נשים ומחשבים: לירי הלפרין סגל, LeO

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לירי הלפרין סגל, מייסדת ומנכ"לית חברת LeO

לירי הלפרין סגל, מייסדת ומנכ"לית חברת LeO. צילום: אופיר סקופ

שם: לירי הלפרין סגל.
תפקיד: מייסדת ומנכ"לית חברת LeO – פלטפורמה שיחתית מבוססת בינה מלאכותית לעולם הביטוח.
תפקידים קודמים: מייסדת שותפה בחברת אאוטגג (לשעבר טייק&מייק) ובחברת דילירי. שותפה בארגון p51 לקידום נשים במקומות עבודה. לפני עולם היזמות עבדתי כעיתונאית ברשת שוקן.
השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בתקשורת אינטראקטיבית מהמרכז הבינתחומי. מדריכה ומפקדת מדריכות בחיל מודיעין השדה.
מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? טכנולוגיה וחדשנות תמיד היו חלק מחיי. כחלק מהתואר הראשון, השתתפתי בתכנית שנקראת Media Lab, ובמסגרת התכנית הקמתי את המיזם הטכנולוגי הראשון שלי.  במקביל, כחלק מעבודתי כעיתונאית, סיקרתי את תחום ה-Tech, נחשפתי לטכנולוגיות שונות וליוויתי סטארט-אפים שצמחו מול העיניים שלי משלב הרעיון לחברה. זה תפס אותי.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה מודעת. אבל אני כן חושבת שקיימת הטיה לא מודעת. מחקרים מראים שאנשים מעדיפים להיות בקרבת אנשים שדומים להם, ומה לעשות, רוב עמדות המפתח מאוישות על ידי גברים. המחקרים המובילים מוכיחים בבירור שנשים הן מנהלות מוצלחות. הארגונים השונים לקידום נשים והמודעות הכללית לנושא בארץ ובעולם בהחלט מעידים על תחילתו של שינוי. יש עוד דרך ארוכה, אבל אין לי ספק שנגיע לשם.
האם נתקלת אישית באפליה כזאת? אני אדם מאוד מוכוון מטרה. אז גם אם הייתה אפליה, היא עברה לידי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים