WeWork גם בצרות שאינן פיננסיות: חומר מסרטן התגלה במשרדיה בחו"ל

חברת הסטארט-אפ להשכרת המשרדים השיתופיים, שנמצאת בקשיים פיננסיים, מוציאה מהחללים שהיא מציעה את תאי הטלפון, בהם נחשף פורמלדהיד - חומר מסרטן ומסוכן, שלדברי החברה התגלה באלפים תאי שיחה בארה"ב וקנדה, לא בישראל

נוסדה על ידי נוימן, הסתבכה וכשלה. WeWork.

אין סוף לצרות של חברת WeWork. כעת החברה מבשרת כי סגרה תאי טלפון ב-233 חללי המשרד להשכרה שהיא מפעילה בארה"ב ובקנדה לאחר שגילתה באתרים אלו כ-2,300 תאים – אלו המשמשים את השוכרים לשיחות פרטיות – בהם אותרו רמות גבוהות של פורמלדהיד, כך על פי דיווח של רויטרס. החברה טוענת שהתופעה לא קיימת בחללי השכרת המשרדים שהיא מציעה בישראל.

פורמלדהיד הוא חומר כימי הנפוץ בשימושים שונים כמו בקצף לבידוד בניינים, בצבעים מסוגים שונים, בדבקים, במוצרי פלסטיק, בנייר, בטקסטיל, במטליות לחות ועוד. המקור העיקרי לפורמלדהיד בתוך מבנים הוא עץ דחוס, המכיל דבקים מסוג UF (ר"ת Urea-Formaldehyde). בשנת 1987 הוגדר החומר כמסרטן על ידי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, ה-IARC (ר"ת International Agency for Research on Cancer), בחשיפה גבוהה וממושכת, הוא התגלה כעלול גם לעורר בנחשפים אליו תגובות מידיות כמו תחושת חולי, צריבה, הפרעות שינה, בחילות ואסתמה.

תאי הטלפון שנסגרו הותקנו במהלך החודשים האחרונים

לאחר ששוכר התלונן על ריח וגירוי בעיניים, החלה WeWork לבצע בדיקות, ובהתבסס על התוצאות הוציאה מיידית מכלל פעולה, ובאופן מוחלט, 1,600 תאים, כך לפי מייל שנשלח לשוכרים ביום ב' האחרון. 700 התאים הנוספים נסגרו ובדיקות נוספות נערכות בעניינם.

עוד כתבה WeWork במייל: "חשיפה לטווח קצר לפורמלדהיד ברמות גבוהות עלולה לגרום לגירוי זמני חריף של האף, הגרון ומערכת הנשימה, כולל שיעול או צפצופים. תופעות אלה בדרך כלל חולפות ולרוב שוככות לאחר הסרת מקור הפורמלדהיד".

עם זאת הודתה החברה כי "חשיפה לטווח ארוך לפורמלדהיד, כמו זו שחוו עובדים בעבודות עם ריכוזים גבוהים לאורך שנים רבות, קשורה לסוגים מסוימים של סרטן". WeWork הפנתה את הנמענים אל מידע נוסף בנדון במדור שאלות נפוצות של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית האמריקני ה-OSHA (ר"ת Occupational Safety and Health Administration)".

כל תאי הטלפון שנסגרו הותקנו במהלך החודשים האחרונים, כך על פי WeWork, שסירבה לנקוב בשם היצרן של הציוד שבו מדובר.

ענקית הנדל"ן המשרדי השיתופי הוסיפה והרחיבה בהודעתה לתקשורת כי "הבטיחות ורווחת חברינו היא בראש סדר העדיפויות שלנו ואנחנו פועלים לתיקון מצב זה במהירות האפשרית".

ההתרחשות המדאיגה מגיעה על רקע מאמציה של WeWork לשקם את מצבה הפיננסי הרעוע, ובזמן שהיא נמצאת במשא ומתן מול ג'יי.פי מורגן צ'ייס על חבל הצלה כספי לאחר שההנפקה הראשונית לציבור שתכננה לספטמבר נדחתה למועד לא ידוע. המייסד השותף שלה, אדם נוימן, אף נאלץ לוותר על תפקיד המנכ"ל עקב פרסום תשקיף לקראת ההנפקה שחשף את מצבה לאשורו – החברה נמצאת בהפסדים כבדים והערכת שוויה השתנתה מ-45 מיליארד דולרים לפחות מ-15 מיליארד נכון לעכשיו. השבוע גילה מקור המקורב לדבר, כי אפשר שסופטבנק – התאגיד היפני ששליש מהחברה נמצא בבעלותו – תארגן השתלטות על WeWork באמצעות חבילת מימון נוספת.

לעת עתה לא דווח על תגובת השוכרים או על תביעות שעתידות להתגבש בנדון, ושעלולות להחמיר עוד יותר את מצב החברה ומעמדה העולמי והפיננסי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם נוימן

    קיצור, מציע לשנות את שם החברה ל- weROUTOFwork

אירועים קרובים