120 אלף ספרים מהספרייה הלאומית בישראל יונגשו במסגרת Google Books

אורן וינברג, מנהל הספרייה הלאומית: "שיתוף הפעולה עם גוגל מאפשר להנגיש את אוצרות התרבות היהודית והישראלית לקהלים רחבים מאוד בארץ ובחו"ל"

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין הספרייה הלאומית בישראל וגוגל, ייסרקו ויועלו לרשת כ-120 אלף ספרים. כמחצית מהספרים הינם בשפה העברית והשאר במגוון שפות: אנגלית, צרפתית, ערבית, רוסית, גרמנית, יידיש, לדינו, לטינית ועוד. כל הספרים שנבחרו הם כאלו שמשוחררים מזכויות יוצרים, והספרייה הלאומית רשאית להנגישם באופן חופשי לציבור הרחב.

הפרויקט מצטרף למיזם הבינלאומי גוגל Books, שבמסגרתו נסרקו ועלו לרשת עד כה יוצר מ-40 מיליון ספרים מעשרות ספריות בארה"ב, באירופה וביפן. הצד הישראלי של המיזם כולל מאמץ מורכב במיוחד: הספרים נארזים ונשלחים מישראל באמצעות מכולות מיוחדות, הכוללות בקרת אקלים ולחות, ותוך הקפדה על סידורי אבטחה מחמירים, אל מרכז הסריקה של גוגל בגרמניה, שם מתבצעת הדיגיטציה. לאחר מכן נשלחים הספרים בחזרה לספרייה הלאומית בירושלים.

במהלך השנה האחרונה ובמשך השנתיים הבאות צפויים להיסרק יותר מ-100 אלף ספרים, במטרה להעשיר ולתרום לידע ההיסטורי והתרבותי של מיליוני גולשים בעולם.

מנהל הספרייה הלאומית, אורן וינברג, אמר, כי מטרתה העיקרית של הספרייה היא להנגיש חומרי מורשת ותרבות יהודית וישראלית בכל הפלטפורמות הקיימות. "היוזמות השונות שלנו בתחומי ההנגשה הדיגיטלית מאפשרות לספרייה לחשוף את אוצרותיה ואוספיה לקהלים רחבים בארץ ובחו"ל, תוך הקפדה על שמירת  זכויות היוצרים של מחברי הספרים. שיתוף הפעולה עם גוגל הינו שלב חשוב נוסף, המאפשר לספרייה הלאומית למלא טוב יותר את ייעודה ותפקידה הציבורי, התרבותי והחינוכי".

אורן וינברג, מנהל הספרייה הלאומית. צילום: יח"צ

בן בונל, מנהל פרויקט גוגל Books, הוסיף, כי "אנחנו שמחים על כך שהספרייה הלאומית של ישראל מצטרפת למאמץ שלנו להביא את ספרי העולם כולו, שאינם כפופים לזכויות יוצרים, ולהנגישם לקריאה לכל האנושות. השותפות עם הספרייה הלאומית מביאה איתה אוסף אדיר וחשוב של ספרים בשפה העברית, המקרבים אותנו צעד נוסף למימוש המשימה שלקחנו על עצמנו לפני 15 שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים