דטה סנטר אלסטי – יתרון תחרותי לעסק

גל הצונאמי האדיר של הטרנספורמציה הדיגיטלית מביא איתו גידול אקספוננציאלי בנפח המידע בארגון ● מודל של דטה סנטר אלסטי מאפשר לארגון לשלם אך ורק על הנפח הנמצא בשימוש – מבלי להתפשר על זמינות, אמינות וביצועים

ערן בראון, סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA ב-Infinidat. צילום: אלון לוין

גל הצונאמי האדיר של הטרנספורמציה הדיגיטלית מביא איתו גידול אקספוננציאלי בנפח המידע בארגון. IDC צופה, כי עד 2025 נפח המידע העולמי יגדל מ-33 זטה-בייט (ב-2018) ל-175 זטה-בייט, כלומר עלייה של פי חמישה ויותר. הגידול הצפוי בנפח המידע הארגוני מציב הזדמנויות חדשות, אך גם אתגרים שיהיה צורך להתמודד איתם ולהיערך לקראתם כבר היום.

הדילמה של מנהלי מערכות המידע נעוצה כיום ביציאה לענן. יותר ויותר קולות נשמעים על כך, שהענן, שפתר בעיות של גמישות, גידול לפי דרישה ומהירות עבור עסקים רבים, לא מצליח לעמוד בהבטחה להוזיל את עלויות המחשוב וניהול המידע עבור ארגונים גדולים, שנהנו תמיד ממחירים טובים יותר משאר השוק.

עלות מול גמישות

הענן הפך זה מכבר לאחד הגורמים המובילים ביצירת ערך בארגון, בשל יכולתו לאפשר זמינות תשתיות בכלל ותשתיות מידע בפרט בזמן אפס ולאפשר התנעת פרויקטים באופן מידי מבלי לעבור את משוכת הרכש. זאת, בעוד תשתיות מידע מסורתיות הן עדיין מורכבות לרכישה ולניהול ומספקות נפח אחסון קטן יחסית מזה המוצע על ידי הענן הציבורי.

על מנת ליהנות משני העולמות, הן מהענן והן מהדטה סנטר המקומי, ולהשיג את היתרון היחסי מכל אחד מהם, מרבית הארגונים בוחרים כיום בגישה ההיברידית – חלק מהמידע מאוחסן באתר הלקוח או בענן הפרטי וחלק ממנו בענן הציבורי. אולם הגישה ההיברידית מביאה לפתחם של מנהלי מערכות המידע דילמה חדשה – היכן עובר הקו בין הענן הפרטי לענן הציבורי?

במונחי כסף בלבד, כשמדובר במידע ברמה של מאות טרות ויותר, העלויות התפעוליות, OpEx, של הענן הציבורי, גבוהות באופן משמעותי. בנוסף, מרבית הארגונים מעדיפים להשקיע בהוצאות CapEx, המשדרגות את הנכסים של העסק, כלומר קיימת עדיפות לכאורה להשקיע בדטה סנטר המקומי, או בענן הפרטי. אבל אין די בחיסכון הכספי, כפי שצוין קודם לכן, לאור היתרונות הבולטים של הענן.

ארגונים גדולים, המנהלים מאות טרות, או שעומדים לנהל נפחים כאלה בגלל טרנספורמציה דיגיטלית, מחפשים כיום את התמהיל הנכון של ענן ציבורי (גמיש) מול ענן פרטי (זול).

מאחר שרוב (ולפעמים כל) רכיבי המחשוב של הארגון כבר וירטואליים, היכולת להתניע פרויקט חדש על גבי תשתיות קיימות כבר די קיימת בשכבה זו. ולכן, בדיוק כמו בנייה של מחלף חדש בכביש מהיר – צוואר הבקבוק עבר למקום חדש: שכבת המידע של הארגון (האחסון). למידע יש מאפיינים פיזיים – נפח, ביצועים – שלא מאפשרים להתניע פרויקטים עתירי ידע בלי תהליכי רכש ארוכים, ולכן יש חשיבות מיוחדת להסרת צוואר הבקבוק בתשתיות המידע, שכבר היום מהוות אחוז גבוה מההוצאה בארגון בעקבות המעבר של ארגונים רבים ל-All Flash.

דטה סנטר אלסטי

קיים צורך דחוף לשינוי באופן שבו ארגונים רוכשים וצורכים את מערכות המידע שלהם. הדטה סנטר המקומי של הארגון חייב לעבור אבולוציה לפתרון חדש, והוא: דטה סנטר אלסטי מבוסס תוכנה.

על פי המודל של הדטה סנטר האלסטי, הארגון רוכש פתרון אחסון בעל נפח אחסון פוטנציאלי גדול בהרבה ממה שהוא צריך כיום, אך משלם בפועל רק על הנפח הנחוץ לו, גם אם הוא קטן מאוד בשלב ראשון. במידה שקיימת דרישה לנפח נוסף (לפרויקט חדש או קיים), הוא זמין כבר מראש וניתן לשימוש ללא רכש, כאשר החיוב מתבצע בדיעבד. במידה שיש צורך לצמצם את נפח האחסון באופן מידי, ניתן לתת פקודה לצמצם את הנפח – כאשר לכל אורך הדרך הארגון משלם אך ורק על הנפח הנמצא בשימוש, ממש כמו בענן. וכל זאת – מבלי להתפשר על זמינות, אמינות וביצועים.

היתרונות של הדטה סנטר האלסטי:

  • גמישות עסקית בענן הפרטי (הזול יותר) מאפשרת לארגון לחסוך עלויות מבלי להקריב את זמן ההקמה (Time to Market).
  • יכולת לבחור בצורה מושכלת היכן כדאי לכל פרויקט לרוץ – כיום ההחלטה מבוססת הרבה פעמים על אילוצי זמן.
  • גמישות כלכלית – יחס ROI אופטימלי שמניע לחדשנות.

ארגונים גדולים מנהלים מערכות היברידיות של עננים ציבוריים ופרטיים, הכוללים עשרות ואפילו מאות מערכי אחסון בדטה סנטרים מרובים. הדטה סנטר האלסטי מאפשר לאחד את כל החלקים הללו יחד לתשתית מידע אחת, שמנהלת את כל מחזור החיים של המידע ומאפשרת לגדול בקלות ממאות טרות לפטה-בייטים מרובים (במידת הצורך) וללא סיכון לארגון או התחייבות ארוכת טווח לרכש עתידי.

בעידן המודרני, התשתית הדיגיטלית היא מנוע עסקי. היכולת להשיק פרויקטי פיתוח במהירות, ללא עיכובים בתהליכי רכש וללא הפתעות בתקציב, מאיצה תהליכים עסקיים מבלי להעמיס על התקציב, ולכן עומדת בבסיס הצלחתו העסקית של הארגון בשוק התחרותי.

 

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות לאזור EMEA ב-Infinidat.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים