אינטל הכריזה על Horse Ridge – שבב חדש למחשבי-על

השבב אמור לסייע להפחית את 'הבלגן' הפיזי שמייצר חיבור המרכיבים השונים באמצעות כבלים שמתוחים ממקום למקום אל המחשב הקוונטי, ובנוסף השבב החדש של אינטל מתגאה בממדיו והוא בגודל תחתית של כוס קפה

ה-Horse Ridge של אינטל - שבב חדש למחשבי-על. צילום: אינטל

היכולת של המחשוב הקאוונטי לקצר תהליכי חישוב וניתוחים מורכבים באופן משמעותי כל כך הולכת ותוספת יותר ויותר תשומת לב, כשבמקביל מחפשות החברות גם פתרונות שיקלו על המורכבות הפיזית של הרכבת והתקנת מחשבים כאלה. אחד הביטויים לכך הוא ערימות של כבלים שמחברים את החלקים השונים של המחשב הקוונטי והבקרות שלו.

שבב חדש עליו הכריזה אינטל, שנושא את השם Horse Ridge, אמור לסייע להפחית את 'הבלגן' הפיזי. השבב, שגודלו לפי החברה כתחתית לכוס קפה, אמור להציע פתרון לחיבור המרכיבים השונים באמצעות כבלים שמתוחים ממקום למקום.

במערכות קוואנטום רבות בכדי לבצע את החישובים יש לשמור את הקיו-ביטים בטמפרטורות מאוד נמוכות, קרוב מאוד לטמפרטורה בה האטומים מפסיקים לזוז, וזה נעשה בתוך מקררים מתקדמים ומיוחדים, וה מקשה על חיבור כבלים לשליחת וקבלת מידע בפועל מהקיו-ביטים, ולצורך כך יש לחבר אותם לאמצעים אלקטרוניים מיוחדים שמורכבים בחלק החיצוני של המקררים.

השבב החדש, ששמו הוא השם של המיקום הקר ביותר במדינת אורגון, בה נמצאים כמה מפעלים של אינטל, תוכנן כך שהוא ישובץ בתוך המקרר עצמו, יקל על חיבור הכבלים ועל כמותם, ואולי גם יהפוך את מחשביה קוואנטום ליותר מעשיים.

"אינטל מבינה שהבקרות של מערכות הקוואנטום הם חלק חיוני בפאזל שאנחנו צריכים לפתור בכדי לפתח מערכות קוואנטום מסחריות בקנה מידה גדול", אמר ג'ים קלארק, מנהל קבוצת החומרה למחשוב קוואנטום בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים