בעקבות הפצת תוכנת פריצה: אפל חסמה את אפשרות השנמוך מגרסת iOS 12.4.1

בעקבות הפרסום של תוכנת הפריצה למערכת ההפעלה iOS 12.4, הפיצה אפל עדכון לגירסת 12.4.1, ואתמול היא אף חסמה את האפשרות לשנמך לגירסה הקודמת 

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אין דרך חזרה: שבוע לאחר שהופצה תוכנת פריצה לגירסת מערכת ההפעלה iOS 12.4 של אפל, הפיצה החברה טלאי אבטחה בגירסת iOS 12.4.1, ואתמול גם חסמה החברה את הגישה לגירסת 12.4, כלומר משתמשים לא יכולים לשנמך את מערכת ההפעלה שלהם מ-12.4.1 לגירסת 12.4.

גירסת 12.4.1 נועדה לתקן באג שהוחזר בטעות למערכת ההפעלה, לאחר שכבר תוקן בעבר בגירסת 12.3.

הבאג דווח לראשונה לאפל על ידי פרויקט Zero של גוגל, ואפל אף סיפקה פרטים על התיקון בצמוד להפצת גירסת iOS 12.3. תוכנת הפריצה לגירסת 12.4 ניצלה את חור האבטחה ש"הוחזר" בטעות על ידי החברה למערכת ההפעלה.

שנמוך מערכת ההפעלה נפוץ בעיקר בקרב משתמשים שממתינים לתוכנות הפריצה, או בקרב אלה שחווים בעיות לאחר שהם משדרגים את מערכת הפעלה לגירסה האחרונה שלה. זו גם הסיבה שבגללה אפל בדרך כלל ממתינה כמה שבועות לפני שהיא חוסמת את הגישה לגירסאות קודמות של iOS.

בעבר, זמן ממש קצר לאחר הפצת גירסה חדשה של מערכת ההפעלה של אפל, נהגו גורמים שונים להפיץ גם תוכנת פריצה תואמת, אך דבר זה הפך נדיר בשנים האחרונות. בדרך כלל, תוכנות הפריצה כעת נשמרות בפרטיות כדי למנוע מאפל לפרסם טלאי אבטחה שיחסמו אותן. יתרה מכך, תוכנות הפריצה מבוקשות מאוד בקרב חוקרי אבטחה בשל פוטנציאל לרווח אפשרי בשוק האבטחה.

אפל תפיץ את גירסת iOS 13 החדשה שלה ב-19 בספטמבר, ואת גירסת 13.1 ב-30 בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים