כתב אישום: הפיצו בטלגרם מאות תמונות חושפניות של נשים

האחים אורן ומאור עוזיאל מקרית אתא נאשמים בבית משפט השלום בקריות: הקימו, הפעילו וניהלו קבוצות בטלגרם בהן הופצו תמונות אינטימיות של מאות נשים ונערות ישראליות

כתב אישום לעבריין מין ברשת. צילום אילוסטרציה: BigStock

כתב אישום הוגש היום (ה') לבית משפט השלום בקריות, נגד האחים אורן ומאור עוזיאל, על שהקימו, הפעילו וניהלו קבוצות בטלגרם, אשר בהן הופצו תמונות אינטימיות של מאות נשים ונערות ישראליות בגילאים 16-43.

השניים, תושבי קריית אתא, נאשמים בעבירות של הטרדה מינית (בהתאם לתיקון מס' 10 לחוק המכונה "חוק הסרטונים"), פגיעה בפרטיות, פעולות אסורות בתוכנה לפי חוק המחשבים ועבירות נוספות. את כתב האישום הגישו עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול, ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

טלגרם. צילום: BigStock

טלגרם. צילום: BigStock

על פי כתב האישום, השניים הקימו וניהלו קבוצות בטלגרם, בהן נהגו חברי הקבוצה להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני, של נשים ונערות ישראליות. הפצות אלו, נעשו לרוב בצירוף של תצלום מתוך הפרופילים האישיים של אותן נשים ברשתות החברתיות, המכיל את פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות, שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות שניהלו הנאשמים היו יותר מ-6,500 חברים, שצרכו את התכנים המיניים שהופצו בהן.

עוד מתואר בכתב האישום כיצד יצרו וניהלו הנאשמים את הקבוצות הייעודיות הללו, וכן כיצד יצרו בוט בטלגרם, אשר שימש כמאגר לתמונות ולסרטים. באמצעות השימוש בבוט זה, הצליחו האחים עוזיאל להפיץ את התכנים המיניים בצורה אפקטיבית יותר.

מיזם עברייני להפצה של תכנים אינטימיים בלא הסכמת הנשים המצולמות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיזם עברייני להפצה של תכנים אינטימיים בלא הסכמת הנשים המצולמות. צילום אילוסטרציה: BigStock

סעיפי אישום נוספים וחמורים

באישום נוסף, מתואר כיצד שני הנאשמים קיימו יחסי מין עם קטינה כבת 16, צילמו ותיעדו את יחסי המין בלא ידיעתה של הקטינה, והפיצו את הסרטונים בקבוצת טלגרם שניהלו.

עוד נכתב כי השניים הפיצו באופן חוזר ובמימדים נרחבים תמונה אינטימית של צעירה שמסרה עדות בעניינם. לגבי אורן עוזיאל, כתב האישום מייחס לו אף עבירות של הדחה בעדות ואיומים: הוא איים על צעירה במטרה להניא אותה ממסירת עדות במשטרה בנוגע למעשיו.

במקביל להגשת כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד אורן עוזיאל, ובקשה למעצר בית והרחקה מהאינטרנט עד תום ההליכים נגד אחיו, מאור עוזיאל.

החקירה בפרשה זו התנהלה על-ידי מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב, ובמסגרתה נעצרו מעורבים נוספים, האחראים לניהול קבוצות טלגרם נוספות המפרסמות תכנים מיניים של בחורות ישראליות או לפרסום של תכנים בקבוצות אלה. בפרקליטות יוחלט בקרוב לגבי תיקיהם של המעורבים הנוספים.

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו כי "תיק זה הוביל לחשיפה חסרת תקדים של מיזם עברייני להפצה של תכנים אינטימיים בלא הסכמת הנשים המצולמות. בינואר 2014 הוחלט לתקן את החוק למניעת הטרדה מינית ולקבוע עבירה ייחודית של פרסום תצלום סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו – בלא הסכמתו. לאחר תיקון החקיקה, פורסמה הנחיית פרקליט המדינה בנוגע לעבירה זו, וממנה עולה כי הפרקליטות רואה בחומרה את התופעה העבריינית האמורה, בפרט כאשר מדובר בפרסום בהיקף ניכר הכולל מאות קורבנות, כמו במקרה הנוכחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים