטה קלאוס בשר ודם, על אייליו אדירי הקרניים ומזחלת השלג עמוסת המתנות שלו! גם עבור מי שלא מאמין שסנטה קלאוס מחולל נסים, הרי שעבור ענף התיירות הפיני הוא בהחלט המותג התיירותי המנצח: מדי שנה נוחתות בלפלנד בערב חג המולד עשרות רבות של טיסות עם יותר מ 10,000 תיירים המגיעים במיוחד בכדי לפגוש את סנטה. כשמונה ק"מ צפונית לרובניימי וכשני ק"מ משדה התעופה המקומי ממוקם הכפר של סנטה. הכפר פתוח למבקרים בכל יום בחורף עד השעה 19:00. הכפר של סנטה הוא בהחלט ה-מקום, בה' הידיעה, לחוות את אווירת הסרט פרוזן, עטופים במישורי שלג קפואים לבנים ומבהיקים. סנטה או לא סנטה, מה שבטוח: גבר מזוקן וקשיש לבוש בגדי חג יפציע במופע של אור ואש, כשהוא מלווה באלפים – שדוני יער אדומי מצנפת, ישלוף משק גדול מתנות מנצנצות ויחלק אותן לילדים-תיירים מכל העולם.

סנטה יוצא למסע. צילום: Hays Travel

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים