ההייטקיסט "קופץ" לסופ"ש של פינוק ואמנות

נסיעה לא מאוד ארוכה תביא את ההיי-טקיסט שזקוק לקצת רוגע מהלחץ והאינטנסיביות של היומיום אל מלון אמנויות אלמא שבמושבה הוותיקה זיכרון יעקב, השוכן על רכס הכרמל, מול נוף עוצר נשימה של הים התיכון ומורדות של חורש הטבעי, לסופ"ש של פינוק, אמנות ומוסיקה

09/11/2019 17:50
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

נסיעה לא מאוד ארוכה תביא את ההיי-טקיסט שזקוק לקצת רוגע מהלחץ והאינטנסיביות של היומיום אל מלון ומרכז אמנויות אלמא שבמושבה הוותיקה זיכרון יעקב, השוכן על רכס הכרמל, מול נוף עוצר נשימה של הים התיכון ומורדות של חורש הטבעי.

במקום 95 חדרים מצוידים, מסעדה, ספא ובריכה הצופה על ההר והים; אבל את שמו הוא עשה לו תודות ליצירות האמנות ששולבו בו ולאווירה האלגנטית והייחודית המורגשת מיד עם הכניסה לשטחו. פסלים שניצבים בחללי פאטיו עצומים, תמונות ויצירות שנבחרו בקפידה, האמפיתיאטרון הצופה אל השקיעות; וגולת הכותרת: שני אולמות קונצרטים שהם המילה האחרונה בעיצוב, אקוסטיקה וטכנולוגיה, שמארחים ערבי קונצרטים, לצד אמני רוק איכותיים, וגם ערבי סטנד-אפ והרצאות, ומושכים קהל חובב איכות.

מלון אמנויות אלמא. צילום איתי סיקולסקי

באחרונה הודיעה חברת כרם מלונאות של אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, וגדי פריבר, מנכ"ל רשת מלונות פתאל בעבר, כי תנהל את מלון אלמא בזיכרון יעקב החל מה-1 בינואר 2020.

כרם מלונאות, המפעילה את המלונות גורדוניה ומלון יערים שבמעלה החמישה, הודיעה כי "בכוונתה לשמור על הקו האמנותי המאפיין את המלון מיום הקמתו ולהמשיך ולהעסיק את צוות העובדים של המלון".

המלון מציע חבילות לסופי שבוע של פינוק, אמנות ומוסיקה, הכוללות ארוחות במסעדת המלון וטיפולי ספא שונים בשילוב הופעות מתחלפות. כך, למשל, בחודשים נובמבר/דצמבר צפויים להתארח באלמא, בין השאר, שלום חנוך ומשה לוי, אביתר בנאי במופע סולו אקוסטי, גבי ברלין בערב שירה בציבור, אריק סיני ועוד רבים וטובים ממגוון סגנונות.

קצת היסטוריה

המלון משתרע על יותר מ-100 דונם במבנה היסטורי, שנחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית בישראל וזיכה את מתכננו, האדריכל יעקב רכטר, בפרס ישראל באדריכלות. במרוצת השנים מאז נחנך ב-1968 כבית ההבראה של מבטחים, נזנח ועמד עזוב עד שיועד להריסה, ואז החליטה לילי אלשטיין, נצר למייסדי המושבה זיכרון יעקב, להצילו. אלשטיין לקחה על עצמה משימה חלוצית: להפיח חיים במבנה ולהופכו למלון ולמרכז אמנויות. היא קנתה את המקום בשנת 2005, ואחרי עבודה של שימור ושיקום שנמשכה כעשר שנים, נפתח המלון, שהפך מאז למקום עלייה לרגל עבור שוחרי אמנות, תרבות ומוסיקה, מהארץ ומחו"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים