סמסונג הכריזה על שני דגמים חדשים של מחשבים ניידים עם מסך בטכנולוגיית QLED

במהלך כנס המפתחים השנתי שלה שהתקיים השבוע, הכריזה סמסונג על שני מחשבים ניידים חדשים, שהם תולדה של שיתוף פעולה עם אינטל ופרויקט אתנה שלה

במהלך כנס המפתחים השנתי שלה שהתקיים השבוע, הכריזה סמסונג על שני מחשבים ניידים חדשים, שהם תולדה של שיתוף פעולה עם אינטל ופרויקט אתנה שלה.

שני המחשבים יהיו מבוססים על מעבדי ה-Core מהדור העשירי של אינטל, ושניהם בתצורה של מסך 13.3 ו-15.6 אינץ', ויביאו לשוק דבר חדש: מסכים שהפאנל שלהם מבוסס על טכנולוגיית QLED, שעד עתה הייתה שמורה לטלוויזיות שהחברה מייצרת. מסכים אלו אמורים לספק איכות תמונה ודיוק צבעים גבוהים יותר, והם מגיעים עם תמיכה במצב מיוחד לשימוש מחוץ לבית באור יום, עם בהירות גבוהה של כ-600 ניט.

הדגם הראשון הוא Galaxy Book Flex – מחשב הפיך, שמגיע כברירת מחדל עם S Pen, העט האלקטרוני הקנייני של סמסונג, וגם עם יישומים ייעודיים לשימוש בעט. המסך מציע רזולוציית FHD, והמעבד הוא ממשפחת ה-Ice Lake המיוצרת ב-10 ננו-מטר של אינטל. כברירת מחדל השבב הגרפי הוא זה שמגיע עם המעבד, אך בגרסת ה-15.6 אינץ' ניתן לשלב כרטיס גרפי GeForce MX250 של אנבידיה.

מעבר לכך מגיע המחשב עם עד 16 גיגה-בייט זיכרון RAM, עד 1 טרה-בייט נפח אחסון מבוסס SSD, עם מצלמת רשת באבחנה של 720p – שגם מלווה במערך מיקרופונים כפול, וזוג רמקולים של AKG. יש גם חיישן טביעות אצבע וסוללה בנפח עבודה גבוה יחסית של 69.7 ואט-שעה.

גרסת מסך ה-13.3 אינץ' של הFlex שוקלת 1.15 ק"ג המתחלקים על עובי של 12.9 מ"מ, וזאת לעומת עובי של 14.9 מ"מ ומשקל של 1.52/1.57 ק"ג של המחשב עם המסך הגדול יותר – כשההפרש במשקל הוא אם בוחרים לשלב כרטיס מסך, כמוזכר לעיל.

מחשב קליל

Galaxy Book Ion הוא מחשב בתצורה רגילה, שמציע בעיקר משקל נמוך מאוד: גירסת מסך ה-13.3 שלו שוקלת 0.97 ק"ג בלבד וזאת לעומת משקל של 1.19/1.26 ק"ג של המחשב עם מסך 15.6 אינץ', כשגם במקרה הזה ההפרש הוא אם בוחרים לשלב כרטיס מסך.

אמנם גם ה-Ion מציע מעבדי דור עשירי, אבל במקרה שלו מדובר ב-Comet Lake, המעבדים המיוצרים בליתוגרפיה של 14 ננו-מטר. גרסת ה-15.6 אינץ' מציעה עוד מאפיין – אפשרות להוסיף זיכרון אחסון מבוסס SSD לצד הכונן הראשי.

המחשבים יהיו זמינים ברבעון הראשון של 2020. מחירים טרם פורסמו.

צבי קצבורג

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביעזר כהן

    שלום, נתקלתי בכתבה רק לאחרונה ועשיתי חיפוש: המחשבים הללו לא הגיעו לארץ. ובכלל למחשבי סמסונג יש רק משווק אחד, חדש יחסית, ובמתכונת מצומצמת. בשיחה איתם הם לא היו ממש מודעים לסדרות הנ"ל. אתם מכיר דרך אחרת לרכוש את המחשבים הללו?

אירועים קרובים