עוד חד קרן כחול לבן: חברת הפינטק ראפיד שווה כמיליארד דולר

החברה הישראלית השלימה סבב גיוס של 100 מיליון דולר, ושווי השוק שלה קפץ ביותר מפי שלושה בכמה חודשים ● היא מציעה שירות להעברת כספים - בשלב זה לא של מטבעות וירטואליים

לקראת היציאה מהמשבר: אופטימיות, אבל זהירה. אילוסטרציה: BigStock

חברת הפינטק הישראלית ראפיד, שרשומה בלונדון, הודיעה היום (ד') כי השלימה סבב גיוס שלישי בסך של 100 מיליון דולר, לפי שווי שוק של כמיליארד דולר. בכך היא מצטרפת לרשימה הלא גדולה של חברות היי-טק ישראליות שהגיעו לשווי שוק זה, כלומר – מהוות חברות חד קרן.

עם סיום סבב הגיוס הנוכחי מגיע הסכום שראפיד גייסה עד כה ל-160 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Oak HC/FT והשתתפו בו כל המשקיעים הקיימים בחברה, ביניהם טרגט גלובל, אנטרי קפיטל, ג'נרל קטליסט, חברת הפינטק האמריקנית איגניה וסטרייפ. כספי ההנפקה ישמשו בעיקר להעמקת יכולות השיווק של החברה ולהגדלת פעילותה.

ראפיד הוקמה ב-2015 בידי אריק שטילמן, המנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. החברה פיתחה טכנולוגיה להעברות כספים ב-65 מטבעות ליותר מ-170 מדינות, בתצורה של פינטק כשירות (FaaS). משרדיה ממוקמים בשרונה בתל אביב, בלונדון, בסן פרנסיסקו ובניו-יורק. בחודשים האחרונים היא חוותה קפיצה מטאורית: בעוד שבפברואר האחרון היא השלימה סבב גיוס של 40 מיליון דולר על פי שווי של 300 מיליון, הסבב הנוכחי עמד על פי 2.5 והשווי שלה עומד, כאמור, על מיליארד דולר. שטילמן ציין בראיון לפורצ'ן שהחברה חוותה קפיצה גם בהיקף הכספים שהועברו דרכה: ב-2018 כולה הוא עמד על 20 מיליון דולר, וב-2019, עד כה, הסכום כבר הגיע ל-50 מיליון.

Oak היא קרן הון-סיכון שקמה ב-2014 ומרכזה בארצות הברית. היא ידועה כקרן שמתמחה בהשקעה בחברות עם פוטנציאל שוק גבוה למדי. ראפיד פועלת בסביבה עסקית מאתגרת, לנוכח התחרות הקשה בשוק, אבל מנהליה אופטימיים וסבורים שהיא תהפוך לשחקן מרכזי בעולם הפינטק – וזאת, אולי, הסיבה ש-Oak החליטה על ההשקעה בה.

האם ראפיד תיכנס לעולם הקריפטו?

שטילמן ציין כי "הסיבה לגידול בפעילות שלנו היא בכך שאנחנו מציעים ללקוחות שורה ארוכה של שירותים, מעבר לשירות העיקרי של העברת הכספים. בכלל זה, אנחנו מציעים ארנקים דיגיטליים ומסייעים ללקוחות לעמוד בתקנות ובחוקים".

יצוין כי ראפיד עוסקת רק בהעברות של מטבעות ממשיים וטרם נכנסה לעולם הקריפטו – סוגיה שלדברי שטילמן נבדקת בחברה בימים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים