כ-191 אלף פניות נתקבלו במרכז המידע לניצולי השואה מאז הוקם בשנת 2009 על ידי בינת סמך

המרכז הוקם במטרה לספק לניצולי שואה מענה לפניות שעניינן בקשות מידע ובירור זכויותיהם, וכן לסייע להם לממש את זכאותם על פי חוק ● סיגלית נביפור, מנהלת מרכז המידע לניצולי השואה, אמרה, כי בישראל חיים כיום כ-250 אלף ניצולי שואה שזקוקים לסיוע על מנת להצליח לממש את זכויותיהם ● דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך: "פרויקט זה עבורנו הוא הרבה מעבר לפעילות עסקית"

191,300 פניות התקבלו במרכז המידע לניצולי שואה מאז הוקם בפברואר 2009 על ידי חברת בינת סמך, מקבוצת רד-בינת, בהתאם להחלטת ממשלת ישראל. בפעילות המרכז מעורבים משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והמשרד לענייני גמלאים. המרכז הוקם במטרה לספק לניצולי שואה מענה לפניות שעניינן בקשות מידע ובירור זכויותיהם, וכן לסייע להם לממש את זכאותם על פי חוק.

מנתוני התפלגות ניצולי שואה לפי ערים, אותן סיפק מרכז המידע, עולה כי המספר הגבוה ביותר של ניצולי שואה מתגורר בחיפה (9%), בת"א-יפו (6%), בירושלים ובאשדוד (5%). המרכז מספק מערך תמיכה המבוסס על מערכות מיחשוב מתקדמות, תשתיות חומרה ותוכנה, לרבות מערכת CRM, מרכזיה ומערכות טפסים ודיווח ממוחשבות. פניות למרכז ניתן לבצע בחיוג מקוצר *9444 או באמצעות אתר האינטרנט.

מרכז המידע, שהוקם ביוזמת משרד הגמלאים, פועל מול מספר גופים במהלך טיפול בפנייה, בהם משרד האוצר, ועדת התביעות, הקרן לרווחה, ביטוח לאומי, הלשכה לפיצויים אישיים, הלשכה לשיקום נכים, ועדה רפואית ומומחה בנושא רנטת בריאות מגרמניה. הטיפול מול כל הגופים הרלוונטיים מסתיים רק כאשר הכסף נכנס לחשבונו של ניצול השואה והניצול ממצה את כל זכויותיו מול הגופים השונים.

סיגלית נביפור, מנהלת מרכז המידע לניצולי השואה, אמרה, כי בישראל חיים כיום כ-250 אלף ניצולי שואה שזקוקים לסיוע על מנת להצליח לממש את זכויותיהם. "זו חובה מוסרית יסודית לסייע לאוכלוסיה זו בכל הכלים העומדים לרשותנו, ואנו רואים בפועל כיצד המרכז מסייע לקצר תהליכים, לייעל פניות רבות וליצור שינוי משמעותי בחייהם של ניצולי השואה".

לדברי דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך, "פרויקט זה עבורנו הוא הרבה מעבר לפעילות עסקית. יש כאן היבט ערכי עצום. המוקד כולל מערך של אנשי מקצוע מיומנים, בתחומי הפעילות הנדרשים. תהליך הטיפול בפניה הוא מורכב ביותר ולכן, מגובה ומתועד על ידי מערכות ניהול ומעקב ממוחשבות המספקות מידע זמין ומהיר. כמו כן, המרכז מבצע מחקר וניתוח של הפניות המגיעות, עיבוד הנתונים הנאספים על בסיס הפניות ויצירת מערך דוחות עדכני לגופים הציבוריים מקבלי ההחלטות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי גולד

    ידוע לי שאבי gold leon השקיע כסף ברומניה . אני בן 69 ואודה על עזרתכם בנדון ! בתודה מראש , עדי גולד

אירועים קרובים