באג באפליקציית פייסבוק גורם להפעלת המצלמה בעת גלילה בפיד החדשות

הבאג שהתגלה על ידי בעליה של חברה לעיצוב אתרים מתרחש רק באייפונים שמריצים את גירסת iOS 13.2.2 ולא גירסאות קודמות, וגם לא במכשירי אנדרואיד ● פייסבוק: הבאג הוא שגיאה לא מכוונת, יתוקן היום

ניסיונות כנים למלחמה בפייק ניוז ובמודעות הכוזבות, אבל יש גם סימני שאלה. צילום: BigStock

באג שהתגלה בפייסבוק מפעיל את המצלמה של האייפון כשהמשתמש גולל בפיד החדשות שלו. הבאג התגלה על ידי ג'ושוע מדוקס, בעליה של חברת עיצוב אתרים 95Visual, והוא משפיע רק על מכשירי iOS ולא על התקני אנדרואיד. פייסבוק הודיעה, כי הבאג יתוקן במהלך היום.

"גיליתי בעיה בנושא פרטיות ואבטחה בפייסבוק. כאשר פותחים את האפליקציה היא משתמשת בצורה פעילה במצלמה. מצאתי באג באפליקציה שמאפשר לראות כי המצלמה פועלת ברקע של הפיד"…. צייץ מאדוקס בטוויטר, וצירף סרטון וידיאו שמראה כיצד המצלמה פועלת ברקע כשהוא גולל בפיד החדשות.

מאוחר יותר צייץ מדוקס כי הצליח לאשר את הבאג על חמישה אייפונים שונים, שמריצים את גירסת 13.2.2 של מערכת ההפעלה, והוסיף, כי "אני רוצה לציין שאייפונים שמריצים את גירסת iOS 12 לא מציגים את המצלמה (אבל לא בטוח שהם לא משתמשים בה)".

החשש הגדול של המשתמשים, כמובן, הוא שהתמונות או סרטוני הווידיאו שהמצלמה לוכדת מועברים ונשמרים בשרתים של פייסבוק, אבל לדברי חוקרי אבטחה, כמו גם החברה עצמה, נראה שזה לא קרה.

פייסבוק הגיבה וציינה, כי הבאג הוא "שגיאה לא מכוונת", והבטיחה כי החברה כבר עובדת על התיקון. "לא מצאנו עדויות שתמונות או סרטוני וידיאו נשמרים כתוצאה מן הבאג הזה. היום אנו שולחים לאפל תיקון לבאג".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים