"החוזה למען האינטרנט" של טים ברנרס-לי: להפוך את העולם למקום בטוח

טים ברנרס-לי, מי שנחשב לממציא ה-WWW, בטוח שהאינטרנט זקוק לתיקון, ופרסם רץ מה שהוא מכנה "החוזה למען האינטרנט" – תוכנית להבטחת העתיד של האינטרנט כמקום בטוח לגלישה

מודאג. טים ברנרס-לי. צילום: BigStock

האם האינטרנט צריך תיקון, ואם כן, האם זה בכלל אפשרי? טים ברנרס-לי, מי שנחשב לממציא ה-WWW, בטוח שכן, והוא אף פרסם באופן רשמי את מה שהוא מכנה "החוזה למען האינטרנט" (Contract for the Web). מדובר בתוכנית מורכבת להבטחת האינטרנט כמקום בטוח לגלישה, שנכתבה בידי צוות שבראשו עמד ברנרס-לי, שטען כי אין צורך בתוכנית בת 10 שנים עבור הרשת, אלא צריך להפוך אותה על ראשה עכשיו.

התוכנית מוצגת באתר ייעודי, ומפרטת תשעה עקרונות, שביחד בונים תוכנית גלובלית "כדי להפוך את העולם שלנו למקום בטוח ומעצים עבור כולנו".

העקרונות שמציג החוזה כוללים, בין השאר, את האחריות לספק גישה זמינה ואמינה לאינטרנט, שהוא יהיה זמין כל העת, לכבד את זכויות הפרט והאזרח ולעודד את הגולשים לכבד אנשים.

החוזה הושק עם תמיכה של כ-150 חברות טכנולוגיה, שהסמלילים שלהן מופיעים התחתית הדף הראשי של האתר. בין נותני החסות ניתן למצוא את גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, ארגון WWW, טוויטר, מיקרוסופט, ארגון W3C, וכאמור עוד ארגונים וחברות רבות אחרות.

"לכולנו יש תפקיד בתוכנית להבטחת העתיד של הרשת. 'החוזה למען האינטרנט' נוצר בידי נציגים שמגיעים מ-80 ארגונים ומייצגים ממשלות, ארגונים ואת החברה, והוא מגדיר התחייבויות להוביל ליצירת מדיניות דיגיטלית. כדי להשיג את מטרות החוזה, ממשלות, ארגונים, החברה ככולה והאנשים כיחידים צריכים להתחייב לפיתוח מדיניות בת קיימא, להקים קבוצות תמיכה, וליישם את החוזה", כתב ברנרס-לי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים