"מחשוב נטול שרתים – הדור הבא של ה-IT"

כך אמר אביעד מור, CTO ומייסד-משותף של חברת לומיגו, שהתראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, 2019 AWS re:Invent, שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס

אביעד מור, CTO ומייסד-משותף, לומיגו. צילום: יח"צ

"מחשוב נטול שרתים, Serverless, הוא הדבר החם הבא בעולם ה-IT, ויהווה את עתיד המחשוב", כך אמר אביעד מור, CTO ומייסד-משותף, לומיגו.

מור התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, 2019 AWS re:Invent, שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס. הכנס נערך בהשתתפות יותר מ-65 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

החברה הוקמה לפני שנה וחצי על ידי מור וארז ברקנר, המשמש כמנכ"ל – שניהם יוצאי צ'ק פוינט. ברקנר ניהל את חטיבת מוצרי הענן בענקית הגנת המידע הישראלית, ואילו מור עמד בראש קבוצת המחקר לטכנולוגיות חדשניות. החברה מונה 17 עובדים ומשרדיה נמצאים בתל אביב. יש לה עשרות לקוחות, מכלל מגזרי התעשייה, וחלקם נמנים על פורצ'ן 500.

במאי שנה שעברה לומיגו השלימה סבב גיוס ראשוני (Seed) של שמונה מיליון דולרים. בסבב השתתפו שלוש קרנות: פיטנגו, גרוב, ומירון קפיטל.

AWS – דוחפת את תחום המחשוב ללא שרתים קדימה

"אנו פועלים לניטור ואיתור תקלות לסביבות מחשוב נטול שרתים", הסביר מור, "מחשוב נטול שרתים הוא הדור הבא של טכנולוגיית הענן, ו-AWS דוחפת את התחום קדימה. הוא מאפשר לפתח אפליקציות ענן שלמות, בלא להתקין אף שרת – ולהתרכז בליבה העסקית". הוא הוסיף כי "למרות השם – Serverless – שמשמעו בלא שרתים – הרי הכוונה היא שהשרתים עדיין קיימים בענן, רק שהם אינם 'בעיה תחזוקתית' של הלקוח הארגוני, כי אם של ספקית הענן".

לדברי מור, "אנו מאפשרים לאתר בעיות בשכבת המחשוב נטול השרתים, לזהות בעיות באופן פרואקטיבי ולהגיע לשורש הבעיה בתוך דקות".

"פיתחנו מערכת", ציין מור, "שמנתחת ביג דטה, על מנת לזהות תקלות אפשריות בטכנולוגיות מחשוב נטול שרתים. היא מאפשרת לחברות טכנולוגיה להשתמש בטכנולוגיה החדשה ולדעת על בעיות בתוכנה, לפני שהן קורות". לדבריו, "בסביבת מחשוב נטול שרתים, פועלים רכיבים רבים. אנו מאפשרים למנהלי ה-IT לראות איך כל הרכיבים הללו עובדים יחדיו, איך נראית התמונה הגדולה. כאשר רכיב חדל לעבוד – אנו מגלים בקלות איך הוא משפיע על כל המערכת".

"מי שמכניס אותנו לארגונים", אמר, "הם ארכיטקטי מחשוב ומפתחים, שרוצים לדעת על תקלות. שוק המחשוב נטול שרתים הולך וגדל בקצב מהיר – במאות אחוזים מדי רבעון – ואנו גדלים עימו. הטכנולוגיה מושכת את המפתחים החזקים ביותר בתעשייה, והיא מאפשרת ליישומי מחשוב נטול שרתים להסתגל לשינויים גדולים בקצב תעבורת המידע ובמספר המשתמשים במערכת".

"אנחנו עדים לשינוי עמוק בצורה שבה מפתחים בונים תוכנות בענן והתמקצעות בטכנולוגית serverless היא היערכות לעולם של מחר", סיכם מור, "אנו לקוחות של AWS מיום הקמת החברה. כל סביבת ה-IT של החברה היא מחשוב נטול שרתים. אנו צורכים כמה שירותים של AWS, ביניהם למדה, קינסיס, API Gateway, ואתנה. הענן מאפשר לנו להתפתח במהירות ולהתמקד במוצר שלנו – ולעשותו הכי טוב. מחשוב נטול שרתים היא טכנולוגיה חדשה, אשר פותרת בעיות שאיש לא פתר עד כה. יש קהילת Serverless אשר AWS עוזרת לטפח בעולם – וגם בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים