"אנחנו הספק היחיד שיכול להציע ללקוח מודל של אחסון לפי צורך"

כך אומר אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי באינפינידט, שסיפר לשליח אנשים ומחשבים לכנס VMware בברצלונה על מודל ה-Capacity On Demand הייחודי לחברה, שלפיו הלקוח משלם עבור האחסון הדרוש לו ברגע נתון, וכשיצטרך להגדיל את נפח האחסון - ישלם יותר

אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי באינפינידט. צילום: יח"צ

"פעמים רבות, שיחה קצרה עם מנהלי הפעילות של חברה יכולה לשפוך אור עד כמה חברה מצליחה. את אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי באינפינידט, פגשתי בכנס האחרון של VMware בברצלונה, ואם גודל הדוכן של אינפינידט לא היה סימן מספיק טוב, הרי שהתירוץ שלו לכך שהוא אינו נשאר יום נוסף כדי ליהנות מהטפאסים והארכיטקטורה של הבירה הקטלונית העיד על כל מה שצריך מבלי להסביר: "אני חייב לחזור הביתה, כי שלשום חזרתי מנסיעה לרוסיה, ואני טס שוב ביום ראשון. אני צריך לנצל כל זמן בית שאני יכול". אז ישבנו לשיחה על אינפינידט, והוא הסביר לי את הסיבה להצלחת החברה.

מה אתה יכול לספר על השוק הייעודי של אינפינידט?

"השוק הייעודי של אינפינידט הוא חברות גדולות, ובחלק ממדינות העולם גם חברות בינוניות, כאלה שקיבולת האחסון שלהן עומדת על מאות טרה ומעלה. ההתמקדות של אינפינידט בפלח השוק של החברות הגדולות יותר באה לידי ביטוי בתכנון המוצרים שלה והתאמתם בצורה הטובה ביותר ללקוחות, שלא כמו שנהוג בחברות אחרות, המפתחות קו של מוצרים בגודל משתנה ואמור להתאים לכל גודל של ארגון, וכך הן מאבדות את המיקוד שלהן."

האם זה משפיע על זהות הלקוחות?

"ההתמקדות של אינפינידט בלקוחות גדולים מביאה איתה את המגזרים של פיננסים, ביטוח, חברות טלקום הגדולות, קונצרנים גדולים תעשייתיים ועוד. בישראל יש לחברה מגוון רחב של לקוחות, בהם בנק לאומי ומנורה חברה לביטוח, ובעולם – את AT&T ובריטיש טלקום. הלקוחות האלה חובשים שני כובעים – הם צורכים כמויות גדולות של אמצעי אחסון, ובנוסף הם נותנים שירותי IT לארגונים גדולים, ולכן כלכלית משתלם להם להתקין פתרון בדטה סנטר המקומי שלהם, כך שהרשת לא תהיה צוואר בקבוק. מצד שני, הם יכולים להעניק שירותי אחסון לפי צורך במודל Capacity On Demand.

"עם התפתחות מודלים חדשים של עבודה, כמו מודלים ענניים ומודלים היברידיים, המשלבים עבודה בענן עם עבודה בדטה סנטר של הלקוחות, נדרשה גם התאמה לסוגי וכמויות האחסון. לקוחות שעד לאחרונה הזמינו נפח אדיר של אחסון על מנת לספק את הצרכים העכשוויים וגם את הצרכים העתידיים של הארגון, השקיעו משאבים ניכרים כדי לשריין את נפח האחסון העתידי שלהם. אינפינידט  מתאימה את עצמה לצרכים הטכנולוגיים, אבל באותה העת נותנת את דעתה גם לצדדים העסקיים של לקוחותיה – אנחנו הספק היחיד שיכול להציע ללקוחות מודל של Capacity On Demand, כלומר שלם עבור האחסון הדרוש לך כעת, וכשתצטרך להגדיל את נפח האחסון – תשלם יותר".

מה מבדיל את אינפינידט מהמתחרות שלה?

"אם בוחנים את הדרישות שהיו לפני 20 שנה ממערכות אחסון, מגלים שניתן לספק אותן על ידי שימוש בדיסק און קי. צורכי האחסון היום שונים, הן מבחינת גודל והן מבחינת מודלים של עבודה. אנחנו חיים בעולם מתקדם יותר טכנולוגית. כשאינפינידט קמה, היא בדקה וניסתה לחזות איך השוק ייראה ב-15 השנים הקרובות ובנתה את הפתרונות שלה ל-15 שנים קדימה. היום, כשאינפינידט בת תשע, אפשר לראות שהדברים שנחזו על ידי החברה התגשמו בפועל. העובדה שאנחנו חברה חדשה וחדשנית יותר אומרת, שאנחנו תכננו מראש מוצר חדשני וגמיש יותר, שמתאים לדרישות האחסון העכשוויות והעתידיות. יש לנו מוצר אחד, והוא מגיע בגדלים שונים, אין שונות בין המוצרים המיועדים לגודל השונה של הלקוחות".

אתם עובדים עם חברות גדולות, אבל הן דורשות יחס מיוחד, לא? בענן, אמזון למשל ידועה בשירות הלקוחות ה"פנאטי" שלה, איך מתמודדים עם זה באינפינידט?

"אנחנו לא נלחמים בענן. אנחנו מעורבים בלא מעט פרויקטים שהתחילו בענן. אני אפגוש את הלקוח כשנפח האחסון שלו יגיע ל-300-400 טרה, ועד אז הוא יוכל לקבל את הפתרון האיכותי שלנו אצל רוב ספקי הענן המקומיים. בשלב זה הוא יפנה אלי כדי לבחון את הפתרון שלי, את רמת המחירים שלי ואת רמת השירות שלי. ברוב המקרים הוא יחסוך כסף עם אינפינידט ולפעמים הוא יחליט לא לעבור למודל עבודה בענן, אלא למודל היברידי, המשלב את הענן עם הדטה סנטר שלו. אנחנו נבנה לו את הפתרון הטוב ביותר לצרכים שלו ולתקציב שלו".

אינפינידט הוקמה על ידי משה ינאי, ועם שם כזה ומסורת כזו בתחום האחסון, אין להתפלא על כך שהיא גדלה כמו שהיא גדלה, ושהיא מייעדת את עצמה להיות חברה גדולה שעוסקת בלקוחות גדולים. אבל השוק הישראלי הטכנולוגי מורכב ברובו מסוג מסוים של חברות – כאלה שאי אפשר להתעלם מהן.

אתם חברה ישראלית בסופו של דבר, ובניגוד לחברות אחרות בישראל, אין לכם מה להציע לסטארט-אפים, שמהווים חלק עצום מהשוק הישראלי. האם בכל זאת אתם חושבים לכיוון הזה?

"חברות קטנות הן כאלה שאנחנו בהכרח נגיד להן שמתאים להן שרותי אחסון בענן, והן יכולות לפנות לספק מקומי. הספקים המקומיים האלה, הם חלק ממודלי העבודה של אינפינידט, חשיבותם גדולה כי הם לוקחים את הפתרונות המתקדמים והחדשנים ביותר של אינפינידט, ומספקים באמצעותם לחברות קטנות יותר שירותי ענן מצוינים, גמישים, מהירים ובעלי יכולות ביצוע גבוהות יותר. מספר רב של ספקי ענן שעובדים עם פתרון אינפיניבוקס של אינפינידט. אם לקוח פוטנציאלי כזה פונה אליה, אנחנו מפנים אותו לאחד מספקי הענן שעובדים אתנו."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים