עליבאבא ממשיכה לצמוח: זינוק בהכנסות וברווח הנקי

חברת הענק הסינית הציגה ברבעון השלישי גידול של 40% בהכנסות וקפיצה של 260% ברווח הנקי ● הצמיחה - בעיקר עליות בשוק הבית שלה, סין

תנפיק בהונג קונג או בשנחאי עלי באבא

עליבאבא ממשיכה לצמוח במהירות – כך עולה מתוצאות הרבעון השלישי של השנה, שאותן היא פרסמה בסוף השבוע. זאת, עוד לפני עונת הקניות של חגי סוף השנה האזרחית, ובה יום הרווקים הסיני של החברה עצמה, שיתקיים ביום ב' בשבוע הבא. מקורו של חלק ניכר מהצמיחה הוא בשוק הביתי של עליבאבא – השוק הסיני, על יותר מ-1.4 מיליארד התושבים במדינה זו. לצד עסקי הקמעונות, שירותי הענן של עלי באבא משגשגים בסין, ויש להם עוד פוטנציאל רב.

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם זינוק של 37.7% בהוצאות ל-14 מיליארד דולר וצמיחה של 39.8% בהכנסות ל-16.7 מיליארד. הריסון בהוצאות הביא לעלייה מטאורית – של 260.6% – ברווח הנקי ל-10.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי למנייה צמח ב-261% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 3.9 דולר. העלייה ברווחים נרשמה גם לנוכח גידול ניכר בהכנסות המימון, ומנגד למרות קפיצה בחבות המס.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של חברת הענק עלו ב-40.1% ל-9.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח בכ-40% ל-7.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 44.92%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו זינוק של 37.7% ל-4.7 מיליארד דולר) והרווח עלה ב-5.8% ל-2.9 מיליארד.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות של עליבאבא זינקו ב-40.9% ל-32.7 מיליארד דולר, הרווח התפעולי קפץ ב-107.9% ל-6.3 מיליארד וזה הנקי קפץ ב-226.6% ל-13.1 מיליארד.

דניאל ז'אנג, יו"ר ומנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הכלכלה הדיגיטלית שלנו ממשיכה לצמוח, והיעדים שלנו הם להגיע למיליארד לקוחות פעילים, ולסייע לשותפים המסחריים שמוכרים את סחורתם דרכנו להגיע למחזור עסקי שנתי של 10 טריליון יואן (1.42 טריליון דולר) עד לסוף 2024. נמשיך להשקיע בטכנולוגיה כדי לשפר את חוויית המשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים