גוגל רוכשת את פיטביט תמורת 2.1 מיליארד דולר

הרכישה תאפשר לגוגל לחזק את עמדת החדירה שלה לשוק הצפוף של צמידי הכושר והשעונים החכמים ולהתמודד מול המובילות בו – אפל וסמסונג, ולבסס את פעילותה בתחום הבריאות הדיגיטלית

פיטביט

הדיווחים התאמתו: אלפבית, החברה האם של גוגל, רוכשת את פיטביט תמורת 2.1 מיליארד דולר, במטרה לחדור לשוק הצפוף של צמידי הכושר והשעונים החכמים ולהתמודד מול המובילות בו – אפל וסמסונג – מעמדת חדירה חזקה.

בסוף השבוע ציינה גוגל, כי היא רואה ברכישה הזדמנות להציג את ההתקנים הלבישים מתוצרתה ולהשקיע יותר בתחום הבריאות הדיגיטלית.

הרכישה אף תיתן לגוגל את המאגר הענק של נתוני הכושר והבריאות הרבים שנאספו ממיליוני המשתמשים בהתקנים של פיטביט, שכיום משתמשים בפלטפורמה שלה 28 מיליון משתמשים פעילים. לפי נתוני חברות מחקר, פיטביט שולטת ב-10% של שוק המחשוב הלביש.

ההתקנים של פיטביט מנטרים פעילות יומיומית של משתמשיהם, כמו צעדים, שריפת קלוריות ומרחקי הליכה. בנוסף, הם גם מודדים את מספר שעות השינה ואת איכותה, טיפוס קומות וקצב לב. פיטביט התמודדה באחרונה מול תחרות קשה מצד חברות ענק שמקדמות את התחום, כמו אפל וסמסונג, וגם מול היצע מכשירים זולים מצד יצרניות כמו וואוי ושיאומי הסיניות.

פיטביט, הפעילה בשוק מזה כ-12 שנים, הייתה מחלוצות המחשוב הלביש. במסגרת פעילותה היא יצרה שיתופי פעולה עם מבטחי בריאות ועם חברות תרופות גדולות, ואף ביצעה רכישות בתחום הבריאות הדיגיטלית במאמציה לגוון את ערוצי ההכנסה שלה. לדברי אנליסטים, חלק נכבד מהערך שהיא מציעה טמון בנתוני הבריאות שבבעלותה.

על רקע החקירות והפעילות של הממשל האמריקני בנוגע לנושאי פרטיות שמתנהלות נגד חברות בארה"ב, הודיעה פיטביט בסוף השבוע, כי נתוני הבריאות שבבעלותה לא ישמשו לצורך Google ads, וגוגל מצדה פרסמה בפוסט, כי תיתן למשתמשי פיטביט את האפשרות לסקור, להעביר או למחוק את הנתונים שלהם. בנוסף היא ציינה, כי תנהג בשקיפות בנוגע לנתונים שהיא אוספת לצורך ההתקנים שלה וכי לא תמכור אותם.

בתוך כך, פורסם דיווח בדה אינפורמיישן, כי גם פייסבוק חיזרה אחרי החברה הנרכשת, אך גוגל הסכימה לשלם סכום כפול ממה שהציעה פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים