אימהות 2.0: הפיתוח הישראלי שמבטיח לשנות את חוויית ההנקה

כשהמוח היהודי ממציא פטנט לאימא הפולניה נולד מאמסנס - סטארט-אפ בתחום הבריאות הדיגיטלית - שפיתח סנסור לביש, קטן וחכם, לניטור כמות החלב שהתינוק צורך בההנקה ● הוא כבר זכה בהשקעה של מיליונים, ומזמין אתכם להצטרף לגיוס המונים באקזיטוואלי

13/09/2019 16:00
אז כמה ינק התינוק הפעם? Momsense יגלה לכן. צילום: יח"צ

בכל שנה נולדים כ-135 מיליון תינוקות ברחבי העולם. ברוב המדינות המפותחות שיעור ההנקה של ילודים הוא גבוה, ועומד על יותר מ-80% בחודש הראשון לחיי התינוק. עם זאת, 50% מהאמהות מפסיקות הנקה בלעדית כבר במהלך 4-6 השבועות הראשונים לאחר הלידה, כאשר אחת הסיבות השכיחות לכך היא חוסר הביטחון בתפוקת החלב, או אי הוודאות באשר לכמות החלב שצרך התינוק וזאת משום שבניגוד להאכלה מבקבוק, שם כמות החלב הנצרכת נמדדת באופן מדויק, בהנקה אין דרך אפקטיבית ומיידית לדעת כמה התינוק אכל.

שרון סגל, מנכ"לית מאמסנס. צילום: יח"צ

שרון סגל, מנכ"לית מאמסנס. צילום: יח"צ

ההנקה חשובה מהבחינה התזונתית, הבריאותית, והרגשית כאחד, וכאן נרתמה לטובת האם המניקה חברת מאמסנס, שפיתחה את ה-Smart Breastfeeding Meter – מכשיר לביש וקל לשימוש, בעל מוניטור חכם, הפועל בעזרת אפליקציה ומודד את צריכת החלב בזמן ההנקה. הפיתוח החדשני נותן ידע בזמן אמת ומעניק לאם שקט נפשי, במטרה לשפר ולהאריך את תהליך ההנקה הטבעי.

מאחורי המיזם עומדים אשת העסקים והיזמית שרון סגל, מנכ"לית, שהתגלגלה מעולמות התוכן והשיווק אל עולמות היזמות וההיי-טק בתחילת העשור הקודם, וששימשה מ-2013 כחברה מייסדת ומנהלת בחברת סטארט-אפ בתחום המציאות הרבודה, שגייסה עד היום מעל 11 מיליון דולר.

לאחרונה הצטרפה סגל להוביל ולנהל את מאמסנס. כיו"ר ומייסד החברה משמש יצחק נקאר, יזם סדרתי שייסד מספר חברות טכנולוגיות בינלאומיות, שחלקן הונפקו או נמכרו, ביניהן טופ אימג' סיסטמז, טופ-גארד, אניר וויז'ן, e-Mobilis ו-NIR 4 You. נקאר, חתן "פרס ביטחון ישראל", נבחר בשנה שעברה לחבר ברשימת 50 האנשים המשפיעים בתחום הסייבר בישראל.

אוזניות וסנסור לניטור כמות היניקה. מאמסנס. צילום: יח"צ

אוזניות וסנסור לניטור כמות היניקה. מאמסנס. צילום: יח"צ

"מדובר בטכנולוגיה בעלת פטנטים רשומים, אשר עוקבת אחר דפוסי הבליעה הפיזיולוגיים הייחודיים של התינוק ומודדת את כמות צריכת החלב שלו בזמן ההנקה", מסבירה סגל. "המכשיר כולל סנסור וזוג אוזניות, בעזרתן יכולה האם לשמוע את קולות הבליעה של התינוק, בעוד הסנסור מודד את כמות החלב אשר עוברת בלוע. כל הנתונים מועברים לאפליקציה ייעודית, אשר מודדת ומנתחת את דפוסי הבליעה וצריכת החלב הייחודיים של כל תינוק, כמו גם את אורך וזמני ההנקה וכדומה. נתונים, אשר בעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית וניתוח למידה ממוחשב מאפשרים הנגשת ביג דטה 24/7 על ההנקה – מידע בעל ערך רב לגופי מחקר וארגונים רפואיים. הסנסור הלביש מונח על פני התינוק במקביל לאזור האוזן, כשהוא מחובר לפלגאין הנכנס לטלפון הסלולרי. יש להוריד את האפליקציה של Momsense מחנות האפליקציות (היא קיימת הן לאנדרואיד והן ל-iOS), ולהגדיר את פרטי התינוק הנדרשים. לפני שמתחילים בהנקה, מזינים במסך האפליקציה את צד ההנקה, וברגע שהתינוק מתחיל לינוק, האפליקציה קולטת נתונים ומעדכנת את כמות החלב שינק. הטכנולוגיה יודעת לנטר את התנועות הפיזיולוגיות של היניקה מהשד, להקשיב לבליעות החלב בפועל, ולתרגם את הנתונים לכמות נפח מ"ל. האפליקציה מספקת לאם דו"חות אכילה ויוצרת בעזרת הנתונים יומן אכילה, אשר מודד את דפוסי ההנקה לאורך זמן. בנוסף, היישום עוקב אחר התפתחות ועלייה במשקל, מעניק טיפים מפורטים להנקה נכונה, ויוצר אלבום ווקאלי ייחודי".

מצטרפים לגיוס המונים באקזיטוואלי – לטובת התפתחות הטכנולוגיה 

Momsense נמצאת כרגע בתהליך גיוס, בעזרת אקזיטוואלי, למען התפתחות הטכנולוגיה של החברה והטמעה מתקדמת יותר של בינה מלאכותית בה. "עד כה הושקעו בחברה כ-3.7 מיליון דולר. החברה נמצאת בהליך גיוס דרך פלטפורמת גיוס ההמונים הישראלית – Exitvalley, בכדי שנוכל לפרוץ את השוק בצורה הטובה ביותר ולהעמיק את תהליך הייצור", מציינת סגל. "לחברה אישור CE לשיווק המוצר באירופה, והיא מורשית לשווקו גם בארצות הברית ללא צורך באישור FDA, זאת מכיוון שהמכשיר אינו נחשב ל-Medical device, והוא משוחרר מתהליכי הרגולציה. בנוסף, המוצר הינו בטיחותי לחלוטין לשימוש, וקיבל את כל אישורי הבטיחות המחמירים ביותר. הסנסור מחובר לתינוק באמצעות מדבקה היפו-אלרגנית המותאמת לעורו הרגיש, הוא אינו חודרני בשום צורה ואין לו כל תופעות לוואי", היא מפרטת.

"פוטנציאל השוק של המכשיר בעולם הוא עצום. בעוד כ-80% מהאמהות בוחרות להניק מיד לאחר הלידה, גלובלית רק 8% מהאמהות מניקות בלעדית לכל התקופה המומלצת. בהקשר זה מטרתה של מאמסנס מתכתבת עם המגמה של ארגוני הבריאות העולמיים, המעודדים הנקה בלעדית, לפחות לתקופה של ששת החודשים הראשונים לחיי התינוק", מסכמת סגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים