נשים ומחשבים: עו"ד גייל עציון, מ. פירון ושות'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: עו"ד גייל עציון, ראשת מחלקת היי-טק וסטארט-אפים, ושותפה בפירמת עורכי הדין מ. פירון ושות'

עו"ד גייל עציון, ראשת מחלקת היי-טק וסטארט-אפים, ושותפה בפירמת עורכי הדין מ. פירון ושות'. צילום: אייל מוראליס

שם: עו"ד גייל עציון.

תפקיד: ראשת מחלקת היי-טק וסטארט-אפים, ושותפה בפירמת עורכי הדין מ. פירון ושות'.

ותק בתפקיד: 20 פלוס שנים.

תפקידים קודמים: עורכת דין במשרד ווילסון, סונסיני, גודריך ורוסאטי בעמק הסיליקון.

השכלה ושירות צבאי: שירות במודיעין חיל האוויר, תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית, ומוסמכת בלשכות עורכי הדין בישראל ובקליפורניה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אחרי סיום ההתמחות במשרד יגאל ארנון ב-1996, יצאתי לשליחות של ארבע שנים בסן פרנסיסקו עם בן הזוג שלי, שהיה דיפלומט ומונה לקונסול ישראל שם. לא הייתה לי תכנית ברורה מה לעשות, כיוון שהשליחות הגיעה אליי בהפתעה, אבל מהר מאוד למדתי על הנוכחות הישראלית בעמק הסיליקון והבנתי שנכון לי לכוון את עצמי למשרד עורכי דין שעוסק בתחום ההיי-טק. את שלושת הימים הרצופים של בחינות ההסמכה ללשכת עורכי הדין של קליפורניה עשיתי בחודש התשיעי של הריוני הראשון, ולאחר מכן התקבלתי לעבודה במשרד המוביל בעמק הסיליקון. אלה היו שנות הבועה, התעשייה פרחה ובכל יום נולד מיליונר חדש. כך התחלתי את הקריירה שלי כעורכת דין בזמן ובמקום האידאליים, ולמדתי מקצוענות וניהול אמריקניים מהטובים ביותר. מאז ועד היום אני מייצגת חברות ומשקיעים בתחומי ההיי-טק והביו-טק.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אינני חושבת שיש אפליה מכוונת, כפי שהמילה "נגד" מרמזת, אבל בהחלט, במבחן התוצאה, יש הרבה פחות נשים בתעשייה. במשך שנות עבודתי הרבות ייצגתי הרבה יותר חברות ומשקיעים שהובלו על ידי גברים מאשר על ידי נשים. זהו אי שוויון שחשוב מאוד לתקן, כיוון שתעשיית ההיי-טק היא אחד ממנועי הצמיחה המובילים בישראל ובעולם. בנוסף, משום שמדובר בסטארט-אפים, שמסתמכים על חדשנות ושבאופיים צומחים מהר, הם מהווים כלי משמעותי למוביליות חברתית.

באופן אישי, אני שמחה על כל הזדמנות שנקרית בדרכי לייצג נשים יזמות ונשים משקיעות ולהעניק להן מהידע והניסיון שצברתי כדי לסייע להן להתקדם ולהצליח. בשנים האחרונות נראה שיש תזוזות חיוביות, יותר התארגנויות של נשים בתעשייה ויותר מודעות לצורך בהסרת חסמים עבורן. הצלחה של כל אישה בתעשייה מקדמת את הסיכוי של נשים אחרות להצליח – גם כמודל וגם בהגדלת האמון של משקיעים ושותפים אחרים ביכולותיהן של הנשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא. הבעיה היא בדרך כלל עם נקודות עיוורון שיש בעניין הזה גם לגברים וגם לנשים. למי שלא מכיר את הנושא, אני ממליצה בחום לקרוא את הספר לפרוץ קדימה (Lean In) של שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול ומספר 2 בפייסבוק. הספר כולל דוגמאות רבות לבעיות מבניות ודפוסי התנהגות היוצרים פערים בין גברים לנשים – הן מבחינת קידום והן מבחינת תגמול. המודעות לדפוסים אלה היא צעד גדול לקראת פתרון הבעיה, ופיתוח יכולת התמודדות אתם יביא להתקדמות מקצועית. כמו שאמרה אלינור רוזוולט, דמות מופת פמיניסטית: "לעתים קרובות, את.ה יכול.ה לשנות את הנסיבות שלך באמצעות שינוי הגישה שלך" (“You can often change your circumstances by changing your attitude”).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים