HP לא לחוצה להתמזג עם זירוקס

דירקטוריון החברה לא לקח בשתי ידיים את ההצעה הקוסמת שזו קיבלה מזירוקס, בסך של 33 מיליארד דולר, וממשיך לשקול אותה ● לפי גורמים יודעי דבר, הדירקטוריון לא משוכנע שההצעה מייצרת את הערך הרב ביותר לבעלי המניות

האם עסקת הרכישה תעלה על שרטון? HP. צילום: BigStock

דירקטוריון .HP Inc עדיין מתלבט לגבי הצעת ההשתלטות של זירוקס, בסך 33 מיליארד דולר – כך לפי גורמים המעורבים במשא ומתן בין שתי ענקיות ההדפסה. משקיפים ציינו כי אם המיזוג, שנודע עליו בשבוע שעבר, ייצא לפועל, הרי שהוא יעצב מחדש את ענף הדפוס.

הדירקטוריון של HP מנסה לייצר את מרב הערך לבעלי המניות של החברה, והוא עדיין לא משוכנע שמכירתה לזירוקס היא המהלך הנכון, אמרו אותם גורמים. הם הוסיפו כי חברי ההנהלה של HP אינם לחוצים להגיב במהירות. זירוקס, מנגד, מעוניינת לקבל תשובה בתוך שבוע על הצעת המזומנים והמניות שהגישה ביום ג' בשבוע שעבר, בסך של 22 דולר למנייה.

HP אישרה בהודעה שפורסמה ביום ד' האחרון כי קיבלה הצעה, אך לא פירטה את מידת העניין שלה במיזוג שכזה. החברה מסרה כי היא "מחויבת לעשות את מה שנכון לטובת כל בעלי המניות שלנו".

המצב בשוק לא מאיר ל-HP ולזירוקס

יש לציין ש-HP, מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם, וזירוקס, מהספקיות הגדולות של מכונות צילום, נאבקות כל אחת על עתידה הכלכלי, בשל פגיעה בליבה העסקית של השתיים: התעניינות הולכת וקטנה של ארגונים בהדפסות משרדיות. גם עסקי המחשבים של HP לא צומחים.

שתי החברות הגיבו לשינויים בשוק על ידי קיצוץ בעלויות. HP החלה בארגון מחדש, גדול, תחת המנכ"ל החדש שלה, אנריקה לורס, שהחל בתפקידו בראשית החודש שעבר.

השנה הודיע לורס ש-HP תפטר 7,000 עד 9,000 מעובדיה. המנכ"ל החדש של ענקית המדפסות עשה זאת במפגש ראשון שלו, כמנכ"ל המיועד של החברה, עם אנליסטים בוול-סטריט. מדובר בצעד דרמטי של פיטורי ענק בסדר גודל של 13%-16% מכוח האדם בחברה, העומד כיום על 55 אלף עובדים. HP מסרה כי הצעד, שעלותו מוערכת בכמיליארד דולר, יביא לחיסכון של סכום דומה עד 2022. בחברה לא התייחסו לפילוח הפיטורים בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים ולכן, לא ברור מה יהיה היקף הפיטורים בישראל.

בשנה החולפת, מניית HP הפסידה כמעט שליש מערכה – היא ירדה ב-29%, ושווי השוק של החברה כיום עומד על 27 מיליארד דולר. זירוקס, מצדה, אמרה כי היא מתכוונת לקצץ השנה בהוצאות ב-640 מיליון דולר.

הרוכשת צופה כי המיזוג בין השתיים יניב חיסכון של לפחות שני מיליארד דולר. לפי מקורות המקורבים לעסקה, זירוקס החלה לבנות את התיק העסקי לרכישה של HP לפני כמה חודשים. המניע למיזוג, על פי HP, הוא שחברה ממוזגת שכזו, שיש לה מספיק נתח שוק בעולמות המדפסות ומכונות הצילום, תביא אותה לנקודה טובה יותר בהתמודדות עם המתחרות, ובראשן קאנון ו-ריקו.

פוג'י פילם רוכשת את יתרת הבעלות של זירוקס במיזם המשותף

ברקע הפרסום על עסקת הענק האפשרית, פוג'י פילם הודיעה בשבוע שעבר כי תרכוש את יתרת הבעלות של זירוקס במיזם המשותף פוג'י-זירוקס, תמורת 2.3 מיליארד דולר. רכישה זו אמורה להיסגר בהמשך החודש. פוג'י הודיעה גם כי היא מסירה תביעה שלה נגד HP בגין הפרת חוזה, בסכום של מיליארד דולר.

המיזם המשותף עם פוג'י גרם לכך שזירוקס איבדה ערוץ הפצה מרכזי באסיה. ל-HP יש נוכחות גדולה ביבשת זו והמיזוג יעניק לזירוקס מערך מכירות בכל האזור. זירוקס צופה כי צוות המכירות שלה, הממוקד בעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית, יוכל לסייע בהגדלת ההכנסות ממכירת מוצרי HP. כך, ניתן יהיה להציע ללקוחות הארגוניים שילובים שונים שיכילו מכונות צילום של זירוקס עם מדפסות ומחשבים אישיים של HP.

יצוין עם זאת כי אין כל ודאות שההצעה תתקבל, בהינתן שהנרכשת הפוטנציאלית, HP, גדולה פי שלושה מזירוקס, הרוכשת – 27 ושמונה מיליארד דולר, בהתאמה. על פי דיווח בוול-סטריט ג'ורנל, זירוקס קיבלה התחייבות לא רשמית למימון הרכישה מבנק גדול.

זירוקס ו-HP לא הגיבו לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים