סמוטריץ': תשלום באפליקציה בתחבורה הציבורית – החל מפברואר

שר התחבורה הכריז היום (ג') בכנסת על אופציית התשלום המתקדמת ועל שיטת תעריפים חדשה ● אלא שמדובר בטכנולוגיה שונה מזו שנהוגה במדינות רבות אחרות בעולם

תשלומים חכמים? זה כן לאוטובוס. צילום: סוצאנג, מתוך ויקיפדיה

התשלום לתחבורה ציבורית באפליקציה מגיע לישראל: שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הודיע היום (ג') כי החל מפברואר הקרוב, נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו לשלם על הכרטיסים ועל ההסדרים האחרים באמצעי החדשני. התשלום ירד מחשבון הנוסע בסוף כל חודש.

ההכרזה באה לאחר שלפני כחודשיים בחרה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשלוש קבוצות של חברות כזוכות במכרז להפעלת אפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית. הקבוצות שזכו כוללות את ישראכרט; בנק הפועלים, שמפעיל את אפליקציית ביט, יחד עם מוביט ופנגו; ובנק דיסקונט ואפליקציית פייבוקס, שניגש למכרז יחד עם סלופארק והופון, שלדן יש אחזקות בה.

השיטה תהיה שונה מזו הקיימת במדינות רבות אחרות בעולם, שבהן נהוג מזה שנים אחדות לשלם בהתבסס על טכנולוגיית EMV. בישראל, עדיין יצטרכו הנוסעים לתקף את הנסיעה בעת העלייה לאוטובוס או לרכבת, אלא שהתשלום ירד בסוף החודש, ולא כמו המצב כיום – מידית, בהנחה שמדובר בכרטיס רב קו שטעון בו סכום כסף, או מראש, כמו בהסדרים כגון חופשי חודשי וחופשי יומי.

בנוסף, סמוטריץ' הודיע כי במקום שלל התעריפים שיש כיום – לנסיעות באזורים שונים, בין אזורים ולהסדרים השונים – יהיו ארבעה תעריפים בלבד. כיום, כל אחד מהנוסעים בתחבורה הציבורית שמשתמש בחופשי חודשי או יומי אמור לדעת פחות או יותר לאן הוא עתיד לנסוע במהלך אותה התקופה, ולשלם את הסכום המתאים. כך יוצא שאדם יכול לנסוע בעיקר בתוך אחת מערי גוש דן ואדם אחר בעיקר בין ראשון לציון או רעננה לצפון תל אביב ולשלם את אותו הסכום, בהנחה שלשניהם יש כרטיס שמתאים לכל גוש דן. במקום זאת, השיטה החדשה, מגובת האפליקציה, תאפשר תשלום לפי המרחק שהוא נוסע. "אדם שנוסע מרחק של חמישה ק"מ ישלם פחות מאדם שנוסע מרחק של 10 ק"מ", אמר סמוטריץ'.

לדברי שר התחבורה, מדובר בחלק מהמאמץ של משרד התחבורה ושאר הגורמים המטפלים בנושא להגביר את האמון של הציבור בתחבורה הציבורית, ולגרום לנהגים לעזוב את הרכב הפרטי – ובכך להפחית את העומס בכבישים. "הורדת מחירים לבדה לא גורמת לכך, והפתרון לבעיה נמצא בשיפור דרמטי בתחבורה הציבורית", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים