מתקפת סייבר על גיאורגיה: אלפי אתרים נפלו, שידורי טלוויזיה הושבתו

ההאקרים פרצו לאתרים ממשלתיים ופרטיים, כגון לאלה של נשיאת גיאורגיה ומערכת בתי המשפט - והשתילו תמונה של הנשיא לשעבר עם הכיתוב: "אני עוד אחזור" ● מומחים חושדים: מדובר במתקפה שעומדת מאחוריה מדינה

מתקפת סייבר ענקית - גם בקווקז. אילוסטרציה: BigStock

גיאורגיה סובלת ביממה האחרונה ממתקפת סייבר ענקית, שלפי דיווחים הביאה לנפילתם של אלפי אתרים ולהשבתתן לזמן מה של שתי תחנות טלוויזיה במדינה הקווקזית.

ה-BBC מדווח כי בין היתר נפרצו האתר של נשיאת גיאורגיה, סלומה זורבישווילי, וכן האתרים של מערכת בתי המשפט, שכוללים נתונים אישיים רבים של אזרחים במדינה, כמו גם מידע על הליכים עכשוויים ומהעבר. גם ארגונים חוץ ממשלתיים וחברות פרטיות הין בין המותקפים. על פי ZDnet, הותקף גם שירות ווב הוסטינג גיאורגי, שאירח על השרתים שלו יותר מ-15 אלף אתרים.

לפי הדיווחים, לא מדובר במתקפה מתוחכמת במיוחד, גם אם היא עוררה בהלה בגיאורגיה. במקרים רבים, מה שההאקרים עשו הוא להחליף את התוכן בעמוד הבית של האתר בתמונה של הנשיא לשעבר של גיאורגיה, מיכאיל סקאשווילי, עם הכיתוב: "אני עוד אחזור". יצוין שסקאשווילי, שנחשב ללוחם בשחיתות, הוא כיום אזרח אוקראינה, לאחר שעזב את גיאורגיה לפני שש שנים.

בין הנפגעים הקשים ביותר במתקפה היו האתרים של שתי תחנות טלוויזיה במדינה – אימדי ומאסטרו. על פי הדיווחים, המתקפה על אימדי הביאו להשבתת השידורים למשך קרוב לשעה, ואילו במקרה של מאסטרו מדובר, ככל הנראה, בהרס טוטאלי של מערכות המחשוב וציוד נוסף של הערוץ.

לפי שעה לא ברור מהו מקור התקיפה. אולם, מומחים מעריכים כי כמו במקרים רבים אחרים, מדובר במתקפה שבוצעה על ידי האקרים שלוחי מדינה. לא מדובר במקרה הראשון שבו מדינה אחת ממדינות ברית המועצות לשעבר תוקפת בסייבר מדינה אחרת: ב-2014 פורסם כי רוסיה ביצעה מתקפה מתמשכת על מטרות בשכנתה, אוקראינה, שעמה היא נמצאת בסכסוך. יצוין כי רוסיה וגיאורגיה לחמו זו בזו מלחמה פיזית ב-2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים