תוצאות טובות לסאפ: גידול בהכנסות – במיוחד מפעילות הענן

למרות הירידה בביקושים לציוד מחשוב, החברה הגרמנית סיימה את הרבעון עם עליות בסעיפים העיקריים, ובכלל זה זינוק של 37% בפעילות הענן

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock

סאפ סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות טובות, ובהן עלייה בהכנסות – בעיקר מפעילות הענן שלה. החברה פרסמה את התוצאות בסוף השבוע האחרון, לצד ההודעה על עזיבתו של ביל מק'דרמוט את תפקיד המנכ"ל. את מקומו ממלאים במשותף ג'ניפר מורגן וכריסטיאן קליין.

התוצאות הטובות התקבלו בשוק בהפתעה, שכן המומחים ציפו לירידות עקב הקיטון בירידות בביקושים של החברות הגדולות לציוד מחשוב. אלא שהירידות הללו לא השפיעו על סאפ, שממשיכה לפרוח: ההוצאות שלה אמנם עלו ברבעון ב-7% ל-5.1 מיליארד יורו, אולם ההכנסות גדלו בשיעור ניכר הרבה יותר – של 12.8% – ל-6.8 מיליארד. מתוכן, ההכנסות מפעילות הענן זינקו ב-37% ל-1.8 מיליארד.

סאפ רשמה עליות יפות גם ברווחים הרבעוניים: הרווח התפעולי זינק ב-35.48% ל-1.68 מיליארד יורו, הרווח הנקי האמיר ב-30% ל-1.26 מיליארד והרווח למנייה רשם עלייה של 28% ל-1.04 יורו.

מגמות שונות בתשעת החודשים הראשונים

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה סאפ מגמות שונות, עקב עלייה בולטת בהוצאות שהביאה לירידות ברווחיות: בעוד שההכנסות גדלו ב-13% ל-19.51 מיליארד יורו, הרבה מזה עקב זינוק של 40% בפעילות הענן לכחמישה מיליארד, ההוצאות צמחו ב-22.6% ל-17.14 מיליארד. על רקע זה, הרווח התפעולי פחת ב-28.18% ל-2.37 מיליארד יורו וזה הנקי – ב-27.92% ל-1.73 מיליארד.

מק'דרמוט הביע שביעות רצון מהתוצאות ואמר כי "סיפור הצמיחה של סאפ נמשך – ובכוחות מתוגברים. העתיד שלנו מזהיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים