ליפט מפסיקה להציע שירותי קורקינטים חשמליים בחלק מערי ארה"ב
כלי הרכב, שהפכו נגישים בכל פינה בהרבה ערים, גם בארץ - ושניתן פשוט לקפץ עליהם ולטוס ברחובות - מסכנים את הולכי הרגל ואת רוכביהם, ויש נגדם כיום מאמצי אכיפה וניסיונות רבים לסלקם מהשטח ● האם זו הסיבה שליפט נסוגה מהשירות?
כמעט שנה לאחר פריסת קורקינטים חשמליים ברחובותיהן של שש ערים אמריקניות – ביניהן: אטלנטה, נאשוויל, סן אנטוניו, קולומבוס שבאוהיו, פיניקס ודאלאס – ליפט מפסיקה את מתן השירות. דובר חברת שיתופי הנסיעות אישר ביום ו', בהודעה ל-CNN, כי כלי הרכב יעזבו את הערים עד לסוף החודש. המתחרה, אובר, מציעה שירות דומה, ולא נסוגה ממנו בינתיים. בנוסף, ליפט לא מפסיקה את הצעת הקורקינטים בערים אחרות שבהן היא פועלת.
"אנו מודים לרוכבי הקורקינטים שלנו ב-X ומודים לעיריית X", נכתב בהצהרה, ובנוסחיה השונים לכל עיר ועיר, וצוין כי "אנו מצפים להמשיך לספק לנוסעים דרכים אחרות של תחבורה אמינה".
ההחלטה מגיעה לפי ההנחה הרווחת, וכפי שניתן להבין מהסאב-טקסט של ליפט עצמה, בסכנה הגלומה בשימוש בכלי התחבורה הקטן, שאינו מצריך רישיון נהיגה ושזמין לכל דורש. מאידך, דובר החברה אמר ל-TechCrunch כי ליפט מתמקדת "בשווקים שבהם אנו יכולים להשפיע בצורה הגדולה ביותר. אנו ממשיכים להשקיע בגידול עסקי האופניים והקורקינטים שלנו, אך נעביר משאבים משווקים קטנים יותר ונכוון להזדמנויות גדולות יותר".
הקורקינטים החשמליים הם נושא שנוי במחלוקת בארה"ב, ולמעשה בכל מקום שבו הם נכנסים לפעולה כיום, בעקבות דיווחים על פציעות ומקרי מוות של הנוסעים עליהם, כמו גם של עוברי אורח שהיו מעורבים איתם בתאונות דרכים.
כך למשל, מאז מאי נהרגו באטלנטה ארבעה בני אדם בעת שרכבו על קורקינט אלקטרוני, כך דווח בכתב העת Atlanta Journal-Constitution. העיר אכפה מאז איסור על נסיעה על קורקינטים ואופניים חשמליים בלילה, אבל ככל הנראה אין בכך די.
בישראל: 26 הרוגים מתחילת 2019
גם בישראל – בה פועלות כמה חברות בתחום – הסוגיה מושכת ביקורת ציבורית קשה, עקב ריבוי הפגיעות החמורות, הכרוכות גם לא אחת, למרבה הזוועה, במוות.
לפי נתונים אחרונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אמנם חלה ירידה קלה במספר תאונות הדרכים הכולל ברחבי הארץ, אולם מספר ההרוגים עקב תאונות שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים דווקא זינק ב-2019 והגיע ל-26 בני אדם, וזאת עוד לפני שהשנה הסתיימה.
מנייר עמדה של המרכז הלאומי לטראומה ורפואה דחופה, מכון גרטנר, עולה כי בתוך שנה זינק מספר המאושפזים בארץ מתאונות קורקינטים חשמליים מ-22 ל-70 בני אדם – נסיקה של 220%, המעוררת חששות כבדים. עוד פורסם כי 95% מהנפגעים הם רוכבי הקורקינטים, ורק 5% מהנפגעים הם הולכי רגל.
בשבוע שעבר עלה לכותרות סיפורו של רועי אברהם ז"ל, בן ה-25 שעמד להינשא בתוך זמן קצר, ושנהרג כתוצאה מתאונת קורקינט חשמלי. אימו, דורית, יצאה לתקשורת בימי אבלה ובמיוחד בכדי להילחם בכלי התחבורה המסוכן. היא קראה לממשלה לקבוע תקנות לשימוש בכלי הרכב, ולכל הפחות לאלץ את הרוכבים לחבוש קסדות וקבעה: "מעלים אותם לכביש ואומרים להם 'לכו תמותו'. לצערי הרב, הבן שלי שילם את המחיר".
בעיריית תל-אביב החלו הקיץ באכיפה מוגברת של תקנות השימוש בכלי, כולל קנסות לנוסעים על מדרכות, וכן טיפול בבעיית השלכת המכשירים לאחר סיום השימוש בהם, באופן המסכן את הציבור.
תגובות
(0)