"הבלוקצ'יין מספקת עקיבות ושקיפות"

כך אמר פראנק שיונג, סגן נשיא קבוצת פיתוח בלוקצ'יין בחברת אורקל במהלך פאנל בנושא בלוקצ'יין, שנערך בכנס הלקוחות השנתי של הענקית, Oracle Open World 2019, שהתקיים באחרונה בסן פרנסיסקו

פראנק שיונג, סגן נשיא קבוצת פיתוח בלוקצ'יין, אורקל. צילום: יח"צ

"בשרשרות אספקה רבות יש הרבה גורמים המעורבים בתהליך, שלכל אחד יש חלק אחר בו. לכן, כדי לייעל תהליכים, לשפר את מהירות האספקה, למשל של מוצרי מזון טריים, נדרשות שקיפות ועקיבות. טכנולוגיית הבלוקצ'יין מספקת אותן", כך אמר פראנק שיונג, סגן נשיא קבוצת פיתוח בלוקצ'יין, אורקל.

שיונג השתתף בפאנל בנושא בלוקצ'יין, שנערך במסגרת Oracle Open World 2019, שהתקיים באחרונה בסן פרנסיסקו.

"בנוסף לצורך בעקיבות", אמר שיונג, "הצרכנים כיום, יותר מבעבר, רוצים לקנות רק את הסחורה שתואמת את הערכים שלהם, בין אם זה אוכל צמחוני, טבעוני, כשר, או חלאל (אוכל בעל כשרות מוסלמית – י"ה). לכן ארגונים מענף קמעונאות המזון נדרשים לספק שקיפות רבה יותר ברשתות האספקה ​​שלהם".

הוא הסביר כי הבלוקצ'יין היא "הדרך לחלוק נתונים, לשתף אותם באופן מאובטח ולבצע תעבורות – תוך הגנה על המידע ופרטיות הנתונים. מדובר בעצם בדרך לתקשר, להעביר נתונים בין נמענים רבים, כך שלא ניתן יהיה לשבש אותם. זהו משלוח מאובטח, הנבנה לטובת מצב בו יש קשר בין משתתפים רבים, אשר מטפלים בנכס דיגיטלי, כך שהטיפול בו יגדיל את רמת האמינות של התקשורת. זאת כי הנכס 'נעול', חסין מפני שינויים".

בלוקצ'יין. אילוסטרציה: BigStock

בלוקצ'יין. אילוסטרציה: BigStock

"מקור אמת יחיד על כל משלוח שעובר בשרשרת אספקה מורכבת" 

"טכנולוגיות בלוקצ'יין", אמר שיונג, "יפתרו חלק מהבעיות בתחום: מהירות של  סגירת עסקה, עמידות בפני תקלות ואבטחת מידע גבוהה יותר. הטכנולוגיה מעניקה ליצרנים, מפיצים וקמעונאים מקור אמת יחיד על כל משלוח אשר עובר בשרשרת אספקה מורכבת. היא יוצרת מסלול אחוד של נתונים, מהשדה החקלאי, עבור במפעל ועד המקרר בסופרמרקט. היא משפרת את הניראות ואת יכולות המעקב אחר כל שרשרת האספקה, ומאפשרת לזהות צווארי בקבוק, או נקודות בעייתיות בתהליך – ולעשות זאת במהירות רבה יותר".

"כך", אמר שיונג, "אחד הלקוחות שלנו הוא חברת שילוח ימית. בעסקי הספנות יש הרבה התקשרויות והן נעשות במגוון ערוצים: טלפונים, מיילים מסרונים מיידיים ועוד. כל גורם בשרשרת רוצה לדעת איפה המשלוח – מכולה, או חבילת מוצרים בתוכה – כעת; מתי הוא יגיע לנמל; היכן הוא נמצא, או יהיה בתוך הנמל; מה מספרו הסידורי על הרציף; ומתי הוא יצא מהנמל. בנינו לחברת השילוח מערכת מבוססת בלוקצ'יין, עם יכולת לעשות סטנדרטיזציה למידע, עם אפשרות של חיבור בין גורמים רבים – בחברת השילוח ומחוצה לה – אשר מעורבים בתהליך, כגון עמילי המכס".

"בלוקצ'יין היא דרך אחרת לאחסן תעבורות נתונים, לנהל את התעבורות, ולעשות זאת בצורה מאובטחת יותר – ובאופן מבוזר", סיכם שיונג, "אנחנו עובדים עם לקוחות בתחום זה ארבע שנים, והיקף העסקים שלנו בתחום יצמח. לפני כחודש הוצאנו לשוק פלטפורמת בלוקצ'יין לארגונים, ויש לנו מודל לשילוב של בלוקצ'יין באופן היברידי – לדטה סנטר ולענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים