סביבה מרובת עננים בשילוב קוברנטיס – למה זה טוב?

כנס Hybrid Cloud & Kubernetes שנערך השבוע בהפקת אנשים ומחשבים סיפק תובנות מצד חברות ה-IT על תהליכי פיתוח בסביבת ענן היברידי בשילוב קוברנטיס וכלים אחרים

"רוב הלקוחות שלנו הם חברות גדולות המנהלות הרבה מאוד סביבות. שאלנו אותם בתחילת השנה, כמו גם את השותפים שלנו, מה מעניין אותם יותר מכל? לא הופתענו לגלות, שמה שמעניין אותם ביותר זה המרה דיגיטלית. כולם הולכים לעולם הדיגיטלי. הדבר השני הוא חדשנות וזמן ההגעה לשוק, כי לכולם ברור שאם הם יהיו מאחור הם פשוט לא ירוויחו מספיק או שהמתחרים ייקחו חלק מהנתח שלנו. והדבר השלישי, שהוא כבר טריוויאלי, הוא אוטונומיה, כי תחסוך זמן רב בהמשך", כך אמר תומר אדמון, ארכיטקט פתרונות בחברת קואלי, המספקת מה שמוגדר על ידה כסביבת עבודה לפי שירות.

אדמון, שהסביר את הגישה של עבודה עם ענן היברידי, כמו גם השילוב של סביבה מרובת עננים, תוך שילוב של קוברנטיס וכלים אחרים, דיבר בכנס Hybrid Cloud & Kubernetes, שנערך השבוע בהפקת אנשים ומחשבים באולם האירועים לאגו שבראשון לציון.

"אפליקציות יכולות להיכתב בכל מיני שפות ובכל מיני דרכים, וזה חייב להיות מעל בסיס הנתונים שלנו, כי אנחנו צריכים לספק את הסביבה לטכנולוגיה המתאימה. אם יש לי קוברנטיס זה בסדר, אבל זה לא אומר שזה מרוויח לי כסף. כשאני בונה את סביבת הייצור, אני רוצה שילוב של תהליכים שיעזרו לחברה להרוויח, ומכאן מגיעים לסביבת היברידית ולפיזור עננים", הוא אמר.

"מכיוון שזו סביבה מורכבת, האנשים החשובים ביותר בארגון הם אלו שמכירים אותה ומתפעלים אותה", הוסיף אדמון. "בסוף בם אלו שמביאים את הכסף, וזה בסופו של דבר יהיה כמה אנשי IT וכמה מפתחי DevOps, והעבודה בסביבה שירות מבטיחה לבנות להם את הכלים שהם צריכים", ציין אדמון.

רואי לקנר, מנהל מכירות בחברת האבטחה טרנד מיקרו, דיבר על אבטחה בסביבת ענן היברידי, וכיצד לפשט את הבעיות המורכבות שנובעות מכך. "למעשה, כל החברות כיום הן גם חברות תוכנה, כי אין חברה שלא מפתחת משהו. זה גם אומר, שיותר ויותר מדברים על שימוש בשרתים פיזיים ועד שרתים וירטואליים בעולם, בסביבות קונטניירים, וגם על עולמות של מיקרו שירותים. הרעיון המרכזי שאנחנו מציעים הוא נראות וניהול אחד מרכזי. אנחנו לא מאמינים שצריך להיכנס לכמה לוחות. אנחנו רוצים לספק למחלקות ה-IT תמונת מצב אחת ברורה ומהירה", הוא אמר בפתיחה.

רואי לקנר, מנהל מכירות, טרנד מיקרו. צילום: ניב קנטור

הבעיה הכי קשה בפיתוח המודרני היא התבססות על מיקרו שירותים בתוך הרבה קונטיינרים, הסביר לקנר. "חברות עובדות עם קונטיינרים כדי להיות זמינים וגם כדי לאפשר לארגון לגדול ולקטון לפי הצרכים. אז איך מגינים על מה שעולה עכשיו ויורד עוד שעה, ואולי מחר יהיה עוד אלפיים מופעים שלו? אנחנו מספקים את קו ההגנה הראשון שהאפליקציה רואה כשהיא חוזרת מהעולם החיצוני. אם יש איזושהי התקפה, שמנסה לנצל בעיה בקונטיינר כזה או אחר, אנחנו נזהה אותה ולא נאפשר לה לחדור פנימה", טען לקנר.

לדבריו, פתרון האבטחה מבצע גם סקירות בין לבין. "אנחנו גם מבצעים סקירת תעבורה בתוך הדוקר עצמו ובין הקונטיינרים, וזה מאפשר לנו במקרה הצורך להוריד קונטיינר לבדו ולתת לו לאתחל מחדש בלי להוריד את הדוקר", הוא ציין.

אבי יושעי, מנהל קדם מכירה בכיר באזור MEE של VMware, תיאר כיצד אפשר להריץ קוברנטיס ארגוניים בכל מקום באמצעות פתרון ריבוי העננים של החברה. "עיקר השיח בין הלקוחות שלנו זה איך אפשר לעשות פריסה של בסיסי נתונים על שרתים גמישים בענן, ואיך אנחנו מאמצים את הגישה של מיקרו שירותים. המשימה שלנו היא אחת: לספק ללקוח אותה חוויה של הרצת אפליקציות ולא משנה איפה, עם ניטור חכם ועם נתינת פלטפורמה למפתחים לפיתוח של האפליקציות החדשניות", הוא אמר.

אבי יושעי, מנהל קדם מכירה בכיר באזור VMware ,MEE, צילום: ניב קנטור

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים