נשים ומחשבים: איריס אגם, קבוצת גטר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: איריס אגם, מנהלת השיווק, קבוצת גטר

שם ותפקיד: איריס אגם, מנהלת השיווק של קבוצת גטר.

קבוצת גטר הינה מהחברות הוותיקות בשוק הישראלי, עם יותר מ-60 שנות ניסיון וכוללת שבע חטיבות שונות, העוסקות בתחומים מגוונים, בהם חטיבת המחשוב וחטיבת התקשורת תחת המותג גטר טק וגטר קום. במסגרת תפקידי אני מנהלת את השיווק של כל הקבוצה.

ותק בתפקיד: יותר מ-10 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת שותפים עסקיים ושיווק בקבוצת פורמולה, מנהלת תחום מאגרי מידע ואינטרנט בחברת קו מנחה.

השכלה/שירות צבאי: תואר במינהל עסקים וכלכלה, חזאית מזג אוויר בדרגת סגן.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הגעתי לתחום דרך לקוח, שעבד איתי בתחום של מידע עסקי וניתוחי שוק, שהציע לי עבודה. תחום הטכנולוגיה תמיד ריתק אותי בגלל קצב השינויים שחלים בו. אין רגע דל, תמיד יש חידושים ושינויים, והחיבור בין שיווק לטכנולוגיה תמיד היה מאתגר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כשמסתכלים על עולם ההיי-טק התמונה ברורה: יש הרבה יותר גברים מנשים. קיימים ניסיונות לייצר הפליה הפוכה, או יותר נכון מתקנת, על מנת לשלב יותר נשים במקצועות טכנולוגיים. קראתי לאחרונה מאמר, שמציין את העובדה שנשים שהופכות לאימהות עובדות פחות שעות מבעבר, לעומת גברים שהופכים לאבות שעובדים יותר שעות. האפליה נובעת מהתפיסה, שנשים יכולות לעבוד פחות שעות. מנגד, הנקודה שצריך לשים לב אליה היא היעילות של נשים בעבודה, החשיבה השונה והיכולת לייצר עבודה זהה לזו של הגברים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא. אישית לא נתקלתי באפליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים