"ה-DNA החדש של סאפ – הארגון החכם"

בהרצאת המליאה בכנס SAP TECHED EMEA שהתקיים בברצלונה, הציג יורגן מולר, ה-CTO וחבר ההנהלה הבכירה של סאפ, את התפיסות והטכנולוגיות המובילות של הארגון החכם, בהן תהליכים עסקיים מקצה לקצה, המועשרים בתבונה ● יחד עם בכירי החברה שהזמין אל הבמה, הציג מולר כיצד סאפ מפתחת את הפלטפורמה הדיגיטלית שלה לפלטפורמה של טכנולוגיה עסקית, תוך הבטחה של אינטגרציה חדשנית, מודולריות, קלות הרחבה וחוויה אחידה ועקבית לרוחב התהליכים העסקיים בארגון החכם

"הארגון החכם הוא ה-DNA החדש של סאפ, והוא מורכב מנתוני חוויות (XData) ומנתוני תפעול (OData) – המשולבים ומועשרים באמצעות תבונה", אמר יורגן מולר, ה-CTO וחבר ההנהלה הבכירה של סאפ, בפתח דבריו במליאת המרכזית של כנס SAP TECHED EMEA, שהתקיים בברצלונה בשבוע שעבר.

הארגון החכם לפי תפיסת סאפ. צילום: נחמה אלמוג

בהרצאתו פירט מולר את הרכיבים שכל אחד מהחלקים כולל, וכיצד החברה משלבת ביניהם באמצעות טכנולוגיות הליבה שלה, שממוזגות לתוכה תבונה מלאכותית ולימוד מכונה.

החלק התפעולי לדבריו, כולל את הניהול של התחומים השונים המרכיבים את הארגון: הלקוחות, משאבי האנוש, הכספים, הייצור, שרשרת האספקה, הרכש והנתונים, ובתחומים אלה החברה מציעה פתרונות מודולריים. "לצד נושאים אחרים, אנו משפרים את היכולות האנליטיות לרוחב הפתרונות השונים", אמר מולר, "ואני שמח להכריז על שיבוץ היכולות של SAP Analytics Cloud לתוך SAP SuccessFactors. בכנס שלנו שהתקיים לפני כשבועיים בלאס וגאס הכרזנו על שיבוץ היכולות של SAP Analytics Cloud גם לתוך SAP S/4HANA Cloud, ושני השיפורים האלה יהיו זמינים כבר ברבעון הרביעי של השנה. אנו מתכננים, כמובן, לשלב את Analytics Cloud בפתרונות נוספים של סאפ".

בדבריו ציין מולר את השינויים שחווה השוק בעשור האחרון, עם עלייתו של נושא הענן בהובלת AWS, עם עלייתן של חברות מערערות כמו אובר, airbnb ונטפליקס. חברות רבות אחרות הלכו בעקבותיהן ושינו את המודל העסקי שלהן, בהציען לא רק מוצרים, אלא גם שירותים ומנויים. "כדי לתמוך במודל העסקי החדש הזה ובטרנספורמציה של ההחברות המציאה SAP את S/4HANA", אמר מולר, והזמין אל הבמה את יאן גילק, ראש צוות הפיתוח של S/4HANA, שהסביר את היתרונות של המעבר ל-S/4HANA – הן הטכנולוגיים והן העסקיים.

יאן גילק, ראש צוות הפיתוח של S/4HANA. צילום: נחמה אלמוג

בהיבטים הטכנולוגיים, אמר גילק, "S/4HANA היא מערך ענן מודולרי, שניתן להפעילו כשירות או בהפעלה מקומית. שנית, יש את האפשרות לחזק ולפשט את סביבת ה -IT, ושלישית – אנו מאפשרים ללקוחות לפעול במסגרת סטנדרט". בהיבטים העסקיים, אמר גילק, כי אחד האתגרים – המשותף לכל הלקוחות, הוא הערעור בתעשיות בשל טכנולוגיות דיגיטליות, שדורש מהם להגיב למגמות העכשוויות במהירות רבה יותר מאשר בעבר. "לכן", אמר, הם זקוקים לפתרון שיכול לאפשר להם להריץ את התהליכים באופן אוטומטי, תוך שהוא תורם לשורה החיסכון ולמצוינות התפעולית, ובמיוחד לפלטפורמה שמאפשרת לארגונים לפרוס מודלים עסקיים חדשים במהירות ולאפשר להם לנצל הזדמנויות צמיחה. בכך אנו מאפשרים לארגון להיות דינמי ולהגיב לשינויים בשוק – להזדמנויות כמו גם לאיומים".

"S/4HANA תוכננה מראש כדי להתאים ל-HANA ולמוצרי מסד נתונים", צייין גילק, "ובזכות כך אנו מאפשרים אנליטיקה ותכנון בזמן אמת בלי לשנע נתונים – מה שמוביל לביצועים חזקים ולשיפורים מוכחים גם ב-S/4HANA. כמובן, אנו עושים שימוש גם בטכנולוגיות חכמות מ-LEONARDO ומ-Data Intelligence כדי להאיץ אוטומציה של תהליכים ולספק תובנות עסקיות קריטיות, המבוססות על נתוני תפעול, נתוני חוויה ונתוני מכונה. פלטפורמת הענן  משמשת ככוח נוסף  – אנו בונים מצד אחד אפליקציות סטנדרטיות לפלטפורמת הענן, ומצד שני משתמשים בה כפלטפורמה לאינטגרציית תהליכים, כמו גם פלטפורמה מורחבת לשותפים וללקוחות, שיכולים לשלב בה את הקוד שלהם. עובדה זו מאפשרת ללקוחות להשתחרר מן העבר ומההתאמות הרבות שנאלצו לבצע על פלטפורמת ה-ERP שלהם, ולמעשה פוטרת אותם משדרוג המערכות שלהם ומאפשרת להם להטמיע חידושים.

לדברי גילק, האימוץ של S/4HANA מתבטא ב-11,500 לקוחות שכבר רכשו את הפלטפורמה החדשה, שמתוכם 80% הם חברות Dax ו-61% מחברות רשימת Fortune 200.

יכולות התבונה מתרחבות לפלטפורמה של טכנולוגיה עסקית

"יכולות התבונה בתוך הארגון החכם בעצם מאפשרות להפוך את הנתונים לערך עסקי, ובשל חשיבות הנושא אנו כעת משנים את האסטרטגיה והתרבות שלנו והופכים ממוקדי עסקים ומוכווני תוצאות", הסביר מולר. "פיתחנו בהדרגה את הפלטפורמה הדיגיטלית שלנו כדי שתהפוך לפלטפורמה של טכנולוגיה עסקית. הפלטפורמה העסקית מורכבת, כפי שהסביר מולר, מארבעה רכיבים: מסד נתונים וניהול נתונים – באמצעות HANA, "וכעת אנו מכריזים גם על HANA Cloud, המשלב את עוצמת הביצועים של HANA עם היתרונות והסקלאביליות של הענן. הפתרון נותן שכבה אחת של גישה לנתונים מכל מקורות המידע, תוך ניהולם לפי הצורך"; פיתוח אפליקציות ואינטגרציה, אנליטיקה וטכנולוגיות חכמות.

רכיב התבונה, זה שמאפשר להשיג ערך עסקי מן הנתונים. צילום: נחמה אלמוג

מולר הרחיב את ההדיבור על יכולות האינטגרציה – "אנו מציעים מערך כלים שלם, המאפשר לשלב נתונים בצורה מאובטחת  באמצעות יותר מ-1,200 אפשרויות אינטגרציה מוכנות, וליצור חיבורים מאובטחים ליותר מ-160 מערכות שונות, הנתמכים על ידי אשף תוכן מבוסס לימוד מכונה שמסייע למפות את הנתונים לפי הצורך. כך, קל מאוד לבצע אינטגרציה של אפליקציות צד ג', תוך חיסכון עצום בזמן".

בשלב זה עלה אל הבמה גריט כצמאייר, מנהל הפיתוח של HANA ואנליטיקה, שפירט את היצע ההחברה בתחום האנליטיקה, המיועד "לספק ערך מהררי הנתונים הנצברים בארגון, שאינם מאפשרים קבלת החלטות מבוססת נתונים, בעיקר משום שלא היה לנו אמון בנתונים". כצמאייר סיפר על מוצר SAP Data Warehouse Cloud המבוסס על HANA Cloud ומאפשר גישה נוחה לכל סוגי הנתונים של הארגון מתוך מסך אחד, בלי צורך להזיז אותם ממקום למקום, כשהיתרון העיקרי הוא השימוש במנוע בתוך הזיכרון שמאפיין את HANA, ובכך מאפשר לגדול לתסריטים של פטה-בייטים מבלי לדאוג למגבלות נפח".

גריט כצמאייר, מנהל הפיתוח של HANA ואנליטיקה. צילום: נחמה אלמוג

פתרון  Data Warehouse Cloud משולב בפתרון Analytics Cloud ובכך ממקסם את הערך שניתן להשיג מן הנתונים. "מדובר על הבנה ולימוד מן העבר, מודעות להווה ותכנון וצפיית העתיד. זו הסיבה ששילבנו BI צופה עתיד ותכנון לחוויית ענן אחת.  הרחבנו בצורה משמעותית את ממשק השפה הטבעית, כך שיותר משתמשים יוכלו לתקשר עם המערכת" אמר כצמאייר.

בהמשך דבריו פירט מולר על הטכנולוגיות החכמות, שבליבן מערכת ליאונרדו, שעד סוף השנה יהיו משולבות בה 200 תסריטים של לימוד מכונה. אחת הדוגמאות שהוצגו היא האפשרויות לבנות תהליכים עסקיים יעילים יותר באמצעות לימוד והבנה של התנהגות המשתמשים במערכות.

באשר לנתונים הקשורים לחוויה, פירט מולר על הכוונה של סאפ להיות גם חברה של חוויה, "כמו לקוחות שהופכים לנאמנים לחברה, מוצרים שהופכים להיות מוצרים שמשתוקקים להם, שהעובדים הופכים לשגרירים ושהמותג הופך למשהו כמו דת. זהו תהליך קבוע ומתמשך של הקשבה, לימוד ופעולה", אמר מולר. "אחד האתגרים  שחברות רבות מתמודדות איתו הוא בנושא גיוס כוח אדם  ושימורו באמצעות הענקת חוויה. למעשה, 90% מהמנהלים בחברות אומרים, ששימור עובדים חדשים הוא אתגר בארגון שלהם". מולר הציג כדוגמה תהליך של ניהול חוויה, שיכול לסייע החל מן ההתחלה של מעגל החיים של ההעסקה, תוך בדיקה והערכה של החוויות בעבודה באמצעות תוכנית לניהול חוויות, המאפשרת להעריך את הרגשות והמעורבות של עובדים חדשים, איתור הכשלים וכמובן תיקונם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים